/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Info om CB650
Fra : diablo de la velocid~


Dato : 28-08-03 18:45

Hej,

gode og dårlige erfaringer med CB650'er er meget velkomne. Evt. ting som man
skal være særlig opmærksom på ved køb.

På forhånd tak.



 
 
Armand (28-08-2003)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-08-03 21:35


diablo de la velocidad <find.mig@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
news:3f4e3fbb$0$26608$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
>
> gode og dårlige erfaringer med CB650'er er meget velkomne. Evt. ting som
man
> skal være særlig opmærksom på ved køb.

6½'eren er Honda's desperate forsøg på at følge op på det markedstab de led
da
Kawasaki i '77 pludselig lancerede en 650'er med samme ydelse som datidens
750'ere!
Den er blot en update af CB550, som ligeledes var en update af CB500 Four,
og jeg huske især at forgaflen fik tæsk af motorjournalister!

Eneste plus i mine øjne, er at den qua "Comstar"-fælgene var blandt verdens
første motorcykler med slangeløse dæk
Men regn den alligevel ikke for andet end en lidt nyere og højere-ydende 500
Four!!

--
Armand






John de Summer-Braso~ (29-08-2003)
Kommentar
Fra : John de Summer-Braso~


Dato : 29-08-03 10:37

Honda CB 650: Kraftigt opdateret CB 550 med præstationer på niveau med den
oprindelige CB 750. Uhyre driftssikker. Kvalitetspræget, konservativ
motorcykel med god langturskomfort, men også agil i bykørsel.
Motoren er ikke råstærk, men i den senere version med vakuumkarburatorer
mere omdrejningsvillig end setup'et med 8 ventiler til 4 cylindre lader ane.
Det er efterhånden længe siden jeg har ejet en CB 650. Men jeg var glad
for min. Største anke er rigtignok affjedringskomponenterne. Ikke forgaflen
som Armand fremfører, men bagstøddæmperne, der er for bløde til de fleste.
De bør skiftes med noget hårdere (Koni findes desværre ikke længere).
Med CB 650 tegner der sig samme billede som de fleste af datidens mc:
Motoren er med lidt velvilje stadig nogenlunde tidssvarende.
Affjedringskomponenter og bremser bør dog ses efter. Vil man ikke ofre
stålarmerede bremseslanger, så er dyre bremsebelægninger (fx Veshra) et
minimum. Herudover ville jeg overveje en forgaffelstabilisator (og måske
Wirth-forgaffelfjedre). Undgå tidlige CB650 med kun én forbremse. Org.
Honda-reservedele kan alternativt fås (billigt) hos
www.davidsilverspares.co.uk

John de Summer-Brason
(læs om MC i Politiken www.pol.dk/biler)

"diablo de la velocidad" <find.mig@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:3f4e3fbb$0$26608$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> Hej,
>
> gode og dårlige erfaringer med CB650'er er meget velkomne. Evt. ting som
man
> skal være særlig opmærksom på ved køb.
>
> På forhånd tak.
>
>



diablo de la velocid~ (29-08-2003)
Kommentar
Fra : diablo de la velocid~


Dato : 29-08-03 11:05


"diablo de la velocidad" <find.mig@dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en
meddelelse news:3f4e3fbb$0$26608$ba624c82@nntp04.dk.telia.net...
> gode og dårlige erfaringer med CB650'er er meget velkomne. Evt. ting som
man
> skal være særlig opmærksom på ved køb.

Tak for de udførlige svar til Armand og John.

Motorcyklen er ikke til mig, men jeg skal efterse CB650'eren for en
kammerat, som overvejer den som sin første motorcykel.



Jens Jacob Bager Jen~ (29-08-2003)
Kommentar
Fra : Jens Jacob Bager Jen~


Dato : 29-08-03 18:35

> gode og dårlige erfaringer med CB650'er er meget velkomne. Evt. ting
> som man skal være særlig opmærksom på ved køb.

Hej

Da det er en 25 år gammel MC, så kan den fejle alt muligt. Den kan være
totalskadet flere gange, og køre på motor nr. 8. Jeg kender ikke modellen
specifikt, men jeg kommer da lige med et par råd.

Slidt motor eller deciderede motorskader er meget dyre at reparere. Desuden
er det meget tidskrævende og dyrt at få en grim motorcykel pæn.

Derfor skal man gå efter en model der går perfekt i motoren, og i en stand
man kan holde ud. Motoren skal gå godt, og ikke have nogen mærkelige lyde,
eller huller i momentområdet. Tomgang i både kold og varm tilstand skal være
i orden. Der er masser er motorcykler derude, så at stille sig tilfreds med
mindre end det optimale er at snyde sig selv. Hvis motoren går godt, og
udseendet

Derudover er følgende meget tit ødelagte på gamle cykler:
Gummi og bremseslanger i bremser
Lejer i bagsvinger og kronrør
Bagdæmpere og forgafler er uden dæmpning
Dæk er gamle
Tanken er rusten indvendigt.
Forgaffelbenene er med huller i kromen der ødelægger pakdåserne.
o.s.v.

--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94, Suzuki DR 600 samt MZ ETZ 251
Præsident for Polyteknisk MC Forening (PMC)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste