Højrøvet SV...?
Fra : Freddy Lang

Dato : 26-08-03 00:11

....kan det lade sig gøre? Altså at hæve bagenden på en SV650S? Jeg har
nærstuderet affjedringen en smule, og det kommer mig for, at hvis man
forkorter de to "kødben" der forbinder bagsvingeren med den der pivot-klump
der sidder under bagdæmperen, ja så opnår man netop den ønskede effekt.
Kan nogle af jer bekræfte dette? Er der eventuelt nogle af jer, der har
erfaringer med det, gode som dårlige? Og hvis det har været prøvet, hvor
meget skal man korte af for at opnå et brugbart resultat? (ja, det er mest
for pop-effektens skyld, men ikke alene...)

På forhånd tak.

--
Freddy
SV 650 S-K1

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 26-08-03 05:21

> ...kan det lade sig gøre? Altså at hæve bagenden på en SV650S? Jeg har
> nærstuderet affjedringen en smule, og det kommer mig for, at hvis man
> forkorter de to "kødben" På forhånd tak.

Hej Freddy

Det er netop de to kødben man skal forkorte. Der er en udveksling på
affjedringen. Den er som regel 3/1 D.v.s. at hvis du forkorter kødbenene med
1 cm hæver du bagenden med 3 cm. Jeg vil anbefale at prøve at sætte en 5-7mm
kortere kødben på ig se hvordan det går. Vær påpasselige med
sidestøttebenet. Det skal nogen gange forlænges hvis man går drastisk til
værks. Man kan også få brug for en styrdæmper hvis bagenden løftes for
meget. Små skridt er kodeordet!

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Rune Larsen

Dato : 26-08-03 17:34

Jens Jacob Bager Jensen wrote:

> [...]
> med 1 cm hæver du bagenden med 3 cm. Jeg vil anbefale at prøve at sætte en
> 5-7mm kortere kødben på ig se hvordan det går. Vær påpasselige med

Har nogen regnet på hvad det betyder for affjedringen?

/Rune

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 26-08-03 20:12

> Har nogen regnet på hvad det betyder for affjedringen?
>
> /Rune

Jeg har ikke regnet på det med der sidder en Hyperpro dæmper på min og det
fungerer fint, også til banekørsel...
--
Venlig hilsen Rune
http://bandit600.netfirms.com

---

Fra : AW på TRX

Dato : 26-08-03 06:29

De to købben hedder - surprise !! - dogbones på engelsk.
En hurtig søgning på google gav dette:

http://www.whaccessories.com/SV%20650%20Accessories.htm

Allan
TRX 850

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 26-08-03 08:50

Freddy Lang wrote:
> [...]
> det har været prøvet, hvor meget skal man korte af for at opnå et
> brugbart resultat? (ja, det er mest for pop-effektens skyld, men ikke

Jeg har forkortet "kødbenene" på min Bandit med 1,5 cm og den er godt nok
blevet højrøvet Men den styrer meget kvikkere og den er stadig stabil
ved topfart... Dog måtte jeg forlænge støttebenet ca. 2 cm.
Så på en SV'er der jo er ret styrer villig i forvejen er det nok en god ide
at starte lidt mere forsigtigt, jeg tror også at 5-7 mm er en god start

Fra : Freddy Lang

Dato : 28-08-03 09:59

Freddy Lang wrote:
> [...]
> det har været prøvet, hvor meget skal man korte af for at opnå et
> brugbart resultat? (ja, det er mest for pop-effektens skyld, men ikke

Nu har jeg designet nye kødben med hhv. 5, 10 og 15 mm kortere hulafstand
end de originale. Jeg har bedt om at få dem lavet i rustfrit, men kunne man
nøjes med almindelig stål (sortjern)? Det er jo trods alt nogle kraftige
fætre på 6 mm godstykkelse...

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 28-08-03 15:05

"Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
man
> nøjes med almindelig stål (sortjern)? Det er jo trods alt nogle kraftige

Hej Freddy,

hvad kostede projektet? Går selv med samme tanker.

