BarSnake... eller lignende produkt ????
Fra : Moller

Dato : 29-08-03 16:33

Heysa,
Nogen der ved hvor man kan let bestille BarSnake eller lignenden
produkter til at fjerne vibrationerne i styret... er ved at gå amok over at
B12'eren ryster som en sindsyg når den lægger på de 2500-3500 omdr. som jo
er typiske omdr. ved længere landevejsture osv...

VH
Lars Molnit
Suzuki GSF 1200 S
MZ ETZ 251 CDi ... "Den ukronede Supersports MC"

Fra : SmaRTrxxv

Dato : 29-08-03 18:14

"Moller" <news@molnit.com> wrote in message
> [...]
> B12'eren ryster som en sindsyg når den lægger på de 2500-3500 omdr. som jo
> er typiske omdr. ved længere landevejsture osv...

hvad med www.barsnake.com ?

Thore

Fra : Armand

Dato : 29-08-03 23:04

SmaRTrxxv <thore_123@456get2net.dk> skrev i en

> "Moller" <news@molnit.com> wrote in message

Hva' mæ' blot at købe dig et par billige kabel-låse der matcher løst i
styr-diameteren, og efterfølgende fæstne dem med silicone eller andet i
enden :-/

Alternativt har jeg et massivt smedet styr fra CB450S liggende

--
Armand.
(der mener at B12'eren ellers IKKE bør vibrere nævneværdigt)

Fra : Hekto

Dato : 30-08-03 03:07

In article <bioirc$k9i$5@news.cybercity.dk>, Armand says...
> [...]
> enden :-/
>
> Alternativt har jeg et massivt smedet styr fra CB450S liggende

Peugeot sælger et styr til deres scootere, der er fyldt med bly.
Det passer ikke på en MC; men derfor kan man godt platte ideen!?

Tørt sand måske?
--
/Hekto

Suzuki LS650 + GS450E
www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto - hekto.nospam@hekto.dk
http://dfm.nathue.dk/Hekto ... What about www.mc-portalen.com ?

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 30-08-03 06:44

> Peugeot sælger et styr til deres scootere, der er fyldt med bly.
> Det passer ikke på en MC; men derfor kan man godt platte ideen!?

Jeps. Skal man støbe bly i et rør skal man varme det godt igennem først for
at sikre sig der ikke er fugt i røret. En jeg kender perifært (Jes Slagter)
har en gang hældt flydende bly i et fugtigt rør. Hans nylon jakke blev
gennemhullet som en si af smeltede bly perler.

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Armand

Dato : 30-08-03 10:05

Hekto <hekto@dkfritidmotorcykelMAPSON.dk> skrev i en
> [...]
> >
> Peugeot sælger et styr til deres scootere, der er fyldt med bly.
> Det passer ikke på en MC; men derfor kan man godt platte ideen!?

Blyhagl!
Eller (hvad der slog mig i løbet af nattens søvn) tykke instalations-kabler!
I modsætning til wire-låsen er el-kabler lavet af kobber eller endda bly
og/eller med blykappe, som vil gøre dem tungere end stål-wiren i låsen!

Et af de højere clip-on's kunne også være mindre vibrations påvirkelig :-/

--
Armand

Fra : Moller

Dato : 30-08-03 15:26

> Blyhagl!

Dethar jeg set flere steder at de anbefaer på US sider, men så er det
jeg tænker på hvor kan jeg købe dem ??? jeg mener i US,kan gud og hver man
eje både kanon'er og Amuniton til dem, men hvordan i lille DK ???
fiskeshoppens fiske blykugler er for store, efter hva jeg kan forstå fra
folk der skriver om at de bruger blyhagl... så hvor og hvordan købes blyhagl
??? skal jeg købe nogen patroner til jagt gevær, og åbne dem og tage haglet
ud ?? eller kan man købe hagl i løsvægt ???

Shit jeg må sende min PC tilrep, tastature vrker ikke helt...

