Er der ikke solgt CB1300 i dk
Fra : --=Stone=--

Dato : 29-08-03 09:02

Hej,

Jeg syntes ikke jeg kan finde nogle af dem ?? er de ikke importeret til dk.
el. er jeg dårlig til at søge ?

--
Steen
CB1200 F/R 85' Street Fighter Style

Fra : --=Stone=--

Dato : 29-08-03 09:09

> Jeg syntes ikke jeg kan finde nogle af dem ?? er de ikke importeret til
dk.
> el. er jeg dårlig til at søge ?

ok .. jeg fandt en forspørgsel på afg. ved told/skat hvor den ender med en
handels værdi på 192.548,-
Hvis det er prisen på en CB1300 så forstår jeg godt at der ikke er nogle i
dk !!

Jeg er bare i tvivl om, det er en cb1300 el. det evt. er en pan eur. el.
what ever ??

Fra : Richard

Dato : 29-08-03 16:35

--=Stone=-- wrote:

> [...]
> handels værdi på 192.548,-
> Jeg er bare i tvivl om, det er en cb1300 el. det evt. er en pan eur. el.

Har de angivet Honda's typebetegnelse ved registreringen? - her er den
for CB1300 og de nærmeste andre:
- den "gamle" CB1300: SC40
- den fra i år: SC54
- PanEU 1100: SC26
- PanEU 1300: SC51
- X11 (den nøgne BB): SC42
- X4: SC38

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
DFM-side: www.dkfritidmotorcykel.dk/richard_pade

Fra : --=Stone=--

Dato : 29-08-03 17:22

> - X4: SC38

det var en SC38 .... så det må dreje sig om en X4

Fra : Richard

Dato : 29-08-03 17:57

--=Stone=-- wrote:

> det var en SC38 .... så det må dreje sig om en X4

Ok, men en høj pris - hvad kostede en Vmax fra ny samme år...

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 29-08-03 12:47

Er det ikke den der også hedder X4??

Hvis ja, kører der mindst en i DK.

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Per Emborg

Dato : 29-08-03 15:59

Der er 2 Honda X4 i Danmark og der er lavet div støj test , Og ja det er en
fed maskine :)

Per Emborg
x112kvik4u@dotcomprik.dk

Fra : Richard

Dato : 29-08-03 16:28

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:

> Er det ikke den der også hedder X4??

Nej X4 er vel nærmest en mellemting mellem en roadster og en cruiser - a
la Vmax - CB1300 var og den nye er en klassisk / stor nøgen mc:

Ældre: www.honda.co.jp/motor-lineup/x4_ld/
Nye: www.honda.co.jp/HMJ/news/2003/030624.html

Ældre CB1300:
http://www.honda.co.jp/factbook/motor/CB1300/199802/cb98-022.html
Nye CB1300 SuperFour: www.honda.co.jp/motor-lineup/cb1300_s4/

Deres fælles rødder og udvikling:
<www.honda.co.jp/pressroom/library/motor/sports/cb_cbx/index8.html>
<www.honda.co.jp/pressroom/library/motor/sports/cb_cbx/index9.html>

Fra : --=Stone=--

Dato : 29-08-03 17:24

> Ældre CB1300:
> http://www.honda.co.jp/factbook/motor/CB1300/199802/cb98-022.html
> Nye CB1300 SuperFour: www.honda.co.jp/motor-lineup/cb1300_s4/

Ja det er denne/disse modeller jeg tænker på... t6ænker på om man skulle
tage en hjem fra D ?? men men men... tænker kun indtil vidre.

Fra : Richard

Dato : 29-08-03 18:00

--=Stone=-- wrote:

> Ja det er denne/disse modeller jeg tænker på... t6ænker på om man skulle
> tage en hjem fra D ?? men men men... tænker kun indtil vidre.

Forstår jeg udmærket; de dukker op regelmæssigt på mobile.de og kan
måske endnu købes fra ny i den gamle model hos en af
parallelimportørerne. Men hvis Nelleman&Drewsen får noget at skulle have
sagt om handelsprisen, kan den vist nemt blive for høj; når man tænker
på, hvordan de må have kalkuleret den nye model i år

Fra : Richard

Dato : 30-08-03 13:28

--=Stone=-- wrote:

> Ja det er denne/disse modeller jeg tænker på... t6ænker på om man skulle
> tage en hjem fra D ?? men men men... tænker kun indtil vidre.

