Reductil - Nu begynder kuren på slankepill~
Fra : Hanne Bülow Andersen

Dato : 25-08-03 15:20

Hejsa Allesammen ..

Jeg ville høre om der var nogle andre som jeg selv der er/ skal begynde
på reductil som ville dele erfaringer/fortvivsel/glæder osv. med mig i
denne tråd så vi kan udveksle disse til gavn og opbakning til os alle.
Evt. føre det uden for newsgroupen og lave en mailing liste så vi ikke
fylder hele newsgroupen op med vores breve

Lidt om mig:

Jeg er en pige på 22 år fra Odense og har i gennem en år række forsøgt
at tabe mig og har både tabt mig og opgivet modet og taget på .. Første
gang jeg begyndte at tabe mig vejede jeg 84,2 kg og kom faktisk ned på
76 kg over et halvt års periode, primært ved at spise anderledes gik i
forvejentil Taekwon do 2 gange i ugen og det er noget som batter rent
motions mæssigt skal jeg lige hilse og sige. Jeg forstuede min fod og
kom aldrig i gang med at motionere igen + at jeg flyttede fra jylland
til Odense. Min gamle læge sagde at jeg gerne skulle ned på en BMI på 25
og det er for mit vedkommende under 72 kg.

MEN NU SKAL DET VÆRE NU GÅR DEN IKKE LÆNGRE VÆGTEN SKAL NED HELT NED !!!

Nu vejer jeg 90,9 på min læges vægt ( er 170 cm høj) og har i dag fået
købt Reductil pillerne (recept fra lægen) og Nu SKAL det altså være..

Har forsøgt at "lære" at løbe, min kæreste er så sød at løbe sammen med
mig, men ærligt talt det er ikke særlig let og efter en måned hvor vi
løb den samme rute en 2-3 gang i ugen gik jeg snart mere end jeg løb på
den første tur.

I morgen begynder kuren så med pillen og nu til september begynder
gymnastik sæsongen igen så skal en venninde og jeg gå på et Woman
special hold (gynmastik blandet med arobic og callentic) der står at vi
vil få trænet bave, balle, lår og bækkenbund så jeg glæder mig til at få
noget motion sammen med nogle på min egen alder og dem der er ældre
Måske kan jeg følge med nu det er så lang tid siden jeg sidst trænede på
den måde.

Måske kan jeg når formen kommer til at værer lidt højre påbegynde at
"lære" at løbe med Kæresten hvem ved ? Ville ikke genere mig synderligt

Jeg håber der mindst en som svare *sS* det er rart med personer i samme
sted som en selv.

MvH

Hanne

Fra : Martin Sand.

Dato : 25-08-03 17:11

Hanne Bülow Andersen wrote:
> [...]
> Evt. føre det uden for newsgroupen og lave en mailing liste så vi ikke
> fylder hele newsgroupen op med vores breve
[snip]

Hejsa.

Jeg har prøvet Reductil 10mg (de milde) i lidt over 3 måneder og jeg tabte
mig fra 105 og ned til 90,5 kg. Så de virkede i hvert fald på mig. Det er 2½
mdr. siden jeg stoppede med dem.

Nu vil jeg ikke skræmme dig, men de havde nogle slemme bivirkninger på mig,
hvilket var årsagen til at jeg stoppede.
Jeg startede med at få konsant mundtørhed og søvnbesvær (sov max. 3 timer
pr. nat). Det lyder jo ikke videre slemt at man ikke sover særlig godt, men
forestil dig at gå rudt som zombie til hverdag fordi du aldrig kan få
udsovet. Jeg havde intet aktivt socialt liv i de 2½ måned, da jeg altid var
træt og uoplagt. Det er en kendt bivirkning ved Reductil.
Ligeledes forstoppelse. Jeg fik derfor afførende tabletter (Magnesia 500mg)
for overhovedet at kunne komme af med noget.
Jeg fik bl.a. også unormal sædudtømning/orgasme og impotens samt blod i
sæden (MEGET ubehagelig fornemmelse og chokerende at opdage). Har dog
normaliseret sig efter jeg er stoppet med præparatet, bortset fra
lejlighedsvis blod i sæden - muligvis en kronisk "souvenir" som Reductil har
givet mig?

