hvor gemmer HotText/TopText iLookup sig
Fra : Nikon D1 fan

Dato : 29-08-03 16:04

Spybot Search & Destroy finder dem.

Jeg sletter alt i registry om denne HotText/TopText iLookup fra eZula, Inc.
igen og igen, men efter hver genstart er de der igen med 3 registreringer.

Hvilket program gemmer de sig i og hvordan sletter jeg denne spybot
vedvarende?

Bjarne
Nikon D1 fan

Fra : Leo.E

Dato : 30-08-03 05:37

"Nikon D1 fan" <nikon.d1@pc.dk> wrote in message news:<3f4f6b6a$0$48901$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> [...]
> igen og igen, men efter hver genstart er de der igen med 3 registreringer.
>
> Hvilket program gemmer de sig i og hvordan sletter jeg denne spybot
Prøv at hente-Hijackthis fra: www.spywarefri.dk
og du kan prøve at sende resultatet til teamet på spywarefri, hvis du
er i tvivl om hvad der skal slettes
Hilsen: Leo

Fra : Nikon D1 fan

Dato : 30-08-03 06:05

Leo.E wrote:

> Prøv at hente-Hijackthis fra: www.spywarefri.dk
> og du kan prøve at sende resultatet til teamet på spywarefri, hvis du
> er i tvivl om hvad der skal slettes
> Hilsen: Leo

Foreløbig tak, det prøver jeg og sender resultatet her

Bjarne
Nikon D1 fan

Fra : Nikon D1 fan

Dato : 30-08-03 06:52

Nikon D1 fan wrote:

> Foreløbig tak, det prøver jeg og sender resultatet her

Den fandt intet, men jeg har lige kørt spybots igen og nu er de der igen.
Jeg prøver at sende printscreen og rapport i binaire, hvis det kan hjælpe
nogen til at hjælpe mig

God weekend

Bjarne
Nikon D1 fan

Fra : Michael U. Hove

Dato : 30-08-03 08:00

Nikon D1 fan wrote:
> Nikon D1 fan wrote:

[snip]

> [...]
> Jeg prøver at sende printscreen og rapport i binaire, hvis det kan hjælpe

*AD-aware skulle gerne æde den:*

http://www.lavasoft.com

If not:

http://scumware.com/user3a.html

http://www.whirlywiryweb.com/

Til info fremover, god at blive klogere af:

http://www.sitepoint.com/print/888

mvh
/michael

Fra : Michael U. Hove

Dato : 30-08-03 08:08

Michael U. Hove wrote:
> Nikon D1 fan wrote:

[snip]

> Til info fremover, god at blive klogere af:
>
> http://www.sitepoint.com/print/888

Fandt også lige en glimrende artikel fra GIAC folkene, den er i
*Word-format*:

www.giac.org/practical/david_boki_gsec.doc

Håber det kan hjælpe...

mvh
/michael

Fra : Nikon D1 fan

Dato : 30-08-03 08:25

Michael U. Hove wrote:

> Fandt også lige en glimrende artikel fra GIAC folkene, den er i
> [...]

Hej Michael, Ad aware finder dem ikke. Spybots har først fundet de eZula
registreringer efter sporingsliste af 27 aug.
Vi er næsten paranoide overfor mærkelige ting som kan komme ind på vore
computere og alt søges opdateret dagligt både win xp pro og alle programmer
(hele office xp pakken, NIS og så mest billeddehandlingsprogrammer). Alle
maskiner har samme programmer, men bruges af forskellige personer, kun
printerserver og switch til adsl-forbindelsen er fælles.

Gennem google har det kun været muligt at finde eZula´s hjemmeside, men i
hvilket af vore programmer Hottext/toptext skulle gemme sig kan jeg ikke
overskue. Her findes så godt som intet freeware på vore maskiner.

Bjarne
Nikon D1 fan

Fra : Nikon D1 fan

Dato : 30-08-03 08:31

Nikon D1 fan wrote:

> [...]
> men i hvilket af vore programmer Hottext/toptext skulle gemme sig kan
> jeg ikke overskue. Her findes så godt som intet freeware på vore

Lige et PS.
Der er ingen adgang til nogen form for fildeling mellem maskinerne eller
blot adgang til de enkelte maskiner kan så meget som bare se hinanden.