Det slog mig, at du egentlig burde gøre det samme som tyskerne, altså
købe køretøjet i et afgiftsplaget land som fx DK. I mangel af -
formentlig - noget europæisk land med højere afgifter end DK, kunne du
prøve Finland, som har næsten lige så høje afgifter som os. Grækenland
er vist også godt med, og der er sikker flere. Blot en idé

Fra : --=Stone=--

Dato : 31-08-03 10:47

> [...]
> prøve Finland, som har næsten lige så høje afgifter som os. Grækenland
> er vist også godt med, og der er sikker flere. Blot en idé

ok.. men hvad er fidusen ved det ?? ( jeg kan ikke lige gennem skue den )

Fra : Richard

Dato : 31-08-03 11:55

--=Stone=-- wrote:

> ok.. men hvad er fidusen ved det ?? ( jeg kan ikke lige gennem skue den )

At prisen uden afgift på et nyt køretøj er lavere i lande, hvor
reg.afgiften er høj...

....i lande som S og D, der ingen reg.afgift har, er der derved ingen
fidus ved at købe nye køretøjer til reg. i DK.

Iøvrigt kan jeg se, at FIN må have sat reg.afgiften på mc'er kraftigt
ned, siden jeg sidst så på det. For CB1300 koster ca. 15.000 EUR mod
forventet ca. 21.500 (og knap 10 i D)

<www.honda.brandt.fi/index2.html> "Hinnasto" er "til/om priser",
"Mallisto" er "til/om modeller"

Men så er der sikkert andre lande, hvis den skal være ny...

Fra : Brian W.

Dato : 29-08-03 16:02

--=Stone=-- wrote:
> Hej,
>
> Jeg syntes ikke jeg kan finde nogle af dem ?? er de ikke importeret
> til dk. el. er jeg dårlig til at søge ?

Jeg synes at have læst i BIKE at forhandleren mente den var for dyr, så den
bliver ikke importeret til DK. Så den forøvrigt på Rhodos.. Den er nu meget
pæn, men røde tændrørshætter ser sgu ikke godt ud..!

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
http://home1.stofanet.dk/cashman

............" Wanted : Honda Blackbird, For Sale : Yzfr
thunderace"...........

Fra : Per Emborg

Dato : 29-08-03 16:10

Ja importøren Nellemand vil ikke tage den til DK fordi prisen i år 2000 vil
blive ca 220 k så de tog den du ved godt X11 hehe

Ja selv i Tyskland er der ikke en importør Jo en grå en men ikke igemmen de
officiele kanaler

Og ved i også godt at Mottorrad skrev at den spiste Vmax til morgenmad men
den stoppede også igen ved de 200 km/t der er der en begrænser på den og den
er kun født med 98 HK men Moment jeg siger Moment det har den

Som må nøjes med en X11

Fra : Richard

Dato : 29-08-03 16:54

Per Emborg wrote:

> Ja selv i Tyskland er der ikke en importør Jo en grå en men ikke igemmen de
> officiele kanaler

Jo, Handa D tager da den nye CB1300 hjem i år - det var da den forrige
model - og X4 - der kom ind via grå import IMHO

> Og ved i også godt at Mottorrad skrev at den spiste Vmax til morgenmad men
> den stoppede også igen ved de 200 km/t der er der en begrænser på den og den
> er kun født med 98 HK men Moment jeg siger Moment det har den

Tyder på en japaner-model, den nye CB1300's motor har omkring 116 hk og
skulle matche GSX1400's "gennemtræk"

> Som må nøjes med en X11

Nå, dit skind. men så har du da også noget rimelig unikt herhjemme

Fra : --=Stone=--

Dato : 29-08-03 17:26

> Ja importøren Nellemand vil ikke tage den til DK fordi prisen i år 2000
vil
> blive ca 220 k så de tog den du ved godt X11 hehe

Også hvad jeg mente at rygtet siger...

> Ja selv i Tyskland er der ikke en importør Jo en grå en men ikke igemmen
de
> officiele kanaler

ok.. vidste jeg ikke...

