Fuglefrø som efterafgrøde?
Fra : MC

Dato : 27-08-03 20:08

Hej gruppe

Er der noget, der har erfaring med fuglefrø (f.eks.
Nymfeparakit-/undulatblanding) som efteraftrøde?. Det er billigt, og der er
en del forskellige frøtyper i. Jeg er ved at lave en spireprøve for at se,
om de overhovedet kan vokse, men jeg vil gerne høre jeres mening. Er jeg ved
at gøre noget dumt?

Michael Christensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 27-08-03 20:51

On Wed, 27 Aug 2003 21:08:24 +0200, "MC" <ln4444@hotmail.com> wrote:

> [...]
>om de overhovedet kan vokse, men jeg vil gerne høre jeres mening. Er jeg ved

Det er aldrig dumt at bruge en efterafgrøde. Så længe det hovedsageligt
er etårige planter der bruges er det i hvert fald godt.

Om fuglefrø er godt er så en anden sag - en god efterafgrøde skal kunne
spire ret sent på året, og alligevel dække jorden godt i løbet af kort
tid.

Nu ved jeg ikke hvad fuglefrø af omtalte slags koster, men jeg vil påstå
at man kan skaffe sig frø af f.eks blodkløver, jordkløver og honningurt
til ca. samme pris. Det kræver dog muligvis at man køber i samme kvantum
som fuglefrøene, altså et par kg ad gangen.

Men jeg glæder mig nu til at høre om dit forsøg

http://www.gartneriet.dk

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 27-08-03 20:50

"MC" <ln4444@hotmail.com> writes:

> [...]
> om de overhovedet kan vokse, men jeg vil gerne høre jeres mening. Er jeg ved

Jeg smed en håndfuld parakitblanding i en urtepotte og det varede ikke
lang tid før det var 20 cm højt. Så tog jeg på ferie og det var dødt
da jeg kom hjem.

Men du kan evt. spørge på dk.fritid.dyr.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran