streng rutiner
Fra : Troels Thomsen

Dato : 29-08-03 13:50

Der var én der sagde forleden her i gruppen (?) at streng rutiner er
relativt dyre i vb.

Har man noget alternativ ? Kan man kalde nogle sprintf , strcat etc rutiner
fra en eller anden dll ?

mvh Troels

Fra : preben nielsen

Dato : 29-08-03 17:16

"Troels Thomsen" <troels.thomsen@mailteledk> skrev i en meddelelse

> Der var én der sagde forleden her i gruppen (?) at streng
rutiner er
> relativt dyre i vb.

VB er lavet for at gøre bl.a. string-håndtering nemt, så hvorfor
gøre det svært igen.

> Har man noget alternativ ? Kan man kalde nogle sprintf , strcat
etc rutiner

Har du reelt behovet ?

Et af de steder hvor du kan lave noget smartere er hvis du
opbygger en string ved at blive ved at fylde på a la:

strTmp = strTmp & "hskjfdsfkj"

Hvis du bruger sådanne konstruktioner i loops (ikke 5-10
iterationer nem mange), så kig ude på nettet i stil med dette

http://www.vbaccelerator.com/home/VB/Code/Techniques/StringBuilder
/article.asp

VB strings er ikke nødvendigvis dårlige, men de kan bruges på
mindre smarte måder.

PS. Som alternativ kan man også bruge byte-arrays som kan
konverteres til og fra strings.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Troels Thomsen

Dato : 01-09-03 11:13

> [...]
>
> Hvis du bruger sådanne konstruktioner i loops (ikke 5-10
> iterationer nem mange), så kig ude på nettet i stil med dette

Lige præcis hvad jeg har brug for !!
Tak for linket.

mvh Troels

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 29-08-03 21:47

Troels Thomsen skrev:
> Der var én der sagde forleden her i gruppen (?) at streng rutiner er
> relativt dyre i vb.

Ja, men så skulle du prøve i VBScripts under ASP og formentlig også VBA. Dér
kan man virkelig mærke, at man ikke skal konkatenere alt for mange strenge,
før det giver mærkbart længere svartider. Derudover har jeg aldrig oplevet
VB 5/6's strenghåndtering som belastende lagsomt, men jeg tænker nok også en
del over _hvordan_ jeg bygger min kode op.

-------
Tomas