Mvh.

Henrik, Aalborg
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=161

Fra : Freddy Lang

Dato : 28-08-03 16:06

diablo de la velocidad wrote:
> "Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Hej Freddy,
>
> hvad kostede projektet? Går selv med samme tanker.

Kødbenene? Eller mener du _HELE_ mit projekt?

Fra : diablo de la velocid~

Dato : 29-08-03 11:07

> Kødbenene? Eller mener du _HELE_ mit projekt?

I denne omgang kun Kødbenene. Glæder mig i øvrigt til at se de endelige
billeder af hele projektet.

Fra : Freddy Lang

Dato : 29-08-03 11:48

diablo de la velocidad wrote:
> "Freddy Lang" <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> I denne omgang kun Kødbenene. Glæder mig i øvrigt til at se de
> endelige billeder af hele projektet.

Tro mig, det gør jeg også selv...

Kødbenene har jeg selv lavet i SolidWorks, og så får jeg dem laserskåret,
hvor min mor arbejder (og jeg har også selv arbejdet der)... så
omkostningerne kan nok holdes rimeligt langt nede... (eller, det håber jeg i
hvert fald... normalt koster en skæretime på laser omkring 1200,- plus
moms... = og så kommer materialer oveni...)

Fra : Armand

Dato : 28-08-03 20:47

> [...]
man
> nøjes med almindelig stål (sortjern)? Det er jo trods alt nogle kraftige

Ud fra at de orginale er af sprøjtestøbt aluminium, vil blot
aluminiums-plade i samme dimension være en væsentlig forbedring!
Og omkring den uaffjedrede vægt (=den før fjederen) gælder det at holde den
så lav som mulig, hvorfor stål-kødben vil være et kæmpe tilbageskridt
steltunings-mæssigt :-|

--
Armand.

Fra : Freddy Lang

Dato : 28-08-03 22:11

Armand wrote:
> [...]
> Og omkring den uaffjedrede vægt (=den før fjederen) gælder det at
> holde den så lav som mulig, hvorfor stål-kødben vil være et kæmpe

Ej, for satan da, Armand.... du kan godt nok få det til at lyde ekstremt
negativt... Her gik jeg og troede at jeg havde gjort en god gerning ved at
få dem lavet i rustfast, og så kommer du og skyder det hele i sænk... Er du
100 på at de originale er af alu? For mig at se er de kødben nogle dimser,
som immervæk skal kunne tåle en del pres, og mig bekendt kan alu ret let
bøjes, selv i 6 mm...
Men hvad er så vejen frem? Titanium? Hvor køber man titanium i pladeformat?
Hvad med kulfiber? Kunne man forestille sig kødben i kulfiber? Det er da
både let og stærkt. Og jeg har en idé om at jeg måske skal til at lege lidt
med kulfiberstøbning engang i nær fremtid.
Og indtil da.... Vil det virkelig gøre den store forskel at køre med kødben
i rustfast? Jeg kan altså ikke huske vægtfylden for hverken alu eller
rustfast, men der er vel kun nogle få gram til forskel? Kødbenene er jo ikke
ret store.

Fra : Armand

Dato : 28-08-03 23:01

> Ej, for satan da, Armand.... du kan godt nok få det til at lyde ekstremt
> negativt...

Jamen, det ér også pisse surt altsammen - Hvorfor kan man ikke bare lave alt
i støbejern ligesom i gode gamle dage?

> .............Er du 100 på at de originale er af alu?

Fat selv en magnet og test de originale for tilstedeværelsen af Fe :-|

> For mig at se er de kødben nogle dimser, som immervæk skal kunne tåle en
> del pres, og mig bekendt kan alu ret let bøjes, selv i 6 mm...

Fidusen er at kødbenene trækker!!!

> Men hvad er så vejen frem? Titanium?

Heey! En hardcore vægt trimmer i sin vorden!!