Og så skal man skal jævnligt have taget blodprøve for at tjekke
leverenzymtal, og man skal have taget sit blodtryk en gang om måneden.

I indlægseddlen til kapslerne står endvidere den længste række bivirkninger
jeg nogensinde har set på et præparat. Man skal nok være glad for, at det
sandsynligvis ikke er dem alle man får. Hvis du endnu ikke har fået
kapslerne kan jeg nævne dem her (ud over de allerede nævnte bivikninger):
Hurtig puls, hjertebanken, forhøjet blodtryk, udvidelse af de ydre blodkar
(hedeture), kvalme, forværring af hæmorrider, uklarhed, følelse af
"soven"/brænden/snurren og prikken på huden (paræstesi), hovedpine, angst,
svedtendens, smagsforstyrrelser, nedsat antal blodplader (trombocytopeni) og
Henoch-Schönlein purpura (spontant opstået blødning i hud slimhinder, hvor
udbruddene forekommer samtidig med akutte mavesmerter og blødninger),
allergiske overfølsomhedsreaktioner fra milde hududslæt og nældefeber til
anfaldsvist optrædende væskeophobning lokaliseret i underhudsbindevævet og
slimhinderne (angioødem) og alvorlig allergisk reaktion (anafylaksi),
depression, krampeanfald, sløret syn, diarré og opkastninger, akut
nyrebetændelse (akut interstitiel nephritis), immunologisk betinget
nyresygdom (Mesangio-kapillær glomerulonephretis), manglende evne til at
tømme blæren, unormal sædudtømning/orgasme, impotens, forstyrrelser i
mentruationscyklus, forbigående stigninger i leverenzymer.

Det er selvfølgelig forskelligt hvilke bivikrninger den enkelte person får.
Jeg havde f.eks. stort set ingen bivirkninger da jeg i 1999 fik Letigen i
4-5 måneder (jeg tabte dengang over 30 kg). Jeg kan stadig grine ved tanken
om Letigen... jeg tabte 2 kg om ugen selvom jeg åd pizza og slik og drak øl!
*lol* Og fik så meget energi at jeg ikke kunne sidde stille. Og hvis jeg sad
stille, så kørte den ene ben altid i 7/8 dele takt op og ned! Var dælme
hyperaktiv den sommer... det vildeste trip. Seriøst!

Men jeg er færdig med det stads, jeg vil hellere forsøge at smide de sidte
10 kg på en naturlig måde. For jeg har fået respekt for de slankepiller...
jeg er sgu bange for at de laver permanent skade.
Hvis du vil vide noget mere specifikt om mine erfaringer med Reductil, så
spørger du bare. Gælder også Letigen eller Xenical.

MVH Martin
- som har rundet de 30 år

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-03 09:42

> [...]
> hvilket var årsagen til at jeg stoppede.
> Jeg startede med at få konsant mundtørhed og søvnbesvær (sov max. 3 timer

Jeg er også startet på pillerne + slankekur i dag!

Så jeg vil lige høre.....
Virkede pillerne på dig? jeg mener forsvandt sulten?
Og hvor længe holdt mæthedsfornemmelsen?

Hvornår i perioden indtraf bivirkningerne?

Og til sidst.....
Er der andre som har prøvet dem, som evt ville komme med deres histiorie?

/Thomas

Fra : Martin Sand.

Dato : 26-08-03 10:36

Thomas wrote:
> Jeg er også startet på pillerne + slankekur i dag!
>
> Så jeg vil lige høre.....
> Virkede pillerne på dig? jeg mener forsvandt sulten?
> Og hvor længe holdt mæthedsfornemmelsen?

