E-Mail
webnoob 5265
[eudora] flere mailkontoer?
Fra : Peter T.

Dato : 30-08-03 10:57

Jeg vil gerne have smidt en mailkonto mere ind i min Eudora 5.1, men kan
ikke finde noget om det i help-filen. Er der noget jeg har misset eller
kan programmet kun sættes op til en enkelt konto?

--
Mvh. Peter T. (ved svar; tag gebisset ud af min emailadresse!)
Korrekt citering -> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Ukendt

Dato : 30-08-03 11:24

Peter T. skrev:

> [...]
> For dem der VIL citere forkert -> <http://shorterlink.com/?LT93A4>
> Eksempel på citatfusk: "I love the smell of new hardware in the

Ikke for at være pedantisk, men hvis du
nu fjernede det en af de to identiske link
i din signatur, så kunne du også overholde
standarten for hvad der er vedtaget for
signaturer, nemlig fire linier af max. 72 tegn.

--
/Gevaldi
Har du mere end 4 linier i din signatur så læs her:

Fra : Stefan Holm

Dato : 30-08-03 11:37

"Gevaldi" <georg_valdi (at) ofir.dk> writes:

> standarten for hvad der er vedtaget for
> signaturer, nemlig fire linier af max. 72 tegn.

Hans signatur er på fire linjer og markeret med korrekt
signaturmarkør. At han så ikke overholder den fjollede[1] begrænsning
på 72 tegn er fuldstændig uvæsentlig detalje, som det er hinsides
pedanteri at beklage sig over.

1) 72 tegn er en rimelig begrænsning på brødtekst, da der skal være
plads til at linjen selv med citatmarkører holder sig under de 79
tegn, men signaturen skal ikke citeres, så dér kan man uden
problemer indsætte et par ekstra tegn pr. linje.

XFUT: dk.admin.netikette
--
Stefan Holm
"You totally talked to her, though. That's pretty cool."

Fra : Peter T.

Dato : 30-08-03 11:43

Gevaldi wrote:

> Ikke for at være pedantisk, men hvis du
> nu fjernede det en af de to identiske link
> i din signatur, så kunne du også overholde
> standarten for hvad der er vedtaget for
> signaturer, nemlig fire linier af max. 72 tegn.

ROFL! Den OPFYLDER 4 linier af 72 tegn. Gør selv fodarbejdet for at finde
ud af det.

Du er off-topic, Pedantiske klovn.

fut muddergruppe

Fra : Peter G

Dato : 30-08-03 12:23

Peter T. skrev:

> Jeg vil gerne have smidt en mailkonto mere ind i min Eudora 5.1, men kan
> ikke finde noget om det i help-filen. Er der noget jeg har misset eller
> kan programmet kun sættes op til en enkelt konto?

Tools -> Personalities -> Højreklik -> New
eller
tilføj dem enten manuelt i "Eudora.ini"-filen (omstændigt, men kendskab til
filen er en god ting hvis man man vil lege med vatiable Pop3-porte og
andet godt)

--
M.v.h. Peter. Email adresse er gyldig.
Korrigér endelig mit sprog, stavefejl, grammatik, kommatering m.m.

Fra : Palle Jensen

Dato : 30-08-03 12:35

Peter T. wrote in news:Xns93E779CC2C0A2muh@212.54.64.135:

> [...]
> men kan ikke finde noget om det i help-filen. Er der noget jeg
> har misset eller kan programmet kun sættes op til en enkelt

Du kan oprette lige så mange konti du vil. Eudora kalder det ikke
accounts, men "personalities".

Følg skal du vælge peronalities på den fane der er hvor dine
mailfoldere ellers er:

http://www.ducktrucks.dk/palle/misc/eudora/screenshots/ny_konto1.gif

Så skal du bare højreklikke og vælge "new...":

http://www.ducktrucks.dk/palle/misc/eudora/screenshots/ny_konto1.gif

Ellers spørg

--
Palle Jensen

Fra : Palle Jensen

Dato : 30-08-03 15:48

Palle Jensen wrote in

> [...]
> gif
>
> Så skal du bare højreklikke og vælge "new...":

Her skulle have stået:

http://www.ducktrucks.dk/palle/misc/eudora/screenshots/ny_konto2.gif

- Men du fand jo ud af det