Maxi 4-takter
Fra : Morten Trab

Dato : 24-08-03 19:02

Hvordan får man en Maxi til at lade være med at 4-takte??
Det er ret irriterende at komme kørende, og så kunne mærke at den dykker i
trækkraften... :(

--
Mvh. Morten Trab
--

Web: http://www.blackchart.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 24-08-03 19:49

Morten Trab wrote:
> Hvordan får man en Maxi til at lade være med at 4-takte??
> Det er ret irriterende at komme kørende, og så kunne mærke at den dykker i
> trækkraften... :(

Det er fordi den får for meget benzin i forhold til luften den suger
ind.

Check om luftfilteret er som det skal være, ellers prøv med en
hoveddyse der er et nummer mindre.. (standart er vist 56 hvis jeg
husker korrekt og det er den runde Bing-karburator)

// Hans
--
Leveret af http://enterprise-server.dk

Fra : Morten Trab

Dato : 24-08-03 19:53

> [...]
> hoveddyse der er et nummer mindre.. (standart er vist 56 hvis jeg
> husker korrekt og det er den runde Bing-karburator)

Denne her har den firkantet kaburator på...

--
Mvh. Morten Trab

Fra : Calle.

Dato : 24-08-03 20:59

Morten Trab wrote:
> "Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse

> Denne her har den firkantet kaburator på...

så er det 42 ell. 44 det svinger lidt
--
Calle

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 25-08-03 12:36

> så er det 42 ell. 44 det svinger lidt

Så fåes de vidst ikk mindre? ;) Min Yamaha kører på str. 160 hehe

Det samme med nye scootere, kan godt undre mig lidt over at de ikk kører med
mere end de der 60-70 stykker?

// Troels

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 25-08-03 12:46

"Troels [around 9000]" <puttitat@adslhome.dk> skrev i en > Så fåes de vidst
ikk mindre? ;) Min Yamaha kører på str. 160 hehe

> Det samme med nye scootere, kan godt undre mig lidt over at de ikk kører
med
> mere end de der 60-70 stykker?

Er vist ikke samme samme måle enhed, du ved æbler og pærer
mvh tp

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 25-08-03 12:52

> Er vist ikke samme samme måle enhed, du ved æbler og pærer

Nåja, og bananer

Bortset fra det, kan det jo egentlig godt være det ikke er samme måleenhed.
For det lyder underligt at en hårdt pumpet scooter kører med 120-130, og en
std. Yamaha kører 110/130, 160 v/ motorens blueprint, og 210 når det går
_stærkt_

// Troels

Fra : Hans Joergensen

Dato : 25-08-03 22:55

Troels [around 9000] wrote:
> [...]
> std. Yamaha kører 110/130, 160 v/ motorens blueprint, og 210 når det går

Det er ikke samme måleenhed ... en størrelse 60 fra en Maxi er svjh
betydeligt større end en standart dyse til en Yamaha.

// Hans
--
Support the Demo Scene: http://se2k.dk
Scene Event 2003 - Dude you're getting a demo

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 26-08-03 07:57

> Det er ikke samme måleenhed ... en størrelse 60 fra en Maxi er svjh
> betydeligt større end en standart dyse til en Yamaha.
>
> // Hans

På Maxi og Monza er en dyse 40 = 0,4mm, 60 = 0,7mm osv.
På de gamle Yamaha og Suzuki er den lidt anderledes da 160 = 0,160 tomme =
0.160x2,54cm = 0,41mm
210 = 0,210 tomme = 0.210x2,54cm = 0,53mm

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 26-08-03 08:02

"Tonny Poulsen" <topo@adslhome.aadk> skrev i en meddelelse
> På Maxi og Monza er en dyse 40 = 0,4mm, 60 = 0,7mm

En dyse 60 er self. 0,6 mm, trykfejl