Køb af scooter hvad er bedst?
Fra : Jan Kirkedal Jensen

Dato : 24-08-03 16:51

Hej
Jeg går og tænker på at købe en scooter enten en 45'er eller en 30'er.
Jeg har set på nogle tilbud på enten en zip eller en gilera runner.
Men andre kan også bruges. Hvad er bedst? Hvad er den bedste scooter
man kan købe? Jeg spørger lidt dumt for jeg har slet ikke erfaring på
dette område. Men hvis I kan komme med et råd vil jeg være
taknemmelig.
Venlig hilsen
Jan

Fra : Anders Jensen

Dato : 24-08-03 20:53

Husk der er forskel på en 45'er og en 30'er hvad angår kørekort.

MVH Anders

Fra : Klaus G.

Dato : 24-08-03 21:40

> Hej
Gudaw!

> Jeg går og tænker på at købe en scooter enten en 45'er eller en 30'er.
God idé, dejligt at køre på 2hjuler :)

> Jeg har set på nogle tilbud på enten en zip eller en gilera runner.
To virkelig gode scootere, dog er Runneren nærmest en færge at køre rundt
med. dvs. at jeg synes den er lidt for stor. Zippen derimod er en rigtig fin
lille maskine. Et alternativ kunne også være en NRG.

> Men andre kan også bruges. Hvad er bedst? Hvad er den bedste scooter
> man kan købe? Jeg spørger lidt dumt for jeg har slet ikke erfaring på
> dette område. Men hvis I kan komme med et råd vil jeg være
De bedste scootere er dem som du selv har nævnt, eller andre med en Hi2-Peer
motor. Dette er dog ikke ensbetydne med at de motore de andre mærker bruger
er noget lort, de er bare ikke så, ja hvad skal man sige? Optimeret?. Dog
kan jeg ikke anbefale CPI, og PGO hvis du vil til at tune...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

The only thing necessary for the triumph of Evil, is for good men to do
nothing - Edmund Burke(1729-97)

Fra : Kim Larsen

Dato : 24-08-03 21:43

> [...]
> man kan købe? Jeg spørger lidt dumt for jeg har slet ikke erfaring på
> dette område. Men hvis I kan komme med et råd vil jeg være

Ud fra dem du selv nævner, så vil jeg helt klart anbefale en Runner, af
andre mærker kan jeg anbefale aprilia

Kim Larsen

Fra : Floatin

Dato : 24-08-03 22:35

Naaa hos aprilla betaler man for meget for mærket.

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-08-03 00:18

"Floatin" <brugtpc@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Naaa hos aprilla betaler man for meget for mærket.

Det er muligt, men de har også noget at have det i.
Reservedele til sådan en aprilia kan findes flere steder i følge min
"knallert pusher" og til helt andre priser end dem TMP kører med.

Kim Larsen

Fra : Georg

Dato : 25-08-03 21:43

Jeg har en aprilla rally lc fra 1998. Den kører stadig fint, har stået ude i
al slags vejr i de 4 af årene. Har skiftet udstødning 2 gange (de tærer væk)
plus ny variator og rem. Kan klart anbefales. Nå ja, de nye rallyer har vist
skivebremserfor og bag.

Georg

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-08-03 22:02

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
væk)
> plus ny variator og rem. Kan klart anbefales. Nå ja, de nye rallyer har

Det er nu rart at høre at andre med en Rally er glad for deres køretøj. Jeg
har dog ofret lidt mere en dig på min, jeg har lige fået ny forgaffel på,
den anden var tæret fast inden i, og så har jeg fået en del andre dele på,
men det var som sådan ikke nødvendigt Min er dog luftkølet, men også fra
98.

Kim Larsen

Fra : Gert kristensen

Dato : 30-08-03 09:06

Gilera Rrnner er og bliver den bedste scooter du kan købe ... den kan tunes
extremt meget og holde til det .... den har de bedste køre egenskaber og er
solidt bygget .. dog er den lidt upraktisk hvis med hensyn til bagage ...
pluset er at den tilgengæld kan tage 12 liter benzin

Fra : Kim Larsen

Dato : 30-08-03 11:57

"Gert kristensen fjern" <Gert@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> solidt bygget .. dog er den lidt upraktisk hvis med hensyn til bagage
> pluset er at den tilgengæld kan tage 12 liter benzin

Hvordan kan du så sikkert fortælle at en Runner er den bedste man kan købe,
og har de bedste køreegenskaber ?
Jeg vil da mene min Rally er det bedste køb, og køreegenskaberne er perfekte
på den. At den er solid, det kan min "knallert pusher" snakke med om, efter
han havde sendt den ud over liften i højeste stilling og intet skete ud over
lygteglasset røg.
Du kan skrive at efter din mening er Runneren den bedste, og det samme vil
jeg skrive om min Rally

Kim Larsen

Fra : H-J M

Dato : 30-08-03 15:36

> [...]
> solidt bygget .. dog er den lidt upraktisk hvis med hensyn til bagage
> pluset er at den tilgengæld kan tage 12 liter benzin

1. Quote ordentligt
2. Den deler motor med bla. NRG så det er ikke kun dens motor.
3. Den har svært ved at blive ekstremt hurtig pga. dens størrelse.
4. Den skulle vist være ret træls i glat føre. Den har da ikke nødvendigvis
de bedste køreegenskaber. Måske du synes det. Men hvor mange andre scootere
har du haft?
5. Hvad hvis man ikke er så stor hvordan skulle man så kunne tumle sådan en
kæmpe scooter?
6. Solidt bygget? Det er de fleste scootere man kan købe fra ny af sq :) De
gamle jog's og (dog er div. billige taiwan scootere som CPI osv. vist heller
ikke for solide)
7. 12 liter benni? Og så? Ville personligt ikke købe en scooter fordi der
kunne være 12liter benzin i den.

--
Mvh.
Hans-Jacob