Kørekort i USA
Fra : anders

Dato : 28-08-03 21:35

Hej

Gælder det danske EU-kort overalt i USA, eller er det forskelligt fra stat
til stat?

Og er det kun det nye dankortformat der kan bruges, eller er det lidt ældre
plastlamineret EU-kort lige så gyldigt derover?

Mvh.
Anders

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 28-08-03 22:04

"anders" skrev:
> Gælder det danske EU-kort overalt i USA, eller
> er det forskelligt fra stat til stat?

Det danske kørekort er som sådan gyldigt i USA.

Men det anbefales at man medbringer et internationalt kørekort. Det kender
alle, og så går det hele lidt nemmere hvis i bliver stoppet, skal leje bil
ect. Sådan et kan du købe hos din lokale politistation for 25 kr (en blanket
de udfylder mens du venter).

Mvh, Lars

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 01-09-03 00:48

De smarte medbringer også et billed.

/Hans

Fra : Chr. L.

Dato : 18-09-03 17:00

anders wrote:
> [...]
>
> Og er det kun det nye dankortformat der kan bruges, eller er det lidt ældre
> plastlamineret EU-kort lige så gyldigt derover?

jeg har lejet bil i USA/Canada/Mexico/Spanien/Tyrkiet MANGE gange og
altid brugt mit ganske almindelige DK kørekort..

Chr.