Havebassin
Fra : vibeke

Dato : 24-08-03 12:04

Hej

Vi overvejer at få vand i haven. Skal vi vælge et bassing i folie eller et
af dem der er færdig støb i plastik.

Plads er der nok af, så vi har 3*3 m i tankerne.

Der skal jo fisk + springvand i.

Har nok erfaring med, hvordan vi griber det an. Det skal også være til at
betale.

Vibeke

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-08-03 16:54

On Sun, 24 Aug 2003 13:03:46 +0200, "vibeke" <vibeke@jafnet.dk> wrote:

>Vi overvejer at få vand i haven. Skal vi vælge et bassing i folie eller et
>af dem der er færdig støb i plastik.

Folieløsningen er billigst. Og det kan også være svært at få et
færdigstøbt bassin understøttet ordentligt. Folien ligger sig jo jævnt
over bunden af det udgravede hul, det gør de færdigstøbte ikke.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 24-08-03 15:31

vibeke wrote:
> Vi overvejer at få vand i haven. Skal vi vælge et bassing i folie
> eller et af dem der er færdig støb i plastik.

Vi har samme planer og vælger nok folie, da vi så er mere frit stillet
med hensyn til form og størrelse - og det er billigere.

Der er nogle gode tips på http://www.vandihaven.dk/

--
M.v.h. Jan Vestergaard, Kildedalen 27, 3400 Hillerød
Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: http://www.jve.dk

Fra : PiaR

Dato : 24-08-03 20:17

Her er et link til lidt inspiration til en havedam - der er ca 8,5 m3 vand.

http://www.ri-mi.dk/havedam/page_01.htm

mvh PiaR

Fra : Niels Larsen

Dato : 24-08-03 20:46

Hej

Den billigste løsning er med folie med en pris på ca. 30 kr pr kvm.
husk at når i vil have fisk skal det have mindst en dybte på 80 cm gerne
mere.
alt efter hvor i landet i bor vil jeg anbefale at i besøger Superkoi
(Sjælland Roskilde www.superkoi.dk ) eller Edokoi( Jylland Harlev
www.edokoi.dk) og tager en snak med dem.
Ellers er her en kanon side http://www.sitecenter.dk/benn_jette/
hvor der er inspiration for en hver smag.
Held og lykke med bassinget, det er det bedste medicin mod stres

Mvh Niels

Fra : Torben Leander Ander~

Dato : 24-08-03 20:56

"vibeke" <vibeke@jafnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Vi overvejer at få vand i haven. Skal vi vælge et bassing i folie eller et
> af dem der er færdig støb i plastik.

Hej Vibeke.

Når du skriver at i vil have fisk i bassinet, så kan det helt klart
anbefales at lave dammen af folie, da de færdigstøbte bassiner ikke er dybe
nok til at fiskene kan overvintre.

Jeg har selv vand i haven på fjerde år, og ville ikke undvære det for enhver
pris. Det er en dejlig ting.

Min lille dam, kan ses på www.totter.dk

Den skal dog laves større til foråret. Mine Koikarper er blevet meget store,
så de skal have noget mere plads at boltre sig på.

Hilsen
Torben L. Andersen.