Bjarne
Nikon D1 fan

Fra : Michael U. Hove

Dato : 30-08-03 09:17

Nikon D1 fan wrote:

[snip]

> Lige et PS.
> Der er ingen adgang til nogen form for fildeling mellem maskinerne eller
> blot adgang til de enkelte maskiner kan så meget som bare se hinanden.

Prøvede du disse instrukser om *manuel fjernelse* af spy'en :

Fra : Nikon D1 fan

Dato : 30-08-03 10:59

Michael U. Hove wrote:

> Prøvede du disse instrukser om *manuel fjernelse* af spy'en :
>
> http://scumware.com/user3a.html
>
> http://www.whirlywiryweb.com/
>
> mvh
> /michael

Ja, det gjorde jeg, men disse programmer findes slet ikke på vore maskiner,
så det var ikke muligt af den vej

Bjarne
Nikon D1 fan

Fra : Michael U. Hove

Dato : 30-08-03 11:55

Nikon D1 fan wrote:

> Ja, det gjorde jeg, men disse programmer findes slet ikke på vore maskiner,
> så det var ikke muligt af den vej

Hmmm....

Kører du Kazaa, eDonkey, Overnet, Emule ell. andet snavs...?

mvh
/michael

Fra : Nikon D1 fan

Dato : 30-08-03 12:44

Michael U. Hove wrote:

> Hmmm....
>
> Kører du Kazaa, eDonkey, Overnet, Emule ell. andet snavs...?
>
> mvh
> /michael

Nej ))) og den slags kommer *aldrig* ind på nogle af vore maskiner og
har aldrig været der.
Jeg har nu gennemsøgt alle for de enkeltfiler stub.exe osv. som var nævnt i
dine link men heller ikke disse findes på nogle af maskinerne.

kun er det egenligt den ene af maskinerne som jævnligt er på nettet og mest
i NG, en anden kun mail og ellers meget meget sjældent på nettet for de
sidste 2

Jeg har netop skrevet til S & D support og medsendt sidste rapport og
printscreen og spurgt om det kunne være en bug i betaupdate som kom 27
august. Jeg vil straks sende svaret fra dem når det ankommer, men det kan
vare nogle dage, men normalt kommer altid pænt svar.

Bjarne
Nikon D1 fan

Fra : als

Dato : 28-09-03 10:14

"Nikon D1 fan" skrev d. 30-08-03 06:52 dette indlæg :

> Den fandt intet

Hvad mener du med "Den fandt intet"? Kan du vurdere en log fra
HijackThis? Hvis du kan det så har jeg brug for dig. Men jeg tvivler
meget på at du kan. Det tager lang tid at sætte sig ind i HijackThis,
men hvis du har min. 1 års erfaring så vil jeg da lade min tvivl komme
dig til gode.

mvh als

http://www.kandu.dk/

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 29-09-03 01:09

als skrev:

> Kan du vurdere en log fra HijackThis? Hvis du kan det så har jeg brug
> for dig. Men jeg tvivler meget på at du kan.

Hvad skulle der være svært i det?

> Det tager lang tid atsætte sig ind i HijackThis, men hvis du har min.
> 1 års erfaring så vil jeg da lade min tvivl komme dig til gode.

Tak skal du have.

Fra : Thomas Bjerregaard

Dato : 30-08-03 13:06

"Nikon D1 fan" <nikon.d1@pc.dk> wrote

> Hvilket program gemmer de sig i og hvordan sletter jeg denne spybot
> vedvarende?

Har du brugt immuniseringen i Spybot? Og endnu bedre: Spywareblaster
(http://www.javacoolsoftware.com/spywareblaster.html). Så skulle du gerne
kunne holde en del ude.

Mvh Thomas

Fra : Nikon D1 fan

Dato : 30-08-03 13:11

Thomas Bjerregaard wrote:
> "Nikon D1 fan" <nikon.d1@pc.dk> wrote

> Har du brugt immuniseringen i Spybot? Og endnu bedre: Spywareblaster
> [...]

