Internet Explorer quit'er af sig selv!
Fra : Henrik Lorensen

Dato : 31-12-00 00:14

Glædelig nytår allesammen,

Jeg har gennem længere tid irriteret mig over min IE 5. Den lukker sig selv
ned på forskellige sites når de er ved at blive læst ind. Ikke alle sites,
men et udvalg som jeg ikke har kunne finde sammenhæng mellem.
I øjeblikket kan den ikke klare at åbne ww.dba.dk (Den Blå Avis).
Der kommer ingen fejlmeddelelse.

Er det et problem andre i gruppen er stødt ind i?
Det synes ikke at være beskrevet på MS hjemmeside.

Jeg har fornyligt skiftet til nyeste version af Java VM samt installeret
ekstra 64 MB, men fejlen er hverken blevet sjældnere eller hyppigere.

Min opsætning er: iMac (Sage), 128 MB Ram, System 9.04 DK

Godt Nytår, Henrik

Fra : Martin Edlich

Dato : 31-12-00 00:57

In article <B6742AB8.2C97%henrik@removeme.lorensen.dk>, Henrik Lorensen
<henrik@removeme.lorensen.dk> wrote:

> Er det et problem andre i gruppen er stødt ind i?

Prøv at smide IEs cachefil ud - jeg mener den hedder cache.waf.

--
MVH
Martin Edlich AKA "Århhh du er sgu da en bette Gud Martin!"

Fra : N/A

Dato : 31-12-00 01:49

Fra : Martin Edlich

Dato : 31-12-00 01:49

In article <B6743D45.2C9C%henrik@removeme.lorensen.dk>, Henrik Lorensen
<henrik@removeme.lorensen.dk> wrote:

> Tak for forslaget. Det gør dog ikke den store forskel, bortset fra at
> IE nu er så flink at meddele en fejl nr. 1 istedet for blot at lukke
> ned.
>
> Any ideas?

Hvor meget RAM har du tildelt IE?

Fejl 1 plejer at være for lidt tildelt RAM til programmet.

Fra : N/A

Dato : 31-12-00 14:02

Fra : Martin Edlich

Dato : 31-12-00 14:02

In article <B674DD2A.2CB2%henrik@removeme.lorensen.dk>, Henrik Lorensen
<henrik@removeme.lorensen.dk> wrote:

> Jeg havde tildelt 15MB, og har nu forsøgt gradvist at hæve den til 50MB.
> problemet forsvinder desværre ikke. :(

Hmm, så må du jo bide i det sure æble og bruge NC i stedet for - iCab er
desværre ikke noget hit på netop dba (hvis man skal logge ind på sin
konto, ellers går det fint).

Fra : Martin Petersen

Dato : 31-12-00 08:48

Min erfaring er at det hjælper meget at slå Java fra. Man har alligevel
kun sjældent brug for den.
Martin

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 31-12-00 02:16

Martin Edlich <nogen@post5.tele.dk> wrote:

> Prøv at smide IEs cachefil ud - jeg mener den hedder cache.waf.

Det vil jeg foreslå Papa

Mojn, Thomas

--
Apple Computer, Inc. 1 Infinite Loop - Cupertino, CA 95014 USA

"We have a machine that is so fast,
it calculates an infinite loop in six seconds"

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 31-12-00 01:35

> [...]

> men et udvalg som jeg ikke har kunne finde sammenhæng mellem.
> I øjeblikket kan den ikke klare at åbne ww.dba.dk (Den Blå Avis).

Jeg har periodisk haft lignende problemer. Jeg plejer at bruge en
blanding af følgende (i mere eller mindre stokastisk rækkefølge):

1. slå virtuel hukommelse til/fra
2. slå java til/fra
3. slette 'internet preferences' og bygge en ny.
4. genopbygge skrivebordet.
5. køre ms internet first run-installeren
6. installere nyeste mrj -- igen
7. installere nyeste ie -- igen
8. installere macsbug

Før eller siden plejer problemet så at gå væk (bank under bordet).

/hc

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 31-12-00 02:16

> [...]

> ekstra 64 MB, men fejlen er hverken blevet sjældnere eller hyppigere.
>
> Min opsætning er: iMac (Sage), 128 MB Ram, System 9.04 DK

Min far havde samme problem (og samme iMac i øvrigt) når han gik på
http://www.dgs.dk

Vi var igennem "den store re-installlering" indtil jeg bad ham prøve en
anden web-side. (Dohh!)

Der er altså nogle sider der lægger IE ned, Den Blå Avis har jeg hørt om
før, Degulesider fungerer fint hos mig, jeg har lidt bøvl med Jubii og
dybe links ind i mellem.

Mojn, Thomas