Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kamera til affotografering af dokumenter
Fra : Familien Laursen

Dato : 28-08-03 11:43

Jeg står overfor at skulle købe et digitalkamera, der både er god til at
affotografere dokumenter og til at tage billeder i almindelighed.

Kameraet skal være i stand til at affotografere hele sider af gamle
dokumenter og protokoller, der ofte har en størrelse på A4 eller mere.

Er der nogen, der har gode tips til egnede digitalkameraer eller erfaringer
med affotograferinger af dokumenter?

Jeg har været nede i den lokale fotoforretning og fået anbefalet Nikon
Coolpix 3500 til 4000 kr. Kameraet virker umiddelbart vældigt smart, men jeg
synes den virker dyr sammenlignet med kameraer med tilsvarende
specifikationer.

Mvh.
Erik

Fra : BorreBoy

Dato : 28-08-03 18:04

"Familien Laursen" <gjesing@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen, der har gode tips til egnede digitalkameraer eller
erfaringer
> med affotograferinger af dokumenter?

Jeg havde et Ixus 300 som jeg selv synes var ret godt til det. Mit nye
Coolpix 5700 dur bestemt ikke til det...

Fra : Henrik Münster

Dato : 28-08-03 19:20

Familien Laursen <gjesing@stofanet.dk> wrote:

> [...]
> Coolpix 3500 til 4000 kr. Kameraet virker umiddelbart vældigt smart, men
> jeg synes den virker dyr sammenlignet med kameraer med tilsvarende

Det er det også. Ser man på edbpriser.dk, kan man få det til kr.
2.700,-. Og så er det en gammel model, der vel er afløst af Coolpix
3100. Man skal se sig godt for. Modellerne afløses enormt tit af nye, og
priserne rasler ned i løbet af en kameramodels liv, der ofte kun er 9-12
måneder. Man kan nok ikke beskylde fotohandleren for at snyde. Han har
sikkert taget kameraet hjem sidste år, da prisen var kr. 4.000,-, men
siden er der kommet bedre og billigere kameraer på markedet. Men hvad
skal den stakkels mand gøre med de kameraer, han har på lager?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Claus Tersgov

Dato : 29-08-03 11:00

"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse

> siden er der kommet bedre og billigere kameraer på markedet. Men hvad
> skal den stakkels mand gøre med de kameraer, han har på lager?

I gamle dage holdt man udsalg...

Claus

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-08-03 12:39

Claus Tersgov <clausnews@hotmail.com> wrote:

> "Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> skrev i en meddelelse

> I gamle dage holdt man udsalg...

He-he ja, men jeg tror nu, mange små handlende har svært ved at få
butikken til at løbe rundt. Skal de så også sælge varerne uden
fortjeneste, så er det ingen fordel. Men det er selvfølgelig bedre end
at brænde inde med dem. Jeg tror, mange handlende hænger fast i
fortiden. De kan slet ikke forstå det med internettet, online handel og
nye modeller hele tiden. Hvis fotohandleren i januar giver 3.000,- for
et kamera, han skal sælge til 5.000,-, så kan han ikke forstå, at han
ikke kan sælge det på udsalg i august til kr. 4.000,-. Men i august er
der kommet en ny model, der er bedre, til kr. 4.200,-.
Med den hurtige teknologiske udvikling, er det et stort problem
i mange brancher. Min cykelhandler kan have cykler stående i årevis, den
lokale Fredgaard har haft en gammel Macintosh stående i adskillige år
efterhånden. Jeg er i sommer blevet tilbudt et Canon PowerShot A40
(eller var det A30?) "sat helt ned" til kr. 4.000,-. Jeg håber ikke, der
er nogen, der hopper på at købe så gamle modeller til fuld pris. Men det
er synd for butikkens ejer. Han kan jo ikke gøre for, at modellerne
holder mindre end et år.
--
Henrik Münster
Esbjerg