Ja, jeg har lige fra start holdt immuniseringen i Spybot opdateret og har
været heldig indtil nu ikke at have haft nogen form for skift i nogle af
vore maskiner.

Håber det er en bug i den betaupdate fra 27 aug. Jeg har lige gennemsøgt
registry for ordene hot og toptext uden resultat og den samme med eZula

Jeg forstår intet

Bjarne
Nikon D1 fan

Fra : Michael U. Hove

Dato : 30-08-03 14:20

Nikon D1 fan wrote:

[snip]

> Jeg forstår intet

Et farligt statement, særligt herinde

Spøg til side....

Prøv at hente freeware programmet Regcleaner, ex. her:

http://silentdragon.com/download/RegCleaner/

Det er vigtigt at du får fat i netop denne version, den senere udgave,
der hedder JVPowerTools er ikke nær så god.

Programmet er godt til at trække alt info ud af din regbase.

Installer det, kør det og check særligt "Software", "Startup List" og
"Uninstall menu" fanebladene i programmet, om ikke der skulle være et
suspekt "Ezula/Hottext/Toptext" entry et sted...

mvh
/michael

Fra : Nikon D1 fan

Dato : 30-08-03 14:52

Michael U. Hove wrote:

> [...]
> "Uninstall menu" fanebladene i programmet, om ikke der skulle være et
> suspekt "Ezula/Hottext/Toptext" entry et sted...

Hej Igen

Jeg har allerede den regcleaner og er helt enig med dig i din vurdering og
det er gennem den jeg har eftersøgt netop alt det du skriver uden resultat
(

De findes simpelthen ikke i registry udentagen lige efter genstart og indtil
jeg så "kvæler" dem mere og mere vredt for hver gang

Bjarne
Nikon D1 fan

Fra : Michael U. Hove

Dato : 30-08-03 15:24

Nikon D1 fan wrote:

> De findes simpelthen ikke i registry udentagen lige efter genstart og indtil
> jeg så "kvæler" dem mere og mere vredt for hver gang

Okay...medmindre den har registreret sig som en Windows service (det
tvivler jeg på), vil den kunne findes som en kørende process.

Genstart din Win, og lav så en "Ctrl-Alt-Del". Vælg "Jobliste",
"Processer" og se efter en suspekt process, der formentlig spiser en del
RAM. Hvis du kan identificere noget suspekt, så prøv at søge manuelt
efter executable-filen til processen. Ex "ezulamain.exe" ell. noget
lign. Indentificer den folder du finder exe-filen i. Søg efter den i
Stifinder, hvis den evt. er skjult.

Og kig så her:

http://www.altaser.com/show.php?r=54

Læg særligt mærke til afdelingen nederst med
"regsvr32.exe"-kommandoerne. Toptext er højst sandsynligt en
dll-component, der er blevet registreret i Windows regbasen og nu
udføres ved hver genstart. Du kan manuelt afregistrere en dll-fil som en
Win-komponent, ved at køre "Regsvr32 -u [dll-navn]" fra en cmd-prompt.

Håber det hjælper

mvh
/michael

Fra : Nikon D1 fan

Dato : 30-08-03 15:42

Michael U. Hove wrote:

> [...]
> udføres ved hver genstart. Du kan manuelt afregistrere en dll-fil som
> en Win-komponent, ved at køre "Regsvr32 -u [dll-navn]" fra en

Så blev det også prøvet via kommandopromten men den meddelte af den
pågældende fill ikke findes og der er ingen i joblisten som bruger særligt
med ram udover explorer.exe som bruger 21 mb

Jeg er glad for du gider hjælpe, men lige nu tror jeg vi skal vente på svar
fra S & D inden vi roder videre.
Vi får gæster her til aften og jeg må i gang med at forberede
Få forsat god aften. Jeg vender tilbage i morgen eller sen aften

Bjarne
Nikon D1 fan

Fra : Michael U. Hove

Dato : 30-08-03 16:02

Nikon D1 fan wrote:

> [...]
> Vi får gæster her til aften og jeg må i gang med at forberede
> Få forsat god aften. Jeg vender tilbage i morgen eller sen aften

Kunne "regsvr32" ikke finde "ezulaboot.dll" ell. kunne Win ikke finde
"regsvr32" progget?!