> Hvor køber man titanium i pladeformat?

Dunno !

> Hvad med kulfiber? Kunne man forestille sig kødben i kulfiber? Det er da
> både let og stærkt. Og jeg har en idé om at jeg måske skal til at lege
> lidt med kulfiberstøbning engang i nær fremtid.

Muligvis!
Jeg ved egentligt ikke hvorledes at fiber-kompositter opfører sig under
træk; men netop fordi det drejer sig om en træk-påvirkning vil en tynd
stålwire principielt kunne klare sagen alene, og en indstøbing i kunstfibre
til gavn for sidestivheden burde komplettere en sådan wire optimalt :-/

> [...]
eller
> rustfast, men der er vel kun nogle få gram til forskel? Kødbenene er jo

Principielt vil det være forkert at "gå den anden vej" omkring
vægt-trimning!
Noget andet er at aluminium burde være lettere at arbejde i (siger en der
ikke har problemer med at skaffe sig materialet, endsige forarbejde det), og
endelig ville jeg(!) udnytte aluens vægt til at lave et nærmest trekantet
kødben hvor der i den brede ende ville være plads til huller med 3-4
forskellige afstande til den anden endes hul, hvorved forsøg med forskellige
længder ville blive stærkt forenklet !!

--
Armand.

Fra : Knud Dam

Dato : 28-08-03 22:17

> [...]
den
> så lav som mulig, hvorfor stål-kødben vil være et kæmpe tilbageskridt

Hej Armand.

Er du sikker på, at de "kødben" er af sprøjtestøbt aluminium?

På Banditten er de af stål.

Mvh

KD Bandit 600 S

Fra : Freddy Lang

Dato : 28-08-03 22:59

Knud Dam wrote:
> "Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en meddelelse

> Hej Armand.
>
> Er du sikker på, at de "kødben" er af sprøjtestøbt aluminium?
>
> På Banditten er de af stål.

Tak for din støtte... mine ser nemlig heller ikke særlig aluminiums-agtige
ud....

Fra : Armand

Dato : 29-08-03 14:30

> Tak for din støtte... mine ser nemlig heller ikke særlig aluminiums-agtige
> ud....

Kom nu: Frem med magneten og find ud a'et istedet for at "synes at"!!

--
Armand.

Fra : Kim (Bandit600)

Dato : 29-08-03 16:12

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev:
>Kom nu: Frem med magneten og find ud
>a'et istedet for at "synes at"!!
>Armand.

Det gør jeg så! Mine originale kødben fra banditten
ligger lige ved side af PCeren, og magneten fra min
tanktaske sidder godt nok fast på den! Det er 100%
ikke aluminium, men noget galvaniseret fladjern!

--
Mvh.
Kim (Bandit600)

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 29-08-03 18:18

> Det gør jeg så! Mine originale kødben fra banditten
> ligger lige ved side af PCeren, og magneten fra min
> tanktaske sidder godt nok fast på den! Det er 100%
> ikke aluminium, men noget galvaniseret fladjern!

På en ZX9C er de af alu, og ser engentlig noget spinkle ud.

Fra : Freddy Lang

Dato : 29-08-03 18:51

Kim (Bandit600) (slet K4K93) wrote:

> Det gør jeg så! Mine originale kødben fra banditten
> ligger lige ved side af PCeren, og magneten fra min
> tanktaske sidder godt nok fast på den! Det er 100%
> ikke aluminium, men noget galvaniseret fladjern!

Mine ligner også noget galvaniseret et-eller-andet... har ikke lige prøvet
magnet-testen endnu. Men den er jo heller ikke helt go'... så vidt jeg
husker, er rustfast heller ikke specielt magnetisk...

Fra : Armand

Dato : 29-08-03 23:05

> [...]
> magnet-testen endnu. Men den er jo heller ikke helt go'... så vidt jeg
> husker, er rustfast heller ikke specielt magnetisk...

