London
Fra : Anita

Dato : 29-08-03 09:10

Jeg har et par spørgsmål vedr. London.

Hvordan kommer man lettest og billigst fra Stansted til det centrale London
kl. 23 på en lørdag?

Jeg har mulighed for at købe noget transport fra lufthavnen til byen, men
det koster over 800 kr og jeg tænkte at det må kunne gøres billigere.

Jeg vil også høre efter forslag til billige overnatninger for 2 personer.
Ikke nødvendigvis centralt, men gerne med gode transportmuligheder.

Hvis der er nogle der har gode links at tjekke ud inden man tager derover,
må I meget gerne dele dem med mig. Her tænker jeg især på metrosystem,
attraktioner m.m.

På forhånd tak for hjælpen
Anita

Fra : Hanne

Dato : 29-08-03 10:13

"Anita" <anita@*slet*stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har et par spørgsmål vedr. London.
>
> Hvordan kommer man lettest og billigst fra Stansted til det centrale
London
> kl. 23 på en lørdag?

Hej
Jeg har selv problemt om nogle uger, men jeg har kigget på nedenstående, og
det ser da ud til, at noget af det kører lørdag aften (og til en noget
billigere pris end de 800 kr. du nævner).

http://www.stanstedexpress.co.uk/ (sidste tog 23.59)

www.nationalexpress.com (sidste bus 23.45)

www.terravision.it (bus)

Med venlig hilsen
Hanne

Fra : Anita

Dato : 29-08-03 14:18

"Hanne" skrev

Hej Hanne og tusind tak for linksene.

> http://www.stanstedexpress.co.uk/ (sidste tog 23.59)

Er der mon nogen som har kørt turen fra Stansted med dette tog, som kan sige
hvor længe turen varer? De anbefaler at man tager toget senest 2½ time før
ens fly afgår. Men det kan komme til at knibe, når vi skal med
morgenflyveren hjemover.

Venligst Anita

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 29-08-03 17:42

"Anita" skrev:
> Er der mon nogen som har kørt turen fra Stansted
> med dette tog, som kan sige hvor længe turen varer?

Jeg husker det som ca. 50 min. til London Liverpool Street station. Derfra
er der forbindelse til undergrundsbanen. Skal i bo inde i centrum skal i nok
regne med en halv times tid til at komme ud til stationen.

> De anbefaler at man tager toget senest 2½ time før ens
> fly afgår. Men det kan komme til at knibe, når vi skal
> med morgenflyveren hjemover.

2½ time før lyder fornuftigt. Stansted kan godt være lidt kaotisk med lange
køer ved check-in.

Men ankommer i en time før vil i sansynligvis blot havne et stykke nede i
den lange kø, så hvis i er 100% sikre på alle togtider på forhånd så kan i
nok godt korte de 2½ time ned til 2 timer.

Mvh, Lars

Fra : Thomas

Dato : 29-08-03 20:57

"Anita" <anita@*slet*stofanet.dk> wrote in

> [...]
> kan sige hvor længe turen varer? De anbefaler at man tager toget
> senest 2½ time før ens fly afgår. Men det kan komme til at knibe, når

Som jeg husker det, tager det cirka 45 min fra Liverpool Street Station
til Stansted Airport.
Efter min vurdering burde 2 timer væk nok til at du stadig er der i god
tid.

-thomas

Fra : Anita

Dato : 31-08-03 22:46

"Thomas" <tv51@hotmail> skrev i en meddelelse
> [...]
> til Stansted Airport.
> Efter min vurdering burde 2 timer væk nok til at du stadig er der i god

Mange tak for svarene.

Pyha, jeg troede lige det blev umuligt at få det til at hænge sammen. Tænkte
at der næsten måtte være en catch ved de ultra-billige ryanair-billetter.

Så mangler jeg vist bare et billigt forslag til en enkelt overnatning (for 1
person) lige når jeg ankommer til byen lørdag aften/nat. Kender I nogle
muligheder i nærheden af den station man ankommer til med toget fra
Stansted? Jeg ville være ked af at skulle ud og lede efter noget kl 1 om
natten i en fremmed by. (Har ikke været der før)

Venligst Anita

Fra : Flinkesen

Dato : 02-09-03 14:54

> [...]
> Stansted? Jeg ville være ked af at skulle ud og lede efter noget kl 1 om
> natten i en fremmed by. (Har ikke været der før)

Hej Anita

Prøv at kigge på denne side og se om du ikke kan finde noget.

http://lowestrates.hoteldiscounters.com/cgi-bin/pickinput?SID=HDS&LKF=HDS&De
st=LON

Mvh.

Flinkesen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 05-09-03 05:41

"Anita" <anita@*slet*stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> Stansted? Jeg ville være ked af at skulle ud og lede efter noget kl 1 om
> natten i en fremmed by. (Har ikke været der før)

Hotel, B&B, vandrerhjem, under broer?

Jesper

Fra : Anita

Dato : 05-09-03 09:09

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> skrev

> Hotel, B&B, vandrerhjem, under broer?

Hej Jesper. Ja frygten for den sidste mulighed du nævner, har fået mig til
at vælge et billigt hotel, men jeg havde håbet at finde noget tæt ved den
station man ankommer til med toget fra Stansted, men det er desværre ikke
lykkedes.

Venligst Anita