Falkenberg trackday
Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 28-08-03 23:24

Hej NG

Jeg har været en tur på Falkenberg banen i Sverige, med en kamera monteret
på tanken af Banditten. Jeg har lagt lidt klip ud til dem der har interesse
http://dfm.nathue.dk/Bandit600R/Bandit%20video/Falkenberg%20racetrack
--
Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : Anders Houmark

Dato : 29-08-03 01:39

Rune (Bandit600R) wrote:
> [...]
>
> Jeg har været en tur på Falkenberg banen i Sverige, med en kamera
> monteret på tanken af Banditten. Jeg har lagt lidt klip ud til dem

På forhånd tak :)
Jeg er igang med at downloade filmklippende, men jeg kom (desværre) til at
kigge på det kamerastativ.. det ligner der i bunden af den er 4 huller til
montering af skruer ?!? Du har vle ikke boret sådan 4 ned igennem tanken
vel?

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 29-08-03 08:06

Anders Houmark wrote:

> [...]
> til at kigge på det kamerastativ.. det ligner der i bunden af den er
> 4 huller til montering af skruer ?!? Du har vle ikke boret sådan 4

Nej nej nej...

De passer self. til de huller tankdækslet er monteret i

Fra : TheHobbit

Dato : 29-08-03 09:47

Fuck det ser jo for fedt ud - Banditten komme dejligt langt ned mod tarmacen
ind imellem.

Hvor ofte drøner du til sådan nogle banedage?
Tager I flere danskere afsted?
Er det kun i sverige?

Stephan Hansen - Suzuki GS500E '99
www.StephanNet.dk
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=297
+ Honda CBR600 F3V - 1996

- We who are about to die salute you -

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 29-08-03 10:41

TheHobbit wrote:
> [...]
> tarmacen ind imellem.
>
> Hvor ofte drøner du til sådan nogle banedage?

Jeg har været på Falkenberg 2 gange i år. Vi er som regl 5-6 stykker der
kører der op, problemet er at vi får det afvide med kort varsel og det er
altid på en onsdag, og det er først til mølle pricippet så det gælder om at
få sit navn sat på en liste, og når listen er fuld er der lukket. Så for at
være sikre på ikke at kører 120 km nord for Helsingborg forgæves kører vi
fra Roskilde ca. klokken 12
Dette arrangement er kun på Falkenberg i Sverige.
Men der er da også andre arrangementer d. 6 sep. på Knutstorp med :
http://www.racing4fun.dk/Intro/intro.asp der skal jeg også op, man kan
roligt sige det er VANE DANENDE at køre på bane Man bliver simplethen
afhængi!

Fra : TheHobbit

Dato : 29-08-03 11:13

Findes der ikke noget lignene i DK - eller skal man ud og investere i en
mindre (ekstra) MC (læs. end en CBR600) for at kunne køre RR i DK??

Jeg har været inde på racing4fun.dk og kigget på de krav der er derinde, det
virker somom men skal ombygge sin MC fundstændigt og ud at investere i helt
nyt bestyttelses udstyr. For øjeblikket har jeg en komplet Rukka Imatra,
Black (http://www.rukka.com/motor/mall_eng_slide/Imatra_Reflect.html,
http://www.rukka.com/motor/mall_eng_slide/kuvat/21625r.jpg) der kan lynes
samme. Men det lader ikke til at være nok.

Hvor mange kr måtte du smide til nyt udstyr inden du kunne gå på banen
første gang?
Hvor lang tid tager det at modificere sin MC inden den er klar til bane?
....og igen tilbage til alm. vej?

Stephan

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 29-08-03 11:24

TheHobbit wrote:
> [...]
> første gang?
> Hvor lang tid tager det at modificere sin MC inden den er klar til

Jeg har købt en Dainesse rygskinne til 750, en læderdragt til 4000 og
støvler 1300, fra mconline.
Men hvis bare der er beskyttelse i din dragt vil jeg da mene den er god nok,
rygskinnen og støvler skal du have, og du bliver helt sikkert også glad for
det i længden.
Jeg skruer spejle og blinklys af, og taper forlygte og baglygten til, det er
hvad der kræves. Du kan også bare tape det hele ind det er også fint nok.
Jeg har sat stik på mine blinklys så det tager ingen tid at gøre klar til
bane kørsel, og tilbage igen...

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 29-08-03 11:30

Her er deres krav:

Krav til beklædning
Hvis du vil på banen med Racing4Fun, skal du mindst være iført:

Hjelm, som skal være af den lukkede type (integral/full face)
Heldækkende mc-dragt eller sammenhængende/-lynede/overlappende jakke og
bukser
Slagbeskyttelse ved skuldre, albuer og knæ
Rygbeskytter
Mc-støvler
Handsker

Om du vil køre i læder eller Cordura med Gore-Tex, bestemmer du selv. Læder
er dog mere komfortabelt end kunststoftøjet, når man går til den en varm
sommerdag på Ring Knutstorp.
Af sikkerhedshensyn kommer deltagere, som ikke møder med komplet beklædning,
ikke ud at køre. Deltager-gebyret tilbagebetales ikke i så fald.