De originale er med bestemthed ikke af rustfrit stål :-|
Så prøv nu bare - der er sikkert forskel på vægt engagementet i
konstruktionen af en Bandit1200 og en SV'er :-/
Og skulle SV'erens vise sig at være af stål, kan vi konstantere at dens
sportslighed ligger nærmere en Bandit end en ZX9 (j.v.f. Bagers indlæg)

--
Armand.

Fra : Freddy Lang

Dato : 29-08-03 23:41

Armand wrote:
> [...]
> Og skulle SV'erens vise sig at være af stål, kan vi konstantere at
> dens sportslighed ligger nærmere en Bandit end en ZX9 (j.v.f. Bagers

Sludder og vrøvl.... Kawasaki går blot på kompromis med "det holdbare" i
"vægtløshedens" favør... hvorimod Suzuki satser på godt kram, á hellere lave
noget der holder, fremfor noget, der er let og _måske_ holder.... *ROFL*
(det her giver sikkert en ordentlig røvfuld verbale tæv...)

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 30-08-03 07:28

> [...]
> kram, á hellere lave noget der holder, fremfor noget, der er let og
> _måske_ holder.... *ROFL* (det her giver sikkert en ordentlig

Der er altså også langt fra SV'ens 70 hk til ZX-9's er det 148 hk,
no offence Freddy

Fra : Armand

Dato : 30-08-03 10:01

> [...]
> noget der holder, fremfor noget, der er let og _måske_ holder.... *ROFL*
> (det her giver sikkert en ordentlig røvfuld verbale tæv...)

Det er da mig der er ved at få tævene, fordi jeg lod ane at SV'eren kunne
vise sig at være konstrueret efter Bandittens beton-filosofi, stik i
modsætning
til hvad den har af sportsligt image

Og vær nu ikke så angst for sandheden: Få nu den magnet på!!!! :-|

--
Armand.

Fra : Freddy Lang

Dato : 30-08-03 12:35

Armand wrote:
> [...]
> stik i modsætning
> til hvad den har af sportsligt image
>
> Og vær nu ikke så angst for sandheden: Få nu den magnet på!!!! :-|

Magneten kunne hænge fast, så de er altså af stål.

Jeg har været i gang med at rode lidt med vægtfylde... for stål (sortjern)
er den 7.8 g/cm^3 hvilket giver kødbenet en vægt på 1170 gram (det lyder
faktisk lidt tungt... gad vide, om jeg har lavet et eller andet forkert...)
.. Jeg kan ikke rigtig finde præcis vægtfylde for rustfast, som jo er
mestendels stål, tilsat vistnok omkring 14% krom (vægtfylde 6.9) og en
anelse nikkel (vægtfylde 8.8), så rustfast er i bund og grund ikke ret meget
tungere end alm. stål. Men lad os bare sige en vægtfylde på 8, da det er
det, man åbenbart regner mest med. Det giver kødbenet en vægt på 1200 gram,
altså blot 30 gram mere end hvis de blev lavet i alm. stål. Det er alt i alt
en vægtforøgelse på min uaffjedrede vægt på lige i omegnen af 60 gram! Det
kan jeg vist godt leve med.

Men titanium kunne være et interessant materiale... med en vægtfylde på 4.5
ville man få en ret pæn vægtreduktion... 675 gram ville kødbenet så veje, og
det er da en anelse mindre end de 1200 gram for et kødben i rustfast.

Fra : Martin Sørensen

Dato : 30-08-03 13:51

> [...]
> (sortjern) er den 7.8 g/cm^3 hvilket giver kødbenet en vægt på 1170
> gram (det lyder faktisk lidt tungt... gad vide, om jeg har lavet et

Har du målt rumfanget og vægten af dit kødben? Så burde du vel derudfra
kunne se om det er stål eller noget andet materiale?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Freddy Lang

Dato : 30-08-03 14:23

Martin Sørensen wrote:

> Har du målt rumfanget og vægten af dit kødben? Så burde du vel
> derudfra kunne se om det er stål eller noget andet materiale?