Ja, kapslerne virkede idet jeg tabte mig*. Men mit vægttab kom "i ryk" dvs.
at der kunne gå 2 uger uden vægttab og derefter tabte jeg f.eks. 2½ kg den
efterfølgende uge. Jeg vejede mig selv hver søndag.
Jeg synes ikke at sultfornemmelsen forsvandt med Reductil (desværre). Jeg
havde stadig lyst til pizza og kager og slik, men holdt mig på måtten i de 3
måneder jeg fik kapslerne.

> Hvornår i perioden indtraf bivirkningerne?

Mundtørhed og søvnbesværet indtraf fra dag 1 eller 2. Ligeledes havde jeg
ofte hovedpine i starten. Forstoppelsen begyndte efter ca. 2 uger. Den
unormale sædudtømning (hvilket virkelig er den klammeste fornemmelse!)
begyndte også efter et par uger, hvorimod jeg først bemærkede at der var
blod i, efter ca. 2 måneder.
Jeg havde dog ingen abstinenssymptomer da jeg stoppede med Reductil.

MVH Martin

* Inden jeg fik Reductil havde jeg forsøgt vægttab baseret alene på
kostomlægning om motion i 2 måneder, men uden det store resultat (½ kg på 2
måneder). Mit BMI var da på 32.

Fra : mk

Dato : 26-08-03 16:57

Jeg blander mig lige....er det de piller som der var en dame der havde tabt
sig meget med ( hunvar i ude og hjemme i sidste eller forrige uge)

Går i op til lægen og får dem? Hvad siger i ?

Jeg vil også gerne prøve, men er alligevel i tvivl. Jeg følger lidt med her
fra side linien og ser hvad i får ud af pillernei første omgang tror jeg.

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-03 17:04

"mk" <hjhjk@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3f4b8332$0$83043$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> fra side linien og ser hvad i får ud af pillernei første omgang tror jeg.

Ja! De er på recept, og de koster 725,- pr. måned.

Fra : Hbulow

Dato : 26-08-03 17:43

Hende fra Ude og hjemme som havde tabt 32 kg var på Xenical men dem råde
min læge mig fra at bruge da de ikke virkede optimalt og var meget
ubehalige at bruge.

Jeg gav 712 kr for 28 piller som jeg fik recept på fra Lægen ...

Lige nu den første dag har jeg en let kvalme og er træt.. har lige spist
et æble tror ikke jeg skal spise et helt æblem imorgen fordi det har
øget min kvale en smugle..

Men jeg har også fået af vide at man vil få bivirkninger den første uges
tid og at jeg bare skal komme så godt igennem denne uge som muligt..
Skal heldigvis først starte på min nye uddannelse på Mandag så jeg har
denne uge til at slappe af.

Nu må vi se hvordan det er gået om 28 dage ..

MvH

Hanne

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-03 18:12

> Jeg gav 712 kr for 28 piller som jeg fik recept på fra Lægen ...

Snyd jeg skulle gi 725,- (c:

> Lige nu den første dag har jeg en let kvalme og er træt.. har lige spist
> et æble tror ikke jeg skal spise et helt æblem imorgen fordi det har
> øget min kvale en smugle..

Jeg har slet ikke haft nogen bivirkninger på min første dag (I dag)

Mvh Thomas

Fra : Hanne Bülow Andersen

Dato : 26-08-03 19:08

Du har bare fået med det dyre mærke.. Oriflame laver dem også til 712 kr
og mit apotek er altid flinke til at tage det billige mærke... Hvor
meget har du spist i dag ? Jeg selv ½ stk rugbrød, et par skiver agurk
og en tomat til morgenmad .. og så senere et æble og 2 riskager..

Spiste mest det sidste for at få bare lidt.. Var lige på vægten for en
halv time siden 90 kg.. men ok har også kun fået en masse vand i dag ..
Og så er jeg meget træt, så jeg tvivler på at jeg får søvn besvær i nat
Har nu også et godt sove hjerte *ss*

MvH

Hanne

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-03 20:41

"Hanne Bülow Andersen" <hanne@lyre.dk> skrev i en meddelelse news:1jN2b.5127$vD4.3711@news.get2net.dk...
> [...]
> meget har du spist i dag ? Jeg selv ½ stk rugbrød, et par skiver agurk
> og en tomat til morgenmad .. og så senere et æble og 2 riskager..

