Snydt ved privat handel
Fra : PleX

Dato : 26-08-03 17:13

Hejsa

Jeg har for lidt over 3 uger siden, handlet med en person fra
dk.marked.privat.edb.

Vi aftaler en pris på noget udstyr, og bliver eninge om at jeg forudbetaler
beløbet for at spare efterkravsgebyret. Jeg overfører pengene, og 2 dage
efter skriver jeg for at høre om pengene er modtaget. Han skriver tilbage og
bekræfter de er modtaget, og skriver at varen bliver sendt dagen efter.

Men jeg fik modtog ingenting. Efter en uge bliver jeg utoldmodig og finder
hans nummer og adresse via "de gule sider". Jeg ringer til ham og manden
fortæller han er syg og har derfor ikke sendt varen. Han forklarede også at
han ikke havde svaret på mine mange mails, da hans maskine var gået ned. Han
lover at få sendt varen i løbet af 2 dage, men der går endnu en uge, og
modtager stadig intet. Det er altså nu 3 uger siden jeg overførte pengene
til hans konto.

Har prøvet at ringe på forskellige numre på adressen, men kan ikke ringe ham
op.

Så nu fornemmer jeg at han ikke har i sinde at sende noget :|

Hvad stiller jeg op, og har jeg mulighed for at få pengene igen?

Vil politiet gøre noget, hvis jeg anmelder ham?

Jeg kan derfor fraråde alt handel med:
Nicolai Boilesen
Vættehøjen 31
4700 Næsted
Tlf. 61272151-51707134-22546116-55777528

/Hans

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-08-03 18:04

PleX skrev:

>Så nu fornemmer jeg at han ikke har i sinde at sende noget :|
>Hvad stiller jeg op, og har jeg mulighed for at få pengene igen?

Hvis du har givet ham kontanter, overført pengene fra konto til
konto eller brugt kort med pinkode/underskrift, så har du ingen
kontrol med pengene selv.

Hvis du har brugt en anden betalingsform, kan du muligvis få
beløbet ført tilbage, men det har du næppe.

Der er så kun tilbage at appelere til hans hæderlighed (som lader
til at være lille), eller til at anlægge en retssag som kan
risikere at koste dig penge selv om du vinder, og som selv i det
tilfælde ikke er nogen garanti for at du kan få penge ud af
fyren.

>Vil politiet gøre noget, hvis jeg anmelder ham?

Næppe. Det er sandsynligvis kun underlagt privat påtale.

--
Bertel

Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 26-08-03 19:40

"Bertel Lund Hansen" <nospamius@lundhansen.dk> wrote in message

> Næppe. Det er sandsynligvis kun underlagt privat påtale.

Undskyld - som sagen er forelagt, så har person A lokket B til at give ham
penge ved at fortælle ham at han får en vare, som han tilsyneladende aldrig
har haft i sinde at levere. ER det ikke bedrageri? og er bedrageri ikke
underlagt offentlig påtale??

Peter

Fra : bem

Dato : 26-08-03 19:48

Peter K. Nielsen wrote:
> [...]
> give ham penge ved at fortælle ham at han får en vare, som han
> tilsyneladende aldrig har haft i sinde at levere. ER det ikke

Jo, hvis der har været forsæt til at undlade at levere varerne.

> og er bedrageri ikke underlagt offentlig påtale??

Jo

/Bo

Fra : Annette Skovbon

Dato : 26-08-03 18:26

Hej Hans
Jeg arbejder på www.heste-nettet.dk og derinde har vi jævnligt sager
hvor folk køber og betaler rideudstyr og aldrig modtager det. Det du skal
gøre, er at printe alle emails ud, og få banken til at lave dig en kopi
af overførslen og så skal du tage det hele med ned på din lokale
politistation og anmelde ham.
Det er hvad vi råder folk til hos os, og i de fleste tilfælde
tilbagebetaler sælger enten penge eller sender det aftalte, når de har
haft besøg af politiet.
Jeg er interesseret i at høre hvordan sagen går senere hen :)
Mvh. Annette Skovbon

Fra : PleX

Dato : 26-08-03 20:28

Hej

> [...]
> haft besøg af politiet.
> Jeg er interesseret i at høre hvordan sagen går senere hen :)

Tak for jeres råd. Jeg har skrevet en mail til ham, hvor jeg giver ham en
ekstra chance til på torsdag, og derefter vil han blive anmeldt til
politiet....

Så må vi se hvor langt jeg gå.

Mvh
Hans