De originale kødben sidder stadig på cyklen... jeg har med en simpel
skydelære målt hul-afstand samt længde, bredde og tykkelse. Derudfra har jeg
selv tegnet nye kødben i SolidWorks, som så kan udregne massefylde på enhver
given part udfra den vægtfylde man selv angiver...
De vægtangivelser, jeg har fundet frem til, er på et kødben der er 10mm
kortere end det originale... derudover har jeg lavet kødben der er hhv. 5 og
15mm kortere end originalen. Bare for at have lidt at forsøge mig med.

Fra : Armand

Dato : 30-08-03 20:30

> Magneten kunne hænge fast, så de er altså af stål.

Der er heller ikke langt fra GW til SV!

> [...]
> er den 7.8 g/cm^3 hvilket giver kødbenet en vægt på 1170 gram (det lyder
> faktisk lidt tungt... gad vide, om jeg har lavet et eller andet

Vej den hellere og brug dét tal til beregning af volumet istedet!

> . Jeg kan ikke rigtig finde præcis vægtfylde for rustfast, .......Men lad
> os bare sige en vægtfylde på 8, da det er det, man åbenbart regner mest
med. '

Som smed regner jeg såvel sort jern som rustfast stål for at veje 8Kg/Dm³ (=
en 1mm plade á 1m²!)!

> ..........alt i alt en vægtforøgelse på min uaffjedrede vægt på lige i
> omegnen af 60 gram! Det kan jeg vist godt leve med.

Nu fordrer det jo at du holder dig inden for samme volumen ved
konstruktionen

> [...]
veje,
> og det er da en anelse mindre end de 1200 gram for et kødben i rustfast.

Jup!
Men titaniums betragteligste fordel er styrken, som medfører mulig brug af
særdeles tynde dimensioner, hvilket muliggør særdeles lette konstruktioner.
Den væsentligste bagdel ved Titanium er at det er nærmest umuligt at
forarbejde

Alu er faktisk endnu lettere idet vægten er ca. 1/3 af ståls, og er som
sådan lettere end titanium; men til regulære konstruktioner er det ofte så
blødt at man skal op i dimensioner således at vægten alligevel nærmer sig
den samme som for en stålkonstruktion i tilsvarende styrke
Men lige netop omkring kødben vil jeg tro at en konstruktion nær 1:1 vil
være mulig, ikke mindst i en solid alu-legering. Hvorved man vil kunne få et
kødben med samme vægt som den ovenfor nævnte (for tørre?) beregning af
titanium :-/

--
Armand.
(der glemte at teste Lillefrøens kødben idag)

Fra : Tomas Linnet

Dato : 30-08-03 21:09

Jeg tror jeg har lidt 7075 alu på lager, det er sq ret stærkt.
Det er samme type alu som man laver gaffel broer og kæde hjul af.

-Tomas
Der næsten blev hyret til at lave nye kødben til en SV650

Fra : Freddy Lang

Dato : 31-08-03 10:24

Armand wrote:

> Vej den hellere og brug dét tal til beregning af volumet istedet!

Så skal jeg jo til at pille den af... sikke da en gang bøvl...

> Som smed regner jeg såvel sort jern som rustfast stål for at veje
> 8Kg/Dm³ (= en 1mm plade á 1m²!)!

> Nu fordrer det jo at du holder dig inden for samme volumen ved
> konstruktionen

Det er beregnet på den samme part (i SolidWorks), blot med forskellige
værdier for materialets vægtfylde, hhv. 7.8 for sortjern og 8 for rustfast.

> [...]
> brug af særdeles tynde dimensioner, hvilket muliggør særdeles lette
> konstruktioner. Den væsentligste bagdel ved Titanium er at det er

Det er en 2.8 kW laser vel forhåbentlig temmelig ligeglad med?

> [...]
> vil være mulig, ikke mindst i en solid alu-legering. Hvorved man vil
> kunne få et kødben med samme vægt som den ovenfor nævnte (for tørre?)

