Opstarts kapital?
Fra : Martin Toulstrup

Dato : 27-08-03 14:03

Hej gruppe,

Jeg står overfor opstart af egen virksomhed, og har derfor et kapital behov
på. ca. 500.000 kr.

Hvordan ville i foreslå mig at anskaffe denne ?

Med venlig hilsen

Martin Toulstrup

--
Se Mine Hjemmesider - Check Out My Websites
www.florida-usa.dk www.amistades.dk

Fra : Dan

Dato : 27-08-03 19:42

> Jeg står overfor opstart af egen virksomhed, og har derfor et kapital
behov
> på. ca. 500.000 kr.
>
> Hvordan ville i foreslå mig at anskaffe denne ?

Lån dem i banken - hvis du har et arbejde.
Belån friværdi i dit hus - hvis du har sådan.

Har du ingen af delene - tja, så må du nok opgive.

mvh.,
Dan

Fra : bamse

Dato : 28-08-03 09:17

En 3. mulighed er at købe et virksomhedsregister på CD fra købmandstandens
oplysningsbureau og ringe direktører op. Send dem et prospekt og aftal et
møde med dem. Overtal dem til at smide penge i dit projekt.
Svineavlere, entreprenører og bilhandlere har tendens til at være
risikovillige....så start med dem...og sørg for at have et godt prospekt der
klart formulerer dine mål, hvad du forventer at tjene samt hvor
risikobetonet investeringen er. Skriv højt og tydeligt at investorerne kan
tabe deres penge og skriv det helst flere gange. En god sælger kan altid
vende noget negativt til noget positivt.

Fra : JanR.

Dato : 31-08-03 08:40

Hej Martin,

Er lige startet op (Aps), så har lige været det hele igennem. Der er
mange muligheder for at finde investorer. Jeg valgte (sammen med min
kompagnon) at tage hele risikoen selv, dvs. vi har belånt hus og bil,
kone og børn.... Til gengæld arbejder vi så også for os selv. Vores
fremgangsmåde var som nedenfor:

Du skal starte med at lave et forretningsgrundlag og et budget. I
forretningsgrundlaget skal du redegøre for, hvad virksomheden skal
sælge, hvem kunderne er og hvorfor de skal købe netop dit
produkt/service. Samtidig redegøre for fremtidsudsigterne, gerne med
flere scenarier.
I budgettet omsætter du forretningsgrundlaget til tal. Her er det godt
at lave et "realistisk" scenarie samt worst og best case.
Du skal huske på, at du skal sælge dette til banken, dvs. det duer ikke
med et par håndskrevne a4-sider. Du bliver ratet på baggrund af din
professionalisme, kvaliteterne i budget og forretningsgrundlag samt din
seriøsitet/entusiasme. Så forretningsgrundlaget skal være gennemtænkt,
driftsbudgettet komplet med balance og (meget vigtigt)
likviditetsoversigter. Banker har stor forståelse for, at man ikke
tjener penge det første år - men vil gerne have positive
fremtidsudsigter.
Har du orden i din egen økonomi, burde du kunne låne pengene i banken.
Du kommer garanteret til at blive selvskyldnerkautionist, hvis du
starter op som Aps (dvs. du hæfter personligt for gælden).

Som sagt har jeg lige været hele skidtet igennem, så du skal være
velkommen til at kontakte mig, hvis du har spørgsmål (kender også en
billig erhvervsjurist, der kan klare papirsgange for dig). flor@privat.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : bamse

Dato : 01-09-03 00:01

jeg vil stadig mene at private investorer er at foretrække.

allier dig hellere med nogen gode sælgere og sælg ideen til dem så de kan
sælge den videre til nogen investorer...

Fra : Michael Petersen

Dato : 19-09-03 08:00

Kontakt TIF og vækstfonden, de kan sikkert hjælpe dig.

--
Med venlig hilsen/Best regards
Michael Petersen