> [...]
den
> er kun født med 98 HK men Moment jeg siger Moment det har den

Ja det skulle være en kraft karl... og skidt med toppen, det er sq momentet
der er sjovt ))

> Som må nøjes med en X11
> Per Emborg

Du skal da ikke pive... det er da en fin cykel... skal du ikke til ræs i
week-enden ???

Fra : Richard

Dato : 29-08-03 18:02

--=Stone=-- wrote:

> ok.. vidste jeg ikke...

Passer ikke - se modeloversigten på honda.de - og min tidligere besked

> Ja det skulle være en kraft karl... og skidt med toppen, det er sq momentet
> der er sjovt ))

Den skulle følges med GSX1400 trods de manglende 100 cc - goe gamle XJR
stryger den let fra

Fra : Armand

Dato : 29-08-03 23:05

Per Emborg <FJERNDETTEmail@kvikkerten.dk> skrev i en

> Og ved i også godt at Mottorrad skrev at den spiste Vmax til morgenmad men
> den stoppede også igen ved de 200 km/t der er der en begrænser på den og
> den er kun født med 98 HK men Moment jeg siger Moment det har den

For lige at puste til gløderne:
Hva' ska' den med alt det moment, andet end til at slide dæk ned med?
Moment er noget lastbiler og personbiler der skal trække campingvogne, med
så lav en fart (/omdrejninger) som 70 km/t, har brug for - Hvis en
motorcykel kan slæbe sig op over Storebæltsbroen i strid modvind uden at
skulle geare ned for at holde farten, har den moment nok, og dén diciplin
klarer enhver
mellemklasse-motorcykel fint :-|

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 29-08-03 23:41

Armand wrote:

> For lige at puste til gløderne:
> Hva' ska' den med alt det moment, andet end til at slide dæk ned med?

Hehe
Person A: Det skal man da bruge til at lave wheelies med!
B: Næ! Det er effekt, der skal til for at lave wheelies!
A: Næ!
B: Jo!
A: Næ!
Osv., osv.
--
mvh Jes Vestervang (der godt ved at det er momentet på baghjulet, der tæller

Fra : Armand

Dato : 30-08-03 10:09

Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> skrev i en

> [...]
> Person A: Det skal man da bruge til at lave wheelies med!
> B: Næ! Det er effekt, der skal til for at lave wheelies!

Jo!

(forøvrigt så har Jan i klubben oplevet en overraskende rekord-hurtig
bagdæks-nedslidning på sin GSX1400 - Og han har da ellers kørt Bandit1200
hidtil - Men 1400'eren har et vildsomt moment lige i området hvor man altid
kører, og selvom man ikke regner gasgivning for at rykke vildt i landskabet,
så lægges der samtidig masser af Nm i asfalten med gummi-afslidning til
virke !)

--
Armand.
(hvis 400'er ikke ser ud til at kunne slide det ved købet alerede brugte

Fra : Richard

Dato : 29-08-03 16:50

Brian W. wrote:

> Jeg synes at have læst i BIKE at forhandleren mente den var for dyr, så den
> bliver ikke importeret til DK.

Det samme blev også nævnt i TN; men i D koster den tilsyneladende kun
7-8 pct mere end Yamahas XJ1300 og 5 pct mere end Suzukis GX1400 - og
Hondas egen CBR600F - så det er nok mere importørens prissætning og
forventning til markedet end prisen i sig selv

Så den forøvrigt på Rhodos.. Den er nu meget
> pæn, men røde tændrørshætter ser sgu ikke godt ud..!

Nå, men hvis det er det eneste...

Fra : Per Emborg

Dato : 31-08-03 17:45

Det er noget nyt at DE har den med på deres prisliste

Og jeg har talt med Nellemand om hvordan de vil pris sætte den og det er ca
220 k

Fra : Richard

Dato : 31-08-03 18:24

Per Emborg wrote:

> Og jeg har talt med Nellemand om hvordan de vil pris sætte den og det er ca
> 220 k

Det er jo en ufattelig høj pris, når man ser, hvilke andre
Honda-modeller, CB1300 ligger prismæssigt i nærheden af i andre lande ;-(

- eller bare en dårlig undskyldning, fordi de ikke vil markedsføre den
efter det pauvre salg af X11, de år den blev markedsført herhjemme.