Andet multimedie
bentjuul 3670
Figurudskæring CorelDraw
Fra : Geely Motor

Dato : 30-08-03 07:18

Hvordan skærer man en person ud af ud af et billede digitalt?? - er den
eneste løsning at sidde og "gnide" med viskelædderet indtil man får et
halvdårligt resulat. De proffesionelle DTP´ere må have en nemmere metode.
Nogen som kender den ?? Har Corel Draw installeret på min computer.

Mvh.
Ove

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 30-08-03 08:00

Hej Ove

Du skal bruge Corel Photopaint, lave en maske med maske værktøjet.

Mvh
Amders

Fra : PerH

Dato : 30-08-03 08:56

>De proffesionelle DTP´ere må >have en nemmere metode.
> Nogen som kender den ??

<<Du skal bruge Corel Photopaint, laver en maske med maske værktøjet:<<

Maske kan laves på flere måder, både som tryllestav og som pensel, saks m.m.

Tryk på plus-tegnet øverst til venstre når du laver indvendig, minustegnet
når du begrænser masken (i pensel-tilstand)

Der står noget om masker her

http://www.unleash.com/mikeb/photoselect/

Og her kommer så det der er specielt hvis du skal bruge det fritlagte
billede i Draw:

I Photopaint klikker du på
"Create an object by copying the current selection", der er en knap på
værktøjslinien øverst.

Dernæst gemmer du billedet - i PhotoPaint´s eget format.

I Draw importerer du billedet (en knap på værktøjslinien øverst) og
un-grouper det.

Du kan nu trække det fritlagte billede fra det andet, som du bare sletter...

Per