VH
Lars Molnit

Fra : Veset

Dato : 30-08-03 17:18

On Sat, 30 Aug 2003 16:25:48 +0200, "Moller" <news@molnit.com> wrote:

> [...]
>??? skal jeg købe nogen patroner til jagt gevær, og åbne dem og tage haglet
>ud ?? eller kan man købe hagl i løsvægt ???

Kan du ikke bruge hagl til luftgeværer!?

--
Veset
XRV 750

Fra : Armand

Dato : 30-08-03 20:30

Veset <vesetdk@hotmail.com> skrev i en

> Kan du ikke bruge hagl til luftgeværer!?

Runde blyhagl er ikke et våben i sig selv; men desværre så er indholdet i
haglpatroner idag af jern!
Jeg mener at man hos materialisten kan købe almindelige blyhagl, og hvis
ikke, så er det blot at lave den selv: Bly smeltes i en beholder med et
lille hul i bunden hvorefter det hældes ud igennem hullet, i en lang stråle,
og ned i et fad med koldt vand !

--
Armand.

Fra : Bent Erik Thomsen

Dato : 30-08-03 16:15

Hekto wrote:
> [...]
>>
> Peugeot sælger et styr til deres scootere, der er fyldt med bly.
> Det passer ikke på en MC; men derfor kan man godt platte ideen!?

Jeg støbte bly i min Suzuki sidste vinter (styret altså!)
Det hjalp fantastisk.

Bent Erik Thomsen
nær Aalborg
Pga. SPAM benyt nedenstående email:
bmw (snabela) poet (punktum) dk

1980 Suzuki GS850GT (Skal sælges: http://www.poet.dk/bmt/index.html)
1987 BMW K100RS (Skal pudses)
1992 Golf TD(i)

Fra : Orla Pedersen

Dato : 30-08-03 08:40

Armand skrev i meddelelsen ...
>--
>Armand.
>(der mener at B12'eren ellers IKKE bør vibrere nævneværdigt)

Vibrationer fra det faktum at plejlstænger, (og stempler) ikke bevæger sig
med samme hastighed for en given vinkel over, henholdsvis under centerlinien
vinkelret på cylinderen. Giver vibrationer med dobbelt frekvens af
motoromdrejningerne.

Eks. Mitsubishi har af samme grund en ballanceaksel roterende med dobbelt
hastighed af krumtap i deres rækkefire. Men det er da i den mindre afdeling
når det gælder uballance.

mvh
Orla
"fie" uden ballanceaksel !

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 30-08-03 10:29

Orla Pedersen wrote:

> Eks. Mitsubishi har af samme grund en ballanceaksel roterende med dobbelt
> hastighed af krumtap i deres rækkefire. Men det er da i den mindre afdeling
> når det gælder uballance.

Det er nemlig rigtigt. Og når farmand lige skal montere ny tandrem i weekenden,
så ender det ofte med at han står med hatten i hånden på værkstedet om mandagen.
Og man er sikker på at den stod på mærkerne.

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 30-08-03 10:16

Orla Pedersen <o.pedersen.torsted@post.tele.dk> skrev i en

> [...]
centerlinien
> vinkelret på cylinderen. Giver vibrationer med dobbelt frekvens af

Jup!
Derfor brugte jeg også udtrykket: "nævneværdigt"!

> Eks. Mitsubishi har af samme grund en ballanceaksel roterende med dobbelt
> hastighed af krumtap i deres rækkefire.

Og ligeledes min tidligere GPZ 900 R

--
Armand.

Fra : Orla Pedersen

Dato : 30-08-03 16:24

Armand skrev i meddelelsen ...

>Og ligeledes min tidligere GPZ 900 R

Og den slags pjat er slet ikke nødvendigt på en 90° v-twin Ned på
jorden igen, "fie" har slet ingen vibrationer i styret, og det er dæl'me
dejligt. Det har der ellers været i forskellig grad i alt hvad jeg før
har ejet.

mvh
Orla

Fra : Moller

Dato : 30-08-03 15:22

> hvad med www.barsnake.com ?

Nu tænkte jeg på en DK eller EU side, da jeg af go erfaring ved jeg
kommer til at betale told og hele shittet hver gang jeg bestiller fra US
bestiller jeg hels ikke derfra.

VH
Lars Molnit