Skiferie og natteliv
Fra : Rune Simonsen

Dato : 26-08-03 20:02

Hej.

Vi er en flok gutter på 20-23 år der skal afsted i uge7. Kravene er
følgende:

Supergodt skiløb.
Så få liftkøer som muligt.
Supergodt natteliv.
Indkvartering lige ved liften.
Ingen bøvl med rejsen - det skal bare fungere.

Det betyder ikke så meget, hvis vi bor i noget gammelt skrammel.

Indtil videre er vi mest klar på Tignes, men er der nogle gode
alternativer? Hvad med Østrig - er der nogle gode steder der, som
tilbyder det vi søger? Sidst var vi i Bad Gastain i Østrig, men det
tog en forfærdelig tid at komme op i systemet, da byen lå helt nede i
dalen.

Hvordan er priserne generelt på øl/sprut/mad i Frankrig i forhold til
Østrig? Jeg tænker både på oppe i områderne og nede i byen.

Nogle kommentarer/gode ideer?

--

Rune Simonsen

Fra : Emil Jensen

Dato : 26-08-03 21:16

> Indtil videre er vi mest klar på Tignes, men er der nogle gode
> alternativer?

Så er I også sikre på at få hvad I søger efter!

Mvh

Emil

Fra : Rune Simonsen

Dato : 30-08-03 13:07

On Tue, 26 Aug 2003 22:15:32 +0200, "Emil Jensen" <lime@jensen73.dk>
wrote:

> Så er I også sikre på at få hvad I søger efter!

Har du været der? Kommentarer/oplevelser/tips?

--

Rune Simonsen

Fra : Søren R

Dato : 27-08-03 08:42

On Tue, 26 Aug 2003 21:02:14 +0200, Rune Simonsen <rrs@nospam.dk>
wrote:

> [...]
>
>Hvordan er priserne generelt på øl/sprut/mad i Frankrig i forhold til
>Østrig? Jeg tænker både på oppe i områderne og nede i byen.

Saalbach i Østrig vil i nok også kunne lide.

Der ligger hoteller der er til at betale for, både nede i byen, (meget
tæt på liften), og adskillige hoteller, hvor du når du stikker benene
udenfor døren, står på pisten.

After Ski er noget af det bedste du kan finde i hele Østrig, og
samtidig er der 5-6 diskoteker rundt omkring i byen, så der vil i
heller ikke blive skuffet.

Vi rejste med Hjerting Stjerne rejser for nogle år tilbage. Et lidt
mindre selskab, men det var helt kanon...og der var gang i den hele
ugen.
----
Søren R

¤ Hader DU en reklame? http://www.hadereklamer.dk ¤

Fra : Rune Simonsen

Dato : 30-08-03 12:29

On Wed, 27 Aug 2003 09:42:13 +0200, Søren R
<Kongen19-del-ete-this@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
> Der ligger hoteller der er til at betale for, både nede i byen, (meget
> tæt på liften), og adskillige hoteller, hvor du når du stikker benene

Det lyder godt nok, men jeg har fået kataloget fra Højmark og jeg
synes det ser lidt dyrt ud - nogle der ved om det generelt er et dyrt
selskab eller det bare er det det koster i Saalbach?

Er der nogle der kender til afterski-priser i Saalback i forhold til
Tignes? Det gjorde jo ikke noget hvis der var billige bajere - det har
der været de gange jeg før har været i Østrig.

> After Ski er noget af det bedste du kan finde i hele Østrig, og
> samtidig er der 5-6 diskoteker rundt omkring i byen, så der vil i
> heller ikke blive skuffet.

Nej, det lyder jo ret godt - er der mange danskere? Grunden til at
Tignes ligger øverst på listen lige nu, er også at SkiExtreme tager en
kæmpe bunke unge danskere med derned i uge 7, og det er jo meget godt
med nogle ligesindede...

Ellers tak for input. Og undskyld til dig Søren fordi jeg kom til at
sende ovenstående til din mail.

--

Rune Simonsen

Fra : Iskold

Dato : 31-08-03 13:25

"Rune Simonsen" <rrs@nospam.dk> wrote in message
> [...]
> Supergodt natteliv.
> Indkvartering lige ved liften.
> Ingen bøvl med rejsen - det skal bare fungere.

Hej rune

Mine erfaringer er at Østrig ikke lige er mig, skistederne ligger ikke højt
nok, hvis der er skyet, står man på ski i skyerne og byerne ligger generalt
i dalene(lang tid til toppen). Men mine erfaringer med Frankrig er rigtig
gode, Valdisere er toppen, stor område til ski, godt natteliv, men Tignes er
nok mere jer i uge 7, masser af unge mennesker og lidt billiger en
Valdisere, som nok er det dyreste (3-400 mere pr person), men de ligger jo
meget tæt på hinanden.
Så er der Les2Alpes i frankrig dejlig by, ok natteliv måske er skiområdet
lidt lille, men for snowboarder er det rigtigt godt, men til en uge på ski
er det ok.store køer ved liften op til toppen, men der er meget fart på
liften, den tager 25 mennesker afgangen og der er 20 sek mellem hver(man
står op i 20 min til toppen, lidt hårdt med tømmermænd hihhi). så har jeg
oxo været i Avoriaz, det er lækkert, stort område, godt natteliv og ingen
biler i byen (bilfri by) eneste ulempe er at franskmændene ikke er så
hurtige til at transpotere ens kuffert til en hotel, det kan tage meget lang
tid...men det er til at leve med, da man kan stå på ski rundt i byen, ingen
staveri hihihihigodt lift system.....men det ligger ikke så højt, så det kan
nemt blive tøsne i byen.....var der i uge 5 i 1998 og der var der 11 grader
i solen om dagen, og tøsne i byen...men lækket på toppen.....
konklution....jeg tager altid til frankrig, det er lidt dyrer, men det
fungere og er fedt, et lejlighedekompleks jeg kan anbefale er
http://www.skirejser.dk/index.php?action=destination&lok=1&viewapp=19 Val
village, det ligger så man kan stå på ski ned i en ski kælder, lige ud til
et sne torv, direkte til lifterne, det er lidt dyrt, men det ligger helt
perfekt.......

henrik