Himmelstræberens absinth
Fra : Bo Warming

Dato : 24-08-03 08:22

Om absinth, 1890'ernes forbuden-frugt narko-analog for Paris-bohemer: "After
the first glance(drink), you see things as you wish they were.
After the second, you see things as they are not.
Finally you see things as they really are, and that is the most horrible
thing in the world". Oscar Wilde

Er LSD tilsvarende opreklameret?

MEN SKAL MAN IKKE VÆRE SELVSUGGESTIV PLACEBO-FREAK for at det er værd at
give 499 kr for en flaske absinth i en vinforretning. Den har ganske vist
68% alkohol i sig, så fuldskabs-afgift er del-forklaring. Har nogen haft
gode erfaringer med at lade vodka (eller kommonsoliet snaps?) udtrække
tørrede Artemissia urter fra Mata?

Al rusmiddel-lov er KUN om at staten vil have pusher-fortjenesten og alibi
for politi.

"Når folk sir dyd er vigtig, mener de politi er vigtigt". Nietzsche

"Den dionysiske tilstands ekstase tilintetgør tilværelsens sædvanlige
skranker og grænser Men vi vil være vort eget livs digter. Nietzsche Jeg
hader ekstase - det være sig Dionysisk, narkotisk eller anden. Det er som at
løbe rundt i en trædemølle. D.H. Lawrence

" Entusiasme er det smukkeste ord på jorden. Christian
Morgenstern

" I can never live the button-down life like you. I want it all-the
dizzying highs, the terrifying lows, the creamy middles! Simpson

Jeg har altid foretrukket passionernes galskab frem for forstandens
ligegyldighed. Anatole France

One must have chaos in one to give birth to a dancing star.
Nietzsche

People will always obey, provided that they can become intoxicated in doing
so. Nietzsche

The pleasure of love is in loving. We are happier in the passion we feel
than in that which we excite La Rochefoucauld (1613-1680)French Classical
Writer.

Wine: give a man none and he cannot find truth;
give him too much, and the same happens. Blaise Pascal

The world belongs to the enthusiast who keeps cool. William Mc
Fee

Der er kun ét, der overvinder lidelsen, og det er passionen.
Henrik Pontoppidan

Kald ikke dig selv fattig, fordi dine drømme ikke er gæt i opfyldelse. Den
virkeligt fattige mand har aldrig haft en drøm. Anonym

Passions are vices or virtues in their highest powers. Johann W.
von Goethe

"Den, som i omgangen med mennesker ikke lejlighedsvis changerer i alle
nødens farver, grøn og grå af væmmelse, lede, medfølelse, formørkelse,
ensomhed, han er bestemt ikke et menneske af højere smag."
Nietzsche

Take all away from me,but leave me Ecstasy/And I am richer than all my
fellow men. Emily Dickinson

What our age lacks is not reflection but passion . Søren Kierkegaard

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 24-08-03 21:16

Bliver du aldrig træt af at skrive alle de skodindlæg, som ingen
alligevel gider læse?

Fra : Hans

Dato : 24-08-03 21:18

Jørn Ibsen wrote:
> Bliver du aldrig træt af at skrive alle de skodindlæg, som ingen
> alligevel gider læse?

Smid ham dog i dit killfilter - Gruppen bliver helt læseværdig bagefter.

/ Hans

Fra : Dorte Klerke

Dato : 24-08-03 23:37

"Hans" <kvik@NOSPAMmail.tdcadsl.dk> wrote in message

> Smid ham dog i dit killfilter - Gruppen bliver helt læseværdig bagefter.

Hvordan gør man det?

Dorte

Fra : Line

Dato : 25-08-03 00:04

Dorte Klerke wrote:

> Hvordan gør man det?

Du markerer bare et indlæg fra den person, du vil have i dit filter, går op
i "Message" (ved ikke, hvad den hedder i en dansk OE) og trykker på den, der
hedder "Block Sender". Så spørger OE om du vil fjerne alle indlæg fra denne
skribent - tryk "Yes", og du slipper for at læse indlæg fra den valgte
person.

--
Mvh. Line

Fra : Dorte Klerke

Dato : 25-08-03 00:15

"Line" <nasse@jubiimail.dk> wrote in message

> [...]
denne
> skribent - tryk "Yes", og du slipper for at læse indlæg fra den valgte

Tak skal du ha, men hov du blev lige forsøgsperson, ikke meningen :) det er
i orden nu.

Dorte

Fra : Bo Warming

Dato : 25-08-03 06:40

"Jørn Ibsen" <ji@iteration.dk> wrote in message
> Bliver du aldrig træt af at skrive alle de skodindlæg, som ingen
> alligevel gider læse?

Mange svarer mig pr mail, for de tør ikke stå frem på ng som en, der ikke
adlyder netbetjentenes forsøg på gruppepres.

Jeg har tidligere skrevet om absinth og fået gode råd om bl.a. hvilke
butikker der har absinth og absinth-likør, så det er almindelig høflighed at
jeg svarer tilbage om, at jeg har fundet et yderligere produkt - og tåler du
ikke citat-halehæng så spring det over.