Samme konstruktion vil med almindelig alu give en vægt på 405 gram pr.
kødben... hvilket er en del mindre end de 1200 for rustfast. Jeg er dog blot
stadig i tvivl om emnets holdbarhed...

Fra : Knud Dam

Dato : 31-08-03 17:41

> Samme konstruktion vil med almindelig alu give en vægt på 405 gram pr.
> kødben... hvilket er en del mindre end de 1200 for rustfast. Jeg er dog
> [...]

Hej Freddy.

Jeg forstår særdeles godt din betænkelighed ved at lave kødbenene af alu
uden en grundig styrkeberegning.

Det kan jo ende rigtigt skidt, hvis de knækker ved højfart.

Mvh

KD Bandit 600 S

Fra : Freddy Lang

Dato : 06-09-03 23:37

Knud Dam wrote:
> [...]
> alu uden en grundig styrkeberegning.
>
> Det kan jo ende rigtigt skidt, hvis de knækker ved højfart.

Det har jo netop også været min betænkelighed. Men nu har jeg fået dem lavet
i almindeligt stål, og har sat det mellemste sæt på (forkorter med 10 mm i
forhold til de originale kødben), og det har virkelig lettet måsen på
damen... Og det virker faktisk også som om den er blevet endnu mere
styrevillig.

Men det var ved at ende galt i aftes... jeg tror det var en kombination af
at den er blevet hævet og at jeg strammede forbremsegrebet en anelse (fra
trin 6 til trin 2!!)... det resulterede i en 3-dobbelt stoppie, hvor den
første var så høj at jeg faktisk havde set hele maskinen kolbøtte hen over
hovedet på mig... og da den endelig faldt til ro efter den tredie stoppie,
landede den skævt, så jeg tabte den ned på siden... Ret uheldigt, men så
kan jeg måske lære det...

Fra : Armand

Dato : 07-09-03 14:02

Knud Dam <danteknik@get2net.dk> skrev i en

> [...]
> uden en grundig styrkeberegning.
> Det kan jo ende rigtigt skidt, hvis de knækker ved højfart.

Hørt!

Men hvis der allerede har forekommet en bekræftelse a at visse modeller
(Mads L's ZX9'er) kører med alu-kødben, er det vel ikke så umulig en tanke.
Til gemen træk regner jeg alu for at være ganske pålidelig, og den
7075 -legering som Thomas nævner, er forøvrigt den klingende hårde som
oftest
ses angivet som brugt til alu-kædehjul.
Men allerbedst vil det selvfølgelig være at få lavet en beregning, og dertil
er det ikke nødvendigt at måle belastningen, men derimod blot at beregne
styrken i det originale emne og derefter tilsvarende for et alu-emne!

--
Armand.

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 07-09-03 15:51

> Men hvis der allerede har forekommet en bekræftelse a at visse
> modeller (Mads L's ZX9'er) kører med alu-kødben.

Hej Armand

Det var nu en ZX9R-C der brugte alu kødben. Jeg gætter på en B'er som Hr.
Lunds orginalt bruger en stål udgave. C'eren er 35kg lettere end B'eren.
Mads kører vidst nok selv med en bananformet Nikko Bakker sag, eller har i
hvet fald gjort.

Fra : Armand

Dato : 31-08-03 18:42

Freddy Lang <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev i en

> Det er en 2.8 kW laser vel forhåbentlig temmelig ligeglad med?

Mnjaarh :-/
Hvis laseren kan skære tilstrækkeligt præcise huller, som du ikke
efterfølgende skal bore op, og forudsat at kødbenet ikke skal bukkes det
mindste, så går det nok.
men eftersom at titanium ikke umiddelbart burde vare at skaffe, andet end i
tynde bekædningsplade-tykkelser endsamt i akselform vil det givetvis fordre
en påsvejst bøsning ved øjerne - Og så starter løjerne!!

