600 Bandit - kører kun på "PRI".....
Fra : Henrik

Dato : 24-08-03 21:00

Hej NG !

Min gode ven's Bandit/600 - går i står efter kort tids kørsel på "ON". Hvis
benzinhanen stilles på "PRI" kører den fint.

Hvis benzinslangen hives af når hanen står på "PRI" - kommer der ikke
benzin -ej heller hvis motoren køres på starteren. Umiddelbart er der "sug"
på vakummeslangen til benzinhanen - men er det mon nok ??

- Nogen forslag ??

Pfht, Henrik

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 24-08-03 21:35

"Henrik" <xs650@ofir.dk> writes:

> Hvis benzinslangen hives af når hanen står på "PRI" - kommer der ikke
> benzin [ ... ]

Det lyder som om benzinhanen er gået i stykker. Der skal nemlig komme
benzin ud når den står på PRI, hvis man hiver slangen af. Det gør der
i hvert fald på hanen på min Bandit, hvor hanen vist virker som den
skal

Det lyder lidt som om hanen måske har "forskubbet" sig sådan at den i
virkeligheden står på ON eller RES når det ser ud som om den står på
PRI. Kan det på nogen måde tænkes? Jeg har ikke selv set sådan en hane
indvendigt.

Hvornår den "løber tør" mens den står på PRI kan måske afsløre hvilken
vej hanen har "forskubbet" sig.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Armand

Dato : 24-08-03 23:21

Henrik <xs650@ofir.dk> skrev i en news:bib5fq$f1p$1@sunsite.dk...
> [...]
"sug"
> på vakummeslangen til benzinhanen - men er det mon nok ??

Øhhh??

Den kan kun køre på PRI, men der løber intet ud ved PRI??
Jeg får det ikke til at hænge sammen med andet end skrivefejl??

På'en igen!!

--
Armand.

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 24-08-03 23:54

"Armand" <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> writes:

> Den kan kun køre på PRI, men der løber intet ud ved PRI??
> Jeg får det ikke til at hænge sammen med andet end skrivefejl??

Det hænger vel meget godt sammen. Det lyder bare som om PRI svarer til
det der normalt er ON. Det vil sige at der ikke løber noget ud når der
ikke er vakuum på vakuumslangen. Man kan fint afmontere tanken når den
står på ON uden at der løber noget ud. Stiller man den derimod hen på
PRI, så pisser det ud.

.... og man kan selvsagt også fint køre når den står på ON såfremt man
har nok benzin i tanken

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Henrik

Dato : 25-08-03 07:48

Sorry - der skulle stå:
kører på "PRI" - men ikke på "ON". Benzinen løber på "PRI" - men ikke på
"ON".

Det virker til at der er vakuum op til hanen -men er der mon nok ?

OG burde der ikke komme benzin på "ON" selvom motoren ikke går ? - bare
lidt - for hvordan skulle motoren ellers kunne starte ?

Det der undre mig helt vildt er, at den kan køre i tomgang i 20 min. uden
propbs på "ON" - men ikke normal kørsel.

/Henrik

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-08-03 09:47

Henrik wrote:
> OG burde der ikke komme benzin på "ON" selvom motoren ikke går ? - bare
> lidt - for hvordan skulle motoren ellers kunne starte ?

vha. det benzin der i forvejen ligger i svømmerhuset..

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Armand

Dato : 25-08-03 15:40

Henrik <xs650@ofir.dk> skrev i en news:bicbfr$1rf$1@sunsite.dk...
> [...]
> Det der undre mig helt vildt er, at den kan køre i tomgang i 20 min. uden
> propbs på "ON" - men ikke normal kørsel.

Der vil altid være vacuum nok, men vacuum-slangen, såvel som membranen i
bensinhanen kan være utæt således at der ikke opretholdes et vacuum strort
nok til at kunne følge med til andet end tomgang (hvor vacuumet tillige er
størst)!

> OG burde der ikke komme benzin på "ON" selvom motoren ikke går ? - bare
> lidt - for hvordan skulle motoren ellers kunne starte ?

Til opstart lever motoren alene på indholdet i svømmerhuset!

--
Armand.

Fra : Per Milborg Pedersen

Dato : 25-08-03 19:27

> [...]
> nok til at kunne følge med til andet end tomgang (hvor vacuumet tillige er

Hvis vacuummembranen er utæt så suger den cylinder hvorpå vacumslangen er
tilkoblet suge benzin direkte fra hanen da der på den anden side af
membranen er benzin. Og så går den ikke ret godt skal jeg lige hilse og
sige!

Med racende venlig hilsen

Per M. Pedersen.....M for motortosse
www.motortosse.dk

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 25-08-03 07:45

> Min gode ven's Bandit/600 - går i står efter kort tids kørsel på
> "ON". Hvis benzinhanen stilles på "PRI" kører den fint.

Hej Henrik

Lige som Jacob mener jeg benzinhanen er defekt. Man kan få et benzinhane
repkit hos MC Nøglen til 161kr. Jeg ville købe sådan et, og skille hanen ad
og kigge på sagerne.

Jeg har lige lavet det samme på min MZ Det er ikke svært. På MZ'en
skyllede jeg en del skidt ud og fandt ud af gummiet trænger til en
udskiftning.

--
Mojn
Jens Bager Jensen