Godt irsk festmusik
Fra : Thomas Andersen

Dato : 26-08-03 15:38

Der er ikke noget der kan sætte gang i en fest som noget godt festligt
irsk musik. Jeg har kun et par enkelte sange, dvs.:
Whiskey in the jar
Lark in the morning
Finnegan's wake
Seven drunken nights

Kender i nogle andre gode og festlige sange som dem? og hvilke cd'er man
kan finde dem på?

Hilsen Thomas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-08-03 16:13

Thomas Andersen <nej@tak.nix> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3f4b70d5$0$21556$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Kender i nogle andre gode og festlige sange som dem? og hvilke cd'er man
> kan finde dem på?
>
> Hilsen Thomas
_________

Helt sikkert. Den mest populære irske sanger er jo nok Hugo Donkin. Det er
ham med "Sweet forget me not".
Han har i flere år været et gigantisk megahit og ovennævnte plade spilles
utroligt meget på "Radio Nibenitten". Han er nok den mest ønske udenlandske
sanger på radiostationen. Lytterne er vilde med ham og ønsker ham
ustandseligt.
Jeg vil medgi dig at den nævnte sang måske ikke lige er den mest
festlige han har lavet, men han har jo også lavet andre slagere. Han er i
hvertfald at rubricere blandt folkelige glade sangere. Stilen er så`n
countryagtig blandet op med Kandis. Så er den hjemme. God musik, så det vil
noget.

Altså: Hugo Donkin (eller måske Dunkan, husker det ikke præsis)

Hilsen Åge

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 26-08-03 16:42

Thomas Andersen wrote:
> [...]
> Finnegan's wake
> Seven drunken nights
>
> Kender i nogle andre gode og festlige sange som dem? og hvilke cd'er

The. Pogues.

--
Jacob

I don't think I'm alone when I say I'd like to see more and more
planets fall under the ruthless domination of our solar system.

Fra : -V-

Dato : 26-08-03 16:46

Thomas Andersen wrote:
> Kender i nogle andre gode og festlige sange som dem? og hvilke cd'er
> man kan finde dem på?

Hvis det er 'god' musik (og ikke den fejlagtige jydske stavemåde 'godt
musik') du leder efter, så smid 'Jump Around' med House of Pain på.

-V-

Fra : Thomas Andersen

Dato : 26-08-03 17:17

-V- wrote:

> Hvis det er 'god' musik (og ikke den fejlagtige jydske stavemåde 'godt
> musik') du leder efter, så smid 'Jump Around' med House of Pain på.
>

> -V-

Ja så fik vi da slået fast at jeg er jyde :) At 'Jump around' skulle
være irsk musik i stil med det jeg skrev er jeg så ikke så enig i - om
end det er en meget festlig sang :)

Fra : Thomas Andersen

Dato : 26-08-03 17:24

Thomas Andersen wrote:

> Ja så fik vi da slået fast at jeg er jyde :) At 'Jump around' skulle
> være irsk musik i stil med det jeg skrev er jeg så ikke så enig i - om
> end det er en meget festlig sang :)

Og også at jeg ikke kan finde ud af at reply'e på de rigtige posts...
Det var naturligvis et svar på -V-'s post

Fra : Dallemusen

Dato : 26-08-03 17:04

Cockles and Mussels
De venligste hilsner
Daniel Nielsen

Fra : LIP

Dato : 26-08-03 18:14

Hej Thomas

Der er masser af irsk musik af den slags at få. Endda til små penge. I
kasserne uden for pladeforretningerne er der altid irsk musik at finde.
Du skal gå efter CD´er med f.eks. The Dubliners, Paddy Reiley, Oisin, The
Dublin Ramblers, Fureys, Chieftains bare for at nævne nogle.
Der er også danske grupper der spiller irsk. Paddy Doyles, Ash Plant, Trad
Lads osv.

Så held og lykke med jagten.

Mvh

Lars

Fra : Lars Bernau

Dato : 26-08-03 18:24

In article <3f4b70d5$0$21556$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, nej@tak.nix
says...
> [...]
> Finnegan's wake
> Seven drunken nights
>
> Kender i nogle andre gode og festlige sange som dem? og hvilke cd'er man

Neil Brophy Band (A.K.A. Lagerheads) er ikke til at komme uden.

Vi har i min omgangskreds holdt mangen god fest til tonerne af numre
som:

The Bachelor (hookline: Yes you are so pretty, and you'd make a lovely
wife, I'd rather be a bachelor and lead a drinking life. Yes you are so
pretty, You play the perfect marrige game, I'd rather be a bachelor and
drink myself insane!)

Lager (en hyldest til øl)

Whiskey In The Jar (Tilsat en stump af Spice girls "Wannabe)

Og mange andre.

..... Se _det_ er festmusik.

De har udgivet en enkelt officel CD, og vistnok 3 lidt uofficielle.

Kan opleves 30/8 Til Ballerup festival og 5/9 til Roskilde By Night

hjemmeside: http://www.neilbrophy.com/

--
/Lars
http://www.bernau.dk

Fra : Robert Eriksen

Dato : 26-08-03 21:40

Thomas Andersen wrote:
> [...]
> Finnegan's wake
> Seven drunken nights
>
> Kender i nogle andre gode og festlige sange som dem? og hvilke cd'er man

Denis Leary - Traditional Irish Folk Song
Kan findes på CDen No Cure For Cancer

/Robert

Fra : Esben

Dato : 27-08-03 22:51

Jeg har nogen gange hørt en irsk sang hvor de sang "you bastards bugger of"
som omkvæd i sangen. måske the pouges men jeg er ikke sikker - er der nogen
der kender denne muntre vise og kan fortælle mig om det er pouges.
Når det er opklaret hvem det er der har lavet den, vil jeg så klart anbefale
sangen

Esben

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-08-03 23:30

In dk.kultur.musik, Esben wrote:

>Jeg har nogen gange hørt en irsk sang hvor de sang "you bastards bugger of"

Det står her, at den er "traditional":
<http://www.timmalloys.net/buggeroff.html>.

--
Lars Stokholm

Tell me what you're letting in, say what we're gonna let in.
We let the weirdness in. - Kate Bush (Leave It Open)

Fra : Dallemusen

Dato : 28-08-03 05:40

Oki som musiker bliver jeg bare nødt til at vide hvor man kan finde en
skæring eller en mp3 af den sang

Nogle bud?
De venligste hilsner
Daniel Nielsen