Det er da alt for lidt.....unge dame (c:

Jeg har spist dette i dag:

Morgen!
havregrød (Special vægt)
1 ristet toast men syltetøj
1 banan
samt kaffe

Middag!
2 sandwish
lavet af 4 stk toast
med 2 stk skinke + 2 stk. rullepølse
samt tomat imellem

aftenmad

lille hakkebøf i stanion med champion,tomat,løg
Ovnristet kartofler
rosenkål
samt ristet squas

nat
2 bananer

Alt er selvfølgelig efter speciel vægt og giver ca. 5000 kj
Det tabte jeg mig ca 55 kg ved sidste år
Jeg har desværre taget de ca 30 på igen.......fy skamme mig )c:
Men så er det bare på den igen.

Mvh Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-03 10:30

> [...]
> halv time siden 90 kg.. men ok har også kun fået en masse vand i dag ..
> Og så er jeg meget træt, så jeg tvivler på at jeg får søvn besvær i nat

Hej Hanne!

Når hvordan går det, er du stadig i slanke humør?
Har du haft nogle bivirkninger?

Jeg har ikke haft nogle endnu!

Mvh Thomas

Fra : Hanne Bülow Andersen

Dato : 29-08-03 11:44

Hejsa Thomas

MIn kvalme praktisk talt væk, det er dejligt.. spiser self mere end i
Tirsdags jeg fik også noget grønsager med kylling stegt på en pande
den aften.

Jeg er nede på 88,5 kg her til morgen, og har oplevet at jeg ikke er
særlig tit sulten, og når jeg er sulten bliver jeg let mæt men det er
vel sådan det skal værer...

I går omk kl 15-18 stykker blev jeg lidt svimmel (er os lige begyndt at
hækle så det kan godt være fordi jeg stirrede meget på det) så jeg
spiste et æble og varmede min mad op fra i forgårs (kylling i stærk
karry), kunne ikke spise særligt meget, spiste spagettie fordi det tog
for lang tid at lave ris og jeg var jo svimmel såå..

Onsdag og torsdag var min vægt stabil på 89 kg både morgen og aften, så
det er jeg glad for, fordi jeg føler ikke jeg tænker på mad hele tiden
og er sulten. Pillen virker meget human på mig

Det med at man skal blive lidt mere aktiv har jeg nu ikke mærket til,
måske det kommer med tiden hvem ved ?!?!

Kan læse du spiser havergrød jeg spiser groft hvalset havergryn og
overvejer at købe SøDt til at erstatte mit sukker forbrug, min stedfar
bruger dette, men måske du som har tabt dig med havergrød før evt kan
fortælle mig hvor meget havergryn du bruger og om du bruger sukker ??

Kan vi skrive sammen på e-mail fremover så et det lettere af se om der
er post

Knus

Hanne

Fra : sune vuorela

Dato : 29-08-03 11:50

En der kalder sig Hanne Bülow Andersen <hanne@lyre.dk> skrev:

>Kan vi skrive sammen på e-mail fremover så et det lettere af se om der
>er post

Så får resten af gruppen jo ikke glæde af jeres tips

--
Sune

Fra : Hanne Bülow Andersen

Dato : 29-08-03 11:59

sune vuorela wrote:

> Så får resten af gruppen jo ikke glæde af jeres tips

Jow hvis han både skriver til tråden samt til min e-mail så kan i få
lige så meget ud af det som før

MvH

Hanne

Fra : Anette

Dato : 29-08-03 15:18

"Hanne Bülow Andersen" <hanne@lyre.dk> > sune vuorela wrote:

> Jow hvis han både skriver til tråden samt til min e-mail så kan i få
> lige så meget ud af det som før
>
> MvH
>
> Hanne

Nå på den måde, jeg skulle også lige til at protestere!