Endnu en mulighed, jeg kan komme på:

Regcleaner -> Tools -> View System Dll Files

Anything strange there?

mvh
/michael

Fra : Nikon D1 fan

Dato : 30-08-03 16:10

Michael U. Hove wrote:

> [...]
> "regsvr32" progget?!
>
> Endnu en mulighed, jeg kan komme på:
>
> Regcleaner -> Tools -> View System Dll Files

regsvr32 kunn ikke ezulaboot.dll

Jeg prøver nu den med view system dll files

vent

Bjarne
Nikon D1 fan

Fra : Nikon D1 fan

Dato : 30-08-03 16:16

Nikon D1 fan wrote:

> regsvr32 kunn ikke ezulaboot.dll
>
> Jeg prøver nu den med view system dll files
>
> vent

Der var heller ingen under forfatter eZula eller under filnavn eller
beskrivelse, som bare i lignede noget .-((

Bjarne
Nikon D1 fan

Fra : Nikon D1 fan

Dato : 30-08-03 17:32

Så er her svaret fra S & D, så nu er problemet løst eller bliver det af S &
D da det er et problem i programmet.

Tak for hjælp til jer som har givet mig gode råd og brugt tid på mig

Forsat god weekend
Bjarne

Nikon D1 fan wrote:
Hello,

> [...]
> //
> /I have never had any kind of programs from ezula, toptext, hottext or
> context, kazaa and similar systems of filesharing. I cant find
> anywhere where I can uninstall or delete this. /
> //
> /Please give me an advice, because it´s the same results of all our
> computers here home, and there is no kind og net-filesharing between
> these they are all stand alone directly to the internet only sharing
> printer through printerserver./
> //
> /Could it be a bug in the betaupdate from AUG 27/

It indeed is a beta problem, see pinned topic in the beta forum :)

--
Best regards,
Patrick Kolla

Spybot-Search&Destroy: http://security.kolla.de
All incoming and outgoing mails are scanned
using an up-to-date anti-virus application.

Bjarne
Nikon D1 fan

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-08-03 17:37

Nikon D1 fan wrote:

> [...]
> igen og igen, men efter hver genstart er de der igen med 3 registreringer.
>
> Hvilket program gemmer de sig i og hvordan sletter jeg denne spybot

Nu må du undskylde, hvis jeg spørger dumt, men har du prøvet at benytte
den metode som eZula selv angiver?
http://www.ezula.com/TopText/Help.asp#7

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Nikon D1 fan

Dato : 30-08-03 17:48

Kim Ludvigsen wrote:

> Nu må du undskylde, hvis jeg spørger dumt, men har du prøvet at
> benytte den metode som eZula selv angiver?
> http://www.ezula.com/TopText/Help.asp#7

Ja det gjorde jeg, men da jeg ikke har nogen af disse filer på mine maskiner
kunne det ikke lade sig gøre.

Som du kan se højere oppe i tråden har jeg nu fået svar fra S & D og har i
deres beta forum læst om der er fejl i S & D betaupdateringen af 27 august.

Bjarne
Nikon D1 fan

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-08-03 18:03

Nikon D1 fan wrote:

> Som du kan se højere oppe i tråden har jeg nu fået svar fra S & D og har i
> deres beta forum læst om der er fejl i S & D betaupdateringen af 27 august.

Jeps, dit indlæg tonede frem, straks efter jeg havde trykket på
send-knappen. Lidt af en flov fejl i Spybot Search & Destroy.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Nikon D1 fan

Dato : 30-08-03 18:08

Kim Ludvigsen wrote:

> Jeps, dit indlæg tonede frem, straks efter jeg havde trykket på
> send-knappen. Lidt af en flov fejl i Spybot Search & Destroy.

Det ved jeg ikke rigtigt for det er jo en betaupdatering, som jo netop er
ude til endelig afprøvning

Bjarne
Nikon D1 fan