Fra : Kim(Bandit600)

Dato : 29-08-03 12:13

Rune \\(Bandit600R\\) <rrREMOVETHIS@os.dk> skrev:
> [...]
>med Gore-Tex, bestemmer du selv. Læder
>er dog mere komfortabelt end
>kunststoftøjet, når man går til den en varm

Hvad med udstødingen? skulle du skifte potten, før
du kan komme ud at køre? Nu har jeg jo hørt din mc,
og den hører ikke ligefrem til de mest lydsvage

Mvh.
Kim (Bandit600)
http://www.thormc.dk

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 29-08-03 14:10

> [...]
> du kan komme ud at køre? Nu har jeg jo hørt din mc,
> og den hører ikke ligefrem til de mest lydsvage

Hej Kim

Racing4Fun holder deres arrangement på så kaldte "bulderdage" så der er
ingen støjkrav og på Falkenberg er de ligeglade... Licens kørerne larmer
mere end Banditten altså deres mc'er gør...

Fra : Søren Johansen

Dato : 29-08-03 11:32

TheHobbit wrote:
> Findes der ikke noget lignene i DK - eller skal man ud og investere i
> en mindre (ekstra) MC (læs. end en CBR600) for at kunne køre RR i DK??

Der findes mig bekendt ingen trackdays i DK mere. Der har tidligere
været arrangementer på både Ring Djursland og Jyllandsringen, men jeg
har ikke kunnet finde nogen i år.

> [...]
> http://www.rukka.com/motor/mall_eng_slide/kuvat/21625r.jpg) der kan
> lynes samme. Men det lader ikke til at være nok.

Hvis den har beskyttelse (i form af skum-indlæg eller skaller) v.
skuldre, albuer og knæ, er den vel O.K., ikke?
Hvis du er i tvivl så send en mail til Racing4Fun og spørg. Klavs eller
Rikke svarer som regel hurtigt.

Derudover kræves rygbeskytter og fornuftige handsker og støvler. Det er
vel stort set hvad man har i forvejen.

> Hvor mange kr måtte du smide til nyt udstyr inden du kunne gå på banen
> første gang?
> Hvor lang tid tager det at modificere sin MC inden den er klar til
> bane? ...og igen tilbage til alm. vej?

For mig tager det max. 10 minutter.
- Tape eller folie over lygter, blinklys og spejle
- klap spejlene ind
- kobl bremselys fra
- sæt nummeret på
(så ser den sådan ud: http://soren.johansen.homepage.dk/sj-888.jpg)

Bare se at få dig meldt til...Det bliver helt sikkert en stor oplevelse.

Mvh
Søren
888

Fra : Claus

Dato : 29-08-03 16:52

"TheHobbit" <hobbit@protek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
det
> virker somom men skal ombygge sin MC fundstændigt og ud at investere i

Hej.

http://www.bike-events.se/ kan varmt anbefales. Der kan man køre på sin
gadecykel og i den langsomste klasse må man gerne køre i goretex eller hva'
det nu hedder.

Claus

Fra : Henrik H. Jensen

Dato : 29-08-03 17:19

TheHobbit wrote:
> Jeg har været inde på racing4fun.dk og kigget på de krav der er
> derinde, det virker somom men skal ombygge sin MC fundstændigt og ud
> at investere i helt nyt bestyttelses udstyr.
Hva snakker du om ???

Hvis din maskine ellers er i lovlig og forsvarlig stand - så er det eneste
du skal gøre at placere noget tape over spejle og lygter (det tager max 10
minuter).

Deres krav til beklædning burde efter min mening være lovkrav for enhver
kørsel på mc.

--
En glad Henrik Jensen på en spindende ThunderCat
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=74

Fra : Henrik H. Jensen

Dato : 29-08-03 17:57

Rune (Bandit600R) wrote:
> Jeg har været en tur på Falkenberg banen i Sverige, med en kamera
> monteret på tanken af Banditten. Jeg har lagt lidt klip ud til dem
> [...]

Dejlige film Rune !!! jeg savner dog noget lyd - er det et codex jeg mangler
oder ?

...og har du nogle billeder af din camera montering ? har du nogle hints ?

har selv overvejet at sætte et camera på næste gang jeg skal på bane, og
ville da gerne slippe for selv at skulle erfare hvad man ikke skal gøre.

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 29-08-03 18:22

Henrik H. Jensen wrote:

> [...]
>
> har selv overvejet at sætte et camera på næste gang jeg skal på bane,
> og ville da gerne slippe for selv at skulle erfare hvad man ikke skal

Der er desværre ingen lyd på klipene, den var simpelthen for dårlig. Jeg har
selv lagt lidt musik på de komplette filer.
Der skulle meget gerne være et billede af mit "kamerastativ" inde sammen med
filmene... God fornøjelse