hvepsebo
Fra : margit

Dato : 25-08-03 13:31

Jeg har et hvepsebo, så størrelse med en fodbold!!
Hvordan slipper man af med den!!

Svend Aage

Esbjerg

Fra : Preben Andersen

Dato : 25-08-03 13:40

"margit" <saaj@esenet.dk> wrote in message
> Jeg har et hvepsebo, så størrelse med en fodbold!!
> Hvordan slipper man af med den!!

Vent til det er mørkt, og sprøjt så benzin (f.eks. med en 50 ml. sprøjte)
ind i boet ca. på midten. Det dræber hvepsene øjeblikkeligt. Væd evt. en
klud med benzin og hold den for flyvehullet mens du sprøjter og et par
minutter efter. Hvis du ikke vil det, så er det en god idé hvis du flytter
dig straks efter du har sprøjtet.

mvh
Preben

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 25-08-03 17:11

Hej

margit wrote:
> Jeg har et hvepsebo, så størrelse med en fodbold!!
> Hvordan slipper man af med den!!

Oversprøjt det med myregift i pulverform. Så kan du et par dage senere
tage det ligeså forsigtigt ned og studere det imponerende bygningsværk
på nært hold.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Inger Pedersen

Dato : 25-08-03 18:34

"margit" <saaj@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har et hvepsebo, så størrelse med en fodbold!!
> Hvordan slipper man af med den!!

Jeg ved ikke, om det i det hele taget er umagen værd?
Vi er så langt henne på året nu, at hvepsene dør af sig selv i løbet af
meget kort tid (vistnok af en svampesygdom).
Mit eget hvepsebo ved terrassen er dødt nu.

Hilsen Inger

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 28-08-03 05:54

Hej

margit wrote:
> Jeg har et hvepsebo, så størrelse med en fodbold!!
> Hvordan slipper man af med den!!

Sådan her:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=213549

Karsten Feddersen