Startproblemer (igen) - Aprilia Rally
Fra : HenrikF

Dato : 28-08-03 14:26

Når min Aprilia Rally havdeået i en lille uges tid ville den ikke starte.
Knallertusheren gennemblæste karburator m.m. og så var problemet løst.
Efter en uge gentog det samme sig, og knallerten fik samme tur. Denne gang
monterede jeg dog et lille benzinfilter på benzin slangen (mellem karburator
og tank). Efter 3-4 dage starter den - men med lidt besvær.
Er der noget andet jeg kan gøre, da jeg ikke altid har mulighed for at
starte den hver 3-4 dag?

Mvh. Henrik

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-08-03 17:26

"HenrikF" <newsgroupx@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og tank). Efter 3-4 dage starter den - men med lidt besvær.
> Er der noget andet jeg kan gøre, da jeg ikke altid har mulighed for at

Jeg har også en gang haft problemer med min Rally, og troede det var møg i
karburatoren. Jeg fik at vide at hvis det var det, så skulle jeg skrue
benzinhanen af, og fjerne den med et ryk, så kunne det skidt der ligger lige
rundt om inden i følge med. Det er måske det der skal til.
Hvad med dit tændrør, hvad bruger du der ? Bosh duer slet ikke, du skal have
et NGK med varmeværdi 7 eller 8, nok 8, det er også noget der kan hjælpe.

Kim Larsen

Fra : HenrikF

Dato : 28-08-03 20:20

Tændrøret er helt nyt - et NGK, så det er ikke dér fejlen ligger!

Mvh. Henrik

Fra : Hans Joergensen

Dato : 28-08-03 21:13

HenrikF wrote:
> Når min Aprilia Rally havdeået i en lille uges tid ville den ikke starte.

Det kan ikke tænkes det er fordi benzinen står og fordamper således
at den ikke brænder ordentligt mere.... ?

Min "knallert" gør det samme hvis den har stået en måneds tid uden
at køre..

Så plejer løsingen at være at jeg løsner bundskruen i den ene
karburator så den får frisk benzin ned, hvorefter den starter fint.

// Hans
--
http://ph33r.dk - Vejen til et fjollet liv

Fra : Kolonorma

Dato : 29-08-03 18:39

i den ENE kaburator? Hvor mange har din da???

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-08-03 20:04

Kolonorma wrote:
> i den ENE kaburator? Hvor mange har din da???

2 .. :) det er en Yamaha RD350 .. nærmest et par store knallerter
der er sat sammen ;)

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - Breaking the ozone-layer since 1985