> Samme konstruktion vil med almindelig alu give en vægt på 405 gram pr.
> kødben... hvilket er en del mindre end de 1200 for rustfast. Jeg er dog
blot
> stadig i tvivl om emnets holdbarhed...

Forudsat at emnet er ganske plant fra ende til anden, tror jeg fuldt ud på
aluminium til jobbet!
Hvis kødbenet derimod er forkrøblet imellem øjerne, så det "kan nå ind" til
det smalle link-system, kan man godt mistænke det for at risikere at "rette
sig" under træk-belastningerne :-/

--
Armand.
(der i UGT.de's seneste tilbudshæfte forøvrigt noterede sig en stød-dæmper

Fra : Freddy Lang

Dato : 31-08-03 23:30

Kig her: http://80.62.48.122/kødben.jpg

Fra : Hans Joergensen

Dato : 31-08-03 23:34

Freddy Lang wrote:
> Kig her: http://80.62.48.122/kødben.jpg

Forbidden

You don't have permission to access /kødben.jpg on this server.
Apache/2.0.43 Server at 80.62.48.122 Port 80

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : Freddy Lang

Dato : 31-08-03 23:37

Hans Joergensen wrote:

> Forbidden
>
> You don't have permission to access /kødben.jpg on this server.
> Apache/2.0.43 Server at 80.62.48.122 Port 80
>
> // Hans

Øhh... det har jeg da ikke selv nogen problemer med??

Fra : Hans Joergensen

Dato : 31-08-03 23:40

Freddy Lang wrote:
> Øhh... det har jeg da ikke selv nogen problemer med??

Det virker altså ikke herfra :)

Mon ikke der står noget i din serverlog om at den har deny'et min
request ?

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Martin Sørensen

Dato : 31-08-03 23:53

> Forbidden
> You don't have permission to access /kødben.jpg on this server.
> Apache/2.0.43 Server at 80.62.48.122 Port 80

Jeg kan fint se billedet.
Mon ikke det er fordi du sidder ved en Sun maskine der ikke kan lide 'ø' i
url'en? Danske tegn+mellerum har jeg nogle gange haft problemer med fra
SunOS eller linux maskiner. Det afhænger sikkert også af http-serveren.

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Freddy Lang

Dato : 31-08-03 23:57

Nu har jeg rettet den... prøv: http://80.62.48.122/dogbone.jpg

Fra : Hans Joergensen

Dato : 01-09-03 07:25

Martin Sørensen wrote:
> Mon ikke det er fordi du sidder ved en Sun maskine der ikke kan lide 'ø' i
> url'en? Danske tegn+mellerum har jeg nogle gange haft problemer med fra
> SunOS eller linux maskiner. Det afhænger sikkert også af http-serveren.

Jeg bruger Windows ... men det kan godt være fordi jeg benytter
Mozilla.

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 01-09-03 08:31

Hans Joergensen wrote:

> Jeg bruger Windows ... men det kan godt være fordi jeg benytter
> Mozilla.
>
> // Hans

Jeg kunne heller ikke se der før, med XP og internetEXPL...

Fra : Armand

Dato : 10-09-03 21:08

> [...]
> ...kan det lade sig gøre? Altså at hæve bagenden på en SV650S? Jeg har
> nærstuderet affjedringen en smule, og det kommer mig for, at hvis man

Link:
http://www.biketorqueracing.co.uk/handling/heightadjusters.asp

40£ !

--
Armand.
(der faldt over sagerne i det nye "Motor Cycle News")

Fra : Freddy Lang

Dato : 11-09-03 14:31

Armand wrote:
> Freddy Lang <freddy.lang@tdcadsl.dk> skrev i en
>
> Link:
> http://www.biketorqueracing.co.uk/handling/heightadjusters.asp
>
> 40£ !

Same shit, stort set... mine har været gratis... Og så har jeg tre
forskellige sæt, hhv. 5mm, 10mm og 15mm kortere end de originale. Så der er
lidt at vælge imellem.