Nye EU-regler den 1/1 - 2004?
Fra : Ulven Peter

Dato : 24-08-03 17:27

Hej

Er der nogen der kan fortælle hvad de nye EU-regler den 1/1 betyder, og hvad
det er for nogle ændringer der laves på knallerterne?

Peter

Fra : Tim Sørensen

Dato : 25-08-03 08:13

"Ulven Peter" <Ulven.Peter@c.dk> wrote
> Er der nogen der kan fortælle hvad de nye EU-regler den 1/1 betyder, og
hvad
> det er for nogle ændringer der laves på knallerterne?

Skulle der da komme nye regler?
Dem har jeg ikke hørt om.

--
Mvh.... Tim Sørensen
56º 24'209 N / 10º 55'631 E

Fra : Daniel Jespersen

Dato : 25-08-03 18:59

Hej Peter

> Er der nogen der kan fortælle hvad de nye EU-regler den 1/1 betyder, og
hvad
> det er for nogle ændringer der laves på knallerterne?

Jeg var henne i forretningen hvor jeg købte min scooter, fordi jeg lige
ville høre om det var normalt at den larmede sådan. Han fortalte mig at der
var kommet nogle nye EU-regler, som betød at der var monteret en dims på min
scooter. - Det skulle så medføre at den ikke forurenede så meget, men den
LARMER MEGET, så det er næsten på grænsen til at være sjovt at køre på
knallert, synes jeg. Hvis man blokere slangen, larmer den ikke så meget
igen.

Du kan se et billede på http://ozon.lir.dk/pgo.jpg

Mvh

Daniel

Fra : H-J M

Dato : 25-08-03 19:01

"Daniel Jespersen" <nospam@ozon.lir.dk> skrev i en meddelelse
> knallert, synes jeg. Hvis man blokere slangen, larmer den ikke så meget
> igen.

Hvad med at pille slangen af den. Give den en prop af en slags. Noget
benzinfast silicone eller et eller andet og smide slangen på igen.
Strisserne kan ikke se det og du slipper for larmen?

--
Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Daniel Jespersen

Dato : 25-08-03 19:12

> Hvad med at pille slangen af den. Give den en prop af en slags. Noget
> benzinfast silicone eller et eller andet og smide slangen på igen.
> Strisserne kan ikke se det og du slipper for larmen?

Det har jeg også tænkt mig, for ellers er jeg døv når året er omme!

Mvh

Daniel

Fra : Tim Sørensen

Dato : 26-08-03 10:02

"Daniel Jespersen" <nospam@ozon.lir.dk> wrote
> [...]
> LARMER MEGET, så det er næsten på grænsen til at være sjovt at køre på
> knallert, synes jeg. Hvis man blokere slangen, larmer den ikke så meget

Jeg syntes at det ligner en indsugningsforstærker :)

--
Mvh.... Tim Sørensen
56º 24'209 N / 10º 55'631 E

Fra : Jess Mathiasen

Dato : 26-08-03 21:19

Jeg har hørt at eu30 ændres til eu25
- og det er ikke engang April....
Mvh
Jess

Fra : Kim Larsen

Dato : 26-08-03 22:09

"Jess Mathiasen" <jessm@dwain.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har hørt at eu30 ændres til eu25
> - og det er ikke engang April....
> Mvh
> Jess

Det ER sket, det er ikke noget der kommer.

Kim Larsen

Fra : Tim Sørensen

Dato : 27-08-03 20:17

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> wrote
> Det ER sket, det er ikke noget der kommer.

Er sket!?

Såvidt jeg kan se på forhandlernes reklamer
hedder det stadig Knallert 30, og jeg har aldrig
set er knallert 25.

--
Mvh.... Tim Sørensen
56º 24'209 N / 10º 55'631 E

Fra : Kim Larsen

Dato : 27-08-03 20:23

"Tim Sørensen" <dondata@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er sket!?
>
> Såvidt jeg kan se på forhandlernes reklamer
> hedder det stadig Knallert 30, og jeg har aldrig

Så spørg, det er jo ikke altid reklamer bliver opdateret, og så kan der være
tale om de "gamle" modeller.

Kim Larsen

Fra : Troels [around 9000]

Dato : 27-08-03 18:39

> Jeg har hørt at eu30 ændres til eu25
> - og det er ikke engang April....

Det betyder bare at jeg kører 5 km/t mere for stærkt, ikke en skid andet

// Troels

Fra : Casper\(8700\)

Dato : 30-08-03 11:11

hmm... rygterne går..

scootere bliver lavet helt om i motoren..
den nye aprilia Sonic der kommer har 8 begrænsninger...
og der laves to buler i motor så man ikk kan sætte en større cylle på...!
altså ik fed at tune så
:)

men det betyder at vi der har scoot kan få mere for den brugt :D:D

Hilsen Casper

Fra : Kim Larsen

Dato : 30-08-03 11:59

"Casper(8700)" <Casper@schutt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> altså ik fed at tune så
> :)
>
> men det betyder at vi der har scoot kan få mere for den brugt :D:D

Efter hvad jeg har hørt, så kan det lade sig gøre at fjerne de der "buler",
det kræver en rolig hånd og en håndholdt fræser, så skulle det kunne lade
sig gøre.

Kim Larsen

Fra : H-J M

Dato : 30-08-03 15:32

> [...]
> den nye aprilia Sonic der kommer har 8 begrænsninger...
> og der laves to buler i motor så man ikk kan sætte en større cylle på...!

Forrør er mindre. Blindrør større. Der er mindre plads til skørter: ingen
tuncylindre før hullet er blevet fræst op. 2 skyllere istedet for 5 og så
ringene.
Den er kommet og har været her siden ~maj. Det gælder svjv. Sonic, JogR og
Rally. Har ikke set andre med sådanne begrænseninger endnu.

Mener det er noget med de SKAL have pedaler her til foråret or so. Bla. har
jeg lagt mærke til at den lokale knallert-pusher er begyndt at sælge Ciao
igen, Fabriksnye..

Fra : Michael Frederiksen

Dato : 31-08-03 00:02

"Jess Mathiasen" <jessm@dwain.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har hørt at eu30 ændres til eu25
> - og det er ikke engang April....

Jeg snakkede med en kammerats far, som er politi MC betjent, han var ikk
bekendt med fænomenet!

--
Mvh Michael Frederiksen
Golf 2'er? kig www.golf2.dk

Fra : Kim Larsen

Dato : 31-08-03 00:27

> Jeg snakkede med en kammerats far, som er politi MC betjent, han var ikk
> [...]

Nu er det jo ikke alle folk der ved alt, det samme gælder politiet, intet
ondt ment med det.

Kim Larsen

Fra : Stoffer

Dato : 31-08-03 19:11

Hej Alle

Prøv denne Link. Der står hvad det handler om.
http://europa.eu.int/eur-lex/pri/da/oj/dat/2003/l_090/l_09020030408da0041004
4.pdf

Daredevil