Anette

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-03 12:19

"> Kan vi skrive sammen på e-mail fremover så et det lettere af se om der
> er post
>
> Knus
>
> Hanne

Hvad er din email......?
Mit brev kom tilbage

Mvh Thomas

Fra : Hanne Bülow Anderse~

Dato : 29-08-03 13:00

min mail skulle gerne være hanne@lyre.dk du er ikke den eneste som siger
der ikke kommer post igennem .. *suk* MIn kæreste er på sagen .. det er
tralst når ens e-mail ikke virker.. vender tilbage når den er i orden

MvH

Hanne

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-08-03 14:40

Hanne Bülow Andersen wrote:
> Kan vi skrive sammen på e-mail fremover så et det lettere af se om der
> er post

uh det ville jeg da være ked af..... jeg har nemlig forsøgt igennem et
stykke tid at snakke med min læge om at jeg også skal have reductil......
dels fordi diæter og lignende absolut ikke virker, og dels fordi jeg pga min
tarm ikke kan tage xenical.......
jeg vil meget gerne blive ved med at læse jeres beretninger ;)
pleeeeease ;)

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-08-03 15:33

Sabina Hertzum wrote:

> [...]
> dels fordi jeg pga min tarm ikke kan tage xenical.......
> jeg vil meget gerne blive ved med at læse jeres beretninger ;)

kom til at tænke på at en mulighed også var at markere tråden ( hvis i altså
kører OE).....
man kan sætte sådan en lille brille på tråden, og på den måde se om der er
kommet nye indlæg i tråden, da gruppens navn så vil blive rød, når der er et
nyt indlæg ;)

Fra : Hanne Bülow Andersen

Dato : 29-08-03 17:20

jow jow er bare en doven Nørd osm bruger Mozilla og Linux som OS.. Min
Mail er fixet nu, den var nede fordi vi har skiftet internet udbyder og
og og en masse tekniske ting

MvH

Hanne

Fra : Ukendt

Dato : 29-08-03 19:37

Den virker stadigvæk ikke, så her kommer den

og når jeg er sulten bliver jeg let mæt men det er
> vel sådan det skal værer...

Sådan virker de også på mig (c:

> [...]
> bruger dette, men måske du som har tabt dig med havergrød før evt kan
> fortælle mig hvor meget havergryn du bruger og om du bruger sukker ??

Jeg bruger 45g havregryn og 2 dl mini-mælk (Jeg hader det med vand)
Og jeg bruger også sukker (et lille drys) + at jeg kommer en lille klat syltetøj på

Jeg drikker også en masse LIGHT sodavand

Mvh Thomas

Fra : Hanne Bülow Andersen

Dato : 31-08-03 10:22

Hejsa Allesammen

I går var vi ude og spille til to arrengementer med det tamburkorps jeg
spiller i ( vi macherede) og vi fik frokost ind i mellem .. spiste lidt
havergryn til morgenmad og en kop the med mælk .. Frokost kunne jeg
ærligt talt ikke spise andet end en skive rugbrød og en tomat. Var lidt
svært ikke at vælge den varme leverposteg med bacon eller de lune
frikadeller *gg* Så skal over og købe leverposteg fra den grønne slagter
i dag samt nogle champion til at tørstege på panden det smager rigtig
godt nam nam..

var faktisk ikke rigtig sulten i går .. og havde ingen problemer med at
blive svimmel og have kvalme... Drikker som sagt massere af vand, det
har jeg altid gjort nok en 3-4 liter om dagen (har jeg gjort de sidste
4-5 år).. Har læst et sted at det er faktisk den mængde en pige på min
størrelse skal have noget med vægt divideret med 20 = antal liter vand
om dagen .

I Morges da jeg stod op var vægten 87,5 synes det er ret vildt at jeg
har tabt 3½ kg siden i tirsdags, men jeg har jo heller ikke været sulten
og så spiser jeg altså heller ikke noget... SÅ lad være med at skælde
mig ud Thomas

Tror jeg vil holde fast ved at spise lidt havergryn hvermorgen men med
lidt sukker på eller kornflakes som jeg engang spiste det på
efterskolen.. og så et stykke groft ristet toast med solbær syltetøj
inden jeg skal i seng...

