SU og dagpenge
Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-08-03 12:27

Kan jeg få SU og (syge)dagpenge samtidig ?

Jeg har arbejdet i min ferie og har der haft en sygedag. Min
arbejdsgiver har nu sendt mig et skema til "anmodning om dagpenge" -
men må/kan jeg overhovedet det samtidig med jeg får SU ?

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898

Fra : D.u.n.k.

Dato : 24-08-03 12:32

"Henrik Stidsen" <nospamforme@hs235.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> arbejdsgiver har nu sendt mig et skema til "anmodning om dagpenge" -
> men må/kan jeg overhovedet det samtidig med jeg får SU ?

Det kan jeg ikke se noget til hinder for. Sygeagpenge er erstatning for
arbejdsindtægt og var du ikke syg villle du i stedet have fået løn for den
dag.
Derimod er der nogen indtægtsgrænser, som du skal passe på overfor SU.

Venlig hilsen
Dunk

Fra : David T. Metz

Dato : 25-08-03 11:28

Henrik Stidsen kalligraferede, i
> Kan jeg få SU og (syge)dagpenge samtidig ?

Det afhænger af bl.a. ansættelsens længde og omfang samt betingelser. Men
teoretisk set kan du godt (hvis du har været ansat i mindst 13 uger, har
arbejdet i mindst 120 timer og du ikke er berettiget til sygedagpenge fra
arbejdsgiver).

Jeg gætter på at det i virkeligheden er din arbejdsgiver der søger om
refusion?

David
--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : David T. Metz

Dato : 25-08-03 11:30

David T. Metz kalligraferede, i news:bicobt$8gi$1@sunsite.dk

> Men teoretisk set kan du godt

Se fx:
http://www.ungiaarhus.dk/konomi.htm#Sygd

David
--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-08-03 16:47

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.dk> wrote in

> [...]
> ansat i mindst 13 uger, har arbejdet i mindst 120 timer og du
> ikke er berettiget til sygedagpenge fra arbejdsgiver).

Jeg arbejdede gennem et vikarbureau så det med ansættelsens længde er
lidt svært. Jeg startede der første gang i sommeren 2002 hvor jeg
arbejdede svjh 5 uger. Fra juli 2003 var jeg igen aktiv (da var jeg
færdig med min HTX) og arbejdede indtil 20 dec. i forskellige
firmaer. I denne periode arbejdede jeg et sted i 2½ måned hvor jeg
også havde en sygedag, det har været i oktober eller november, og her
fik jeg sygedagpenge fra vikarbureauet efter at have underskrevet en
"tro og love erklæring" på at jeg virkelig var uarbejdsdygtig.
Fra 20 dec. og indtil 4 august i år har jeg så været passiv i
vikarbureauet. Fra 4 august til 22 august arbejdede jeg gennem
vikarbureauet og det er i denne periode jeg nu har haft en sygedag
igen, 3 dage før afslutningen.
Hvis man tæller ansættelsen fra første dag i vikarbureauet har jeg
været ansat temmelig meget mere end 13 uger ligesom de 120 timer for
længst er passeret. Tæller man fra 4 august kniber det med at nå så
højt op...

> Jeg gætter på at det i virkeligheden er din arbejdsgiver der
> søger om refusion?

Der står at kortet skal udleveres "hvis arbejdsgiveren ikke er
forpligtet til at udbetale dagpenge" så det tror jeg ikke er årsagen.

Fra : David T. Metz

Dato : 25-08-03 17:58

> [...]

> været ansat temmelig meget mere end 13 uger ligesom de 120 timer for
> længst er passeret. Tæller man fra 4 august kniber det med at nå så

Hvem har du/har du haft kontrakt med - bureauet eller kunderne?

Jeg gætter på at du er ansat af bureauet hele perioden. Så virker det lidt
underligt at du tidligere får sygedagpenge afarbejdsgiver, men ikke nu. Har
du tegnet ny ansættelsekontrakt i mellemtiden?

Nå, men du skal vel sende skemaet til kommunen, så du kan jo altid ringe og
spørge dem.

Ok.

David

--
Bo Warming: "GLISTRUP er en bornholmsk jackass"

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-08-03 18:03

> Hvem har du/har du haft kontrakt med - bureauet eller kunderne?

Med bureauet - men deri står at jeg kun er ansat når de har arbejde
til mig.
Jeg ved at man kan få dagpenge fra f.eks. en a-kasse de dage bureauet
ikke har arbejde til en (kender en der har gjort det sådan)

> Jeg gætter på at du er ansat af bureauet hele perioden. Så
> virker det lidt
> underligt at du tidligere får sygedagpenge afarbejdsgiver, men
> ikke nu. Har du tegnet ny ansættelsekontrakt i mellemtiden?

Nej, stadig den samme fra første gang.

> Nå, men du skal vel sende skemaet til kommunen, så du kan jo
> altid ringe og spørge dem.

Jeg bliver nok nød til at kontakte vikarbureauet alligevel, der er
svj kan se en del fejl på skemaet også...