Bolte og møtrikker og skruer og skiver og
Fra : Hans Joergensen

Dato : 27-08-03 08:21

Hvaaa ...

Hvor i københavn har de et stort udvalg af bolte og sådan de sælger
i løskøb ... ?

// Hans, der HAVDE en skrue løs ...
--
Support the Demo Scene: http://se2k.dk
Scene Event 2003 - Dude you're getting a demo

Fra : Bo Stilling Christia~

Dato : 27-08-03 10:46

> Hvor i københavn har de et stort udvalg af bolte og sådan de sælger
> i løskøb ... ?

Hvis du er til internet-handel, så prøv www.mmc.dk, klik på
dansk-indholdsfortegnelse-gå ned til "skruer og bolte".

Alt er i rustfrit stål (A4). Man betaler kun for varens pris + porto.

Hilsen
Bo Stilling Christiansen, XJ600

Fra : Hans Joergensen

Dato : 27-08-03 10:55

Bo Stilling Christiansen wrote:
> Hvis du er til internet-handel, så prøv www.mmc.dk, klik på
> dansk-indholdsfortegnelse-gå ned til "skruer og bolte".
> Alt er i rustfrit stål (A4). Man betaler kun for varens pris + porto.

Absulut spændende ... :) det vil jeg kigge på ..

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Lars D V

Dato : 27-08-03 17:08

Hej,

Bare husk, at det ikke er alle skruer/bolte o.s.v., det er fornuftigt at
udskifte til rustfast (som nogen ukritisk gør)....

Der skal tages højde for hvilke dele de er i kontakt med, f.eks. risikerer
du at skruen ser fin ud, mens omegnen ruster meget hurtigere end med en alm.
skrue. Det kan især være katastrofalt med alu-dele (det har noget at gøre
med hvor "ædle" de metaller man forbinder, er ift. hinanden).

Endelig er der også styrkeegenskaberne. Nogen af skruerne er beregnet af
ingeniørerne til bestemte krav og skal derfor helst overholde forskrifterne
f.eks. for styrke, elasticitet og krybeegenskaber. Rustfast stål er faktisk
ret ofte "tyggegummiagtigt" (set med stålperspektiv

Men bortset fra det, har du ret; det kan være meget frustrerende, at finde
gode "skruesteder". Jeg går nogen gange direkte ind på autoværksteder og
spør' venligt.

Mvh
Lars

Fra : Niels

Dato : 27-08-03 10:56

Johannes Fog, Lyngby

Niels

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 27-08-03 11:59

Hans Joergensen wrote:
> Hvor i københavn har de et stort udvalg af bolte og sådan de sælger
> i løskøb ... ?

Jeg vil sige Carl Rasmussen, mener de ligger på Emdrupvej.

Jens