Ellers så spiser jeg et æble hvis jeg er sulten inden aftensmaden og
efter aftensmaden.. I næste uge skal jeg nok finde på et andet stykke
frugt så jeg ikke bliver træt af æbler (alt andet end bananer dem er jeg
ret træt af*gg*)..

Thomas hvor meget startede du med at veje og hvad vejer du i dag og hvad
er målet ??

Hvad med jer andre som læser med ??

MvH

Hanne

Ps. min mail virker igen

Fra : Hanne Bülow Andersen

Dato : 03-09-03 09:43

Nå det var der nok ingen som ville svare på hmm

Fra : Ukendt

Dato : 03-09-03 10:09

"Hanne Bülow Andersen" <hanne@lyre.dk> skrev i en meddelelse news:%Lh5b.33$455.13@news.get2net.dk...
> Nå det var der nok ingen som ville svare på hmm

Hej Hanne

Undskyld jeg ikke har svaret men der har været så meget at se til!

Tillykke med det flotte vægttab.

Min startvægt er desværre 130 kg. så jeg skal tabe mig 30 kg.
Jeg vejede mig i mandags og jeg havde tabt mig 3,3 kg.

Jeg er meget tilfreds med pillerne, jeg har godt nok haft lidt hovedpine nogle af dagene, men da jeg lider af migræne, kan jeg ikke
skælne om det er fra migrænen eller fra pillerne, så jeg vil vente en måned før jeg evt vil kalde det en bivirkning.

Min kæreste er meget glad for at der ikke er den samme bestemte og eneste bivirkning som jeg havde med Letigen, nemlig når jeg
startede op med Letigen, snakkede jeg meget om morgenen (c:

Somsagt er jeg meget glad for pillerne jeg er nemlig startet med min 9. dags slankekur og det er det længeste jeg har holdt siden
den store omgang sidst.

Mange hilsner
Thomas

Fra : Hanne Bülow Andersen

Dato : 03-09-03 11:19

Det lyder da godt Thomas

Jeg var fra morgenen igen på 87,5 kg så det er jeg meget glad for.

Jeg synes pillerne gør det lige til at være på kur. Jeg bliver en gang
imellem svimmel men det er helt klart mit blodsukker som falder. Det
kommer oftes om aftenen omkring kl 17-18 stykker, så der skal jeg bare
sørge for at spise min aftensmad til faste tider..

Imorgen skal jeg begynde til det der Woman special, tror jeg vil købe
noget drue sukker hvis jeg nu skulle blive svimmel efter træningen. Jeg
har 15-20 min på cykel hjem derfra og det er ikke sjovt hvis man er
svimmel.

Det er lidt tralst at alkohold er noget vi skal holde os fra, nu er jeg
jo startet på en ny uddannelse i mandags og vi skal på info lejer, så
var det da hyggeligt at nyde vin til maden, og i det hele taget kunne få
en øl med de andre i fredags baren.. Men hvad pokker har aldrig drukket
vildt meget så jeg overlever nok. Man kan vel altid grine lidt af de
andre når de bliver fulde, og banke dem lettere i back gammon

Jeg tror og håber på at jeg ikke behøver at være på pillerne mere end 2
måneder. Og så kan jeg ikke lade være at tænke på .. hvad så bagefter..
kroppen har jo sultet i så lang tid og vil sikkert hungre efter at få
fyldt depoterne op.. Det håber jeg min læge kan hjælpe mig med. Sulten
kommer jo tilbage i normal styrke..

Til den tid laver jeg så nok en ny tråd

MvH

Hanne

Fra : John Sahl

Dato : 03-09-03 15:37

Hanne Bülow Andersen <hanne@lyre.dk> wrote:
> Jeg var fra morgenen igen på 87,5 kg så det er jeg meget glad for.

Undskyld jeg kommer med et lille indspark Hanne, men
du er i mine øjne alt for fokuseret på din vægt. Glem den
badevægt, koncentrer dig om din kur og vej dig en gang
om ugen.

--
John Sahl, Projektleder på MandeZonen.dk
Når du er træt af /Tidens Kvinder/