Cordura fra Safety First
Fra : Lars

Dato : 24-08-03 10:56

Hej.

Er der nogen der har sådan et sæt der kan for tælle lidt om
hvor godt eller hvor skidt det er.Har nemlig set at de har dt hos
www.mconline.dk til gode priser.

Lars

Fra : Jacob Larsen

Dato : 24-08-03 12:16

> Er der nogen der har sådan et sæt der kan for tælle lidt om
> hvor godt eller hvor skidt det er.Har nemlig set at de har dt hos
> www.mconline.dk til gode priser.

Prøv at gå ind på dette link
http://groups.google.com/groups?hl=da&lr=&ie=UTF-8&group=dk.fritid.motorcykel
og søg på safety 1st (eller noget der ligner). Her er der mange gamle indlæg
om dette tøj.

Generelt er der vist delte meninger, men jeg er godt tilfreds og har endnu
ikke oplevet problemer med mit sæt, som er købt i Bilka, men kommer fra
mconline. (Det er dem der fremstiller safety 1st.)

Støvlerne (Falco eco) har jeg købt gennem mconline og de virker også
fornuftige.

Jeg synes helt sikkert, at det er et godt produkt (hansker, bukser, støvler,
handsker) til prisen.

--
mvh. Jacob Larsen - GS500

Fra : Lars

Dato : 24-08-03 12:58

> [...]
> og søg på safety 1st (eller noget der ligner). Her er der mange gamle

Hmm syntes ikke lige der var nogen videre oplysninger.

Men det ser ok ud og er jo ret billigt, spørgsmålet er bare hvordan det duer
hvis
man nu skulle lægge sig lidt for langt ned (læs Crash).

Lars

Fra : Jacob Larsen

Dato : 24-08-03 13:31

> Hmm syntes ikke lige der var nogen videre oplysninger.
>
> Men det ser ok ud og er jo ret billigt, spørgsmålet er bare hvordan
> det duer hvis
> man nu skulle lægge sig lidt for langt ned (læs Crash).

Det har jeg heldigvis ikke prøvet. Jeg synes nu ikke, det lader til at være
ringere end hvad jeg ellers har haft fingrene i af mine kammeraters dyrere
tøj. Bare sørg for at pasformen (og størrelsen) er rigtig, så beskyttelsen
ikke glider væk, hvis du vælter. Jeg havde nok ikke købt mit sæt, hvis jeg
ikke kunne prøve det først, men det kan da sendes tilbage inden 14 dage,
hvis du er utilfreds. Det er jo bøvlet med størrelserne og pasformen, når
man køber over nettet.

--
mvh. Jacob Larsen

Fra : Christian Raaby

Dato : 24-08-03 14:59

Jeg har kørt med Cordura bukserne fra Safety First i to år uden problemer.
De holde stadig i syningerne, og de holder mig tørre efter længere tids
regnvejrskørsel. De er dog meget varme at have på, når temperaturen er over
de 22 grader. Jeg tror ikke, at den åndbare membran er ligeså god som f.eks.
GoreTex. Men til prisen er jeg meget godt tilfreds.

Christian
XL500S

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-03 15:03

Hej

Er der nogen der ved om bilka fører det fast, eller er det kun i perioder?

Dannie
GPX600r

Fra : Jacob Larsen

Dato : 24-08-03 18:33

> Er der nogen der ved om bilka fører det fast, eller er det kun i
> perioder?

Det er kun i perioder, når de køber et stort parti hjem. Det er heller ikke
nødvendigvis de samme modeller, som der er på mconlines hjemmeside.

--
mvh. Jacob Larsen

Fra : Ukendt

Dato : 24-08-03 20:45

"Jacob Larsen" <jacobl@FJERNDETTE.cs.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
ikke
> nødvendigvis de samme modeller, som der er på mconlines hjemmeside.

Takker

Dannie