Danmark fra oven
Fra : Simon Laub

Dato : 28-08-03 09:18

Prøvede en rejse Kastrup - Tirstrup med Cimber Air her i weekenden.
Havde også mit kamera med. Det er rart at se DK sådan lidt for oven engang
imellem

http://www.fortunecity.com/skyscraper/lol/1165/flight/flight1.htm

-Simon

Fra : Aud

Dato : 28-08-03 15:48

Takk for fine billeder!
AUD )

Fra : elsmic

Dato : 30-08-03 02:50

Vi elsker vort land......

Mvh Michael Møller

Fra : Peter

Dato : 18-09-03 16:02

"elsmic" <elsmic@post9.tele.dk> wrote in message news:<3f4ff4b7$0$97245$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> Vi elsker vort land......
>
> Mvh Michael Møller

Helt enig

Ingen reklamer til denne adresse
fritid45c6@hotmail.com tak

Fra : jo

Dato : 30-08-03 11:58

"Simon Laub" <sil@ccieurope.com> skrev i en meddelelse
> Prøvede en rejse Kastrup - Tirstrup med Cimber Air her i weekenden.
> Havde også mit kamera med. Det er rart at se DK sådan lidt for oven engang
> [...]
Hej Simon
Fine billlder kan du huske hvor mange fods højde I fløj.

jo

Fra : Simon Laub

Dato : 30-08-03 19:20

> Hej Simon
> Fine billlder kan du huske hvor mange fods højde I fløj.
>
> jo

Lige den her gang synes jeg ikke der blev sagt noget om det.
Måske var jeg for travlt optaget af at tage billeder

Mener tidligere at have hørt tallet 6000 fod - eller ca. 2 kms højde.
Men helt ærligt på den tur - er man jo lige lettet eller lige på vej ned,
så det skifter jo hele tiden

Anyway, 6000 fod passer rimeligt godt med hvad internet fortæller :
http://www.oy-sim.dk/flyveskole/love/3753flyvehojder.htm

Måske kan man stille spørgsmålet til :
http://www.pilots.dk/default.asp
Hvis du får et godt svar - hører jeg gerne nærmere.

-Simon

Fra : Bjarke Dahl Ebert

Dato : 31-08-03 13:24

"Simon Laub" <Simon.Laub@FILTER.mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
>
> Mener tidligere at have hørt tallet 6000 fod - eller ca. 2 kms højde.
> Men helt ærligt på den tur - er man jo lige lettet eller lige på vej ned,

Jeg har hørt at indenrigsruterne normalt ligger i omkring 8000 fod.

> Anyway, 6000 fod passer rimeligt godt med hvad internet fortæller :
> http://www.oy-sim.dk/flyveskole/love/3753flyvehojder.htm

Det er jo bare minimumshøjderne - man må flyve (VFR) i 150 meters højde over
jorden, hvis man synes det er skægt (og hvis pilotens arbejdsgiver, fx
Cimber Air, samt diverse miljø (støj-)restriktioner er med på ideen)

Simon, hvis du er blevet helt bidt af at se Danmark fra oven, så skulle du
tage at få dig en prøve"time" i et lille skolefly. Det kan man få for
omkring 500kr (hæng mig dog ikke op på prisen), i Roskilde, Billund, Randers
og flere andre steder.
For det første har du en forrude og store sideruder at se ud af, i stedet
for de små gluk-huller. For det andet får du selv lov at styre. Det er en
uforglemmelig oplevelse! Til gengæld bliver det hurtigt lidt dyrere end de
500kr

Mvh. Bjarke - privatpilot siden 1. juli

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 05-09-03 05:43

"Simon Laub" <sil@ccieurope.com> wrote in message
> Prøvede en rejse Kastrup - Tirstrup med Cimber Air her i weekenden.
> Havde også mit kamera med. Det er rart at se DK sådan lidt for oven engang
> [...]
Fedt, men hvorfor har du denne Gator liggende på siden?

Jesper