Vinter opbevaring
Fra : Morten

Dato : 26-08-03 11:21

Hej alle

Nu begynder tiden jo at nærme sig, hvor man skal til at finde et sted at
opbevare sin MC for vinteren, og hvad gør man så?

Nogle steder tilbyder de gratis opbevaring, hvis man får lavet visse typer
service i samme forbindelse. Andre steder koster det 1500,- + 300,- pr.
måned (= urimeligt).

Hvad gør i andre? Hvad bør sådan noget koste?

Da det ser ud til at sådan noget er meget billigere i Jylland, skal det
måske lige nævnes, at jeg bor i København.

Mvh

Morten O

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 26-08-03 11:40

Det var godt nok dyrt. Kender du ikke nogen med et værksted e.l.

Ellers kan det jo være at en lokal klub har lidt plads.....

--
Mvh.
Henrik (som fra 1/10 har 135m2 MC-plads, opvarmet og isoleret, men kun 2

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Brian W.

Dato : 26-08-03 14:11

Henrik Nielsen - RaptorMC.dk wrote:
--
Mvh.
Henrik (som fra 1/10 har 135m2 MC-plads, opvarmet og isoleret, men kun 2
MC'er...)
http://RaptorMC.dk

Så min mc jo fint besøge din her til vinter, hvis jeg kommer til at mangle
plads?

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155
http://home1.stofanet.dk/cashman

............" Wanted : Honda Blackbird, For Sale : Yzfr
thunderace"...........

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 26-08-03 12:11

Morten wrote:

> Hvad gør i andre? Hvad bør sådan noget koste?

Jeg vinteropbevarer selv min MC - men tjek Lydmurens priser:
www.lydmuren-mc.dk der koster det 175,- om måneden.

--
Tony
Fazer 1000

Fra : Morten

Dato : 26-08-03 15:33

"Tony Lorentzen" <spam@dkfritidmotorcykel.dk> wrote in message

> Jeg vinteropbevarer selv min MC - men tjek Lydmurens priser:
> [...]

Det er jo en noget mere rimelig pris.

Helt klart en mulighed hvis jeg må opgive at finde et sted hvor man også kan
skrue lidt på den.

MortenO

Fra : stefan

Dato : 26-08-03 15:47

--
Stefan RF600R

Ja jeg har den jo bare stående i kælderen i min ejendom efter aftale med de
andre beboere og bestyrelse osv. Nu er jeg også selv bestyrelses medlem..

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 26-08-03 18:20

stefan <macstefan502@hotmail.com> wrote in
3f4b72c6$1$21654$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

Du bedes skrive over din signatur. Den er korrekt adskilt med ""-- " men
et reply skærer din tekst var væk når det står i signaturen ...

>Ja jeg har den jo bare stående i kælderen i min ejendom efter aftale
med de
>andre beboere og bestyrelse osv. Nu er jeg også selv bestyrelses medlem

Det skal du holde tæt med for det er ikke lovligt. (Hvis den er tappet
for brandbare væsker kan det nok lade sig gøre)

Jeg kan ikke lige huske lovgrundlaget - men jeg undersøgte det efter at
jeg fik en fandens ballade ud af samme nummer. Desværre endte jeg med at
konstatere at de havde ret....

Nå f.eks lydmuren tilbyder opbevaring til 175/måneden er det så i
opvarmet lokale ?

/A - der godt kunne få plads til nogle ekstra maskiner i et ikke
opvarmet udhus (for jeg får ikke selv købt ny(e) på denne side vinteren)

Fra : Tony Lorentzen

Dato : 26-08-03 20:29

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email) wrote:

> Det skal du holde tæt med for det er ikke lovligt. (Hvis den er tappet
> for brandbare væsker kan det nok lade sig gøre)

Det skal man altid sørge for hvis man parkerer den indendøre... !

> Nå f.eks lydmuren tilbyder opbevaring til 175/måneden er det så i
> opvarmet lokale ?

Jeps og de lader på batteriet og smører maskinen ind i WD40.

--
Tony
FZS1000

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-08-03 20:57

Tony Lorentzen wrote:

> Det skal man altid sørge for hvis man parkerer den indendøre... !

Ikke desto mindre måtte jeg opgive at tømme tanken helt, for jeg kunne
simpelthen ikke få den sidste halve liter ud.

Næste gang må jeg forsøge mig med en sugeanordning, til at få det sidste ud,
men på den anden side vil det nok nærmere resultere i eksplosionsfare. Med
en god sjat i tanken vil gasblanding være for fed, og dermed uantændelig
(med mindre den siver ud = fortyndes). Værre er det med en mikroskopisk
sjat i tanken, for så vil blandingen kunne nærme sig idealblandingen,
hvilket mildest talt siger røvfuld, hvis det antændes.

Faktisk tror jeg at den med den gode sjat er bedst, da tanken i tilfælde af
brand ikke vil eksplodere, ligesom den heller ikke vil bidrage med voldsomt
meget føde til branden.

Alternativt kunne man efterlade tanken udenfor :-/
--
mvh Jes Vestervang

Fra : stefan

Dato : 27-08-03 21:10

> Det skal du holde tæt med for det er ikke lovligt. (Hvis den er tappet
> for brandbare væsker kan det nok lade sig gøre)
>
> Jeg kan ikke lige huske lovgrundlaget - men jeg undersøgte det efter at

Vi har fået lov af både bestyrelse. Ejendomsadministrator og ejendommens
forsikrings selskab. Så jeg tror at vi er dækket ind der.

Stefan
RF600R

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-08-03 16:18

Morten wrote:

> Hej alle
>
> Nu begynder tiden jo at nærme sig, hvor man skal til at finde et sted at
> opbevare sin MC for vinteren, og hvad gør man så?

Breder nogle lag roekulepastik ud over gulvet i stuen, og indretter
mc-værksted
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Morten

Dato : 26-08-03 16:34

"Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> wrote in message

> Breder nogle lag roekulepastik ud over gulvet i stuen, og indretter
> mc-værksted
> --
> mvh Jes Vestervang

Det ville jeg med glæde gøre, men jeg får den aldrig op på 2. sal

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-08-03 18:18

Morten wrote:

> "Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> wrote in message

> Det ville jeg med glæde gøre, men jeg får den aldrig op på 2. sal

Min kammerats far skruede da bare hans gamle Norton (eller var det Triumph?)
i mindre stykker, og samlede den igen på 4. sal Det påstår han
ihvertfald
--
mvh Jes Vestervang