Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Butikker med stativer?
Fra : Frank K. Jensen

Dato : 27-08-03 20:40

Hejsa

Jeg er på udkig efter et nyt stativ, og søger i den forbindelse nogle danske
online-butikker med stativer, så jeg kan finde nogle ca. priser på de
stativer jeg sidder og bliver varme på (så de ikke er helt hen i vejret
. Desuden søger jeg også en eller flere butikker i Århus-området, som
har et ordenligt udvalg af stativer.

mvh Frank

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 27-08-03 22:01

"Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> skrev i en meddelelse

> . Desuden søger jeg også en eller flere butikker i Århus-området, som
> har et ordenligt udvalg af stativer.

Vil mene at PhotoTeam butikkerne kunne være din ven der, hvis de ikke har
det kan de skaffe det hjem fra deres storesøster CAV
--
Med venlig hilsen Fotograf Thomas Lorentsen
www.tholofoto.dk

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 29-08-03 07:55

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> "Frank K. Jensen" <fkj@ifa.au.dk> skrev i en meddelelse

> Vil mene at PhotoTeam butikkerne kunne være din ven der, hvis de ikke har
> det kan de skaffe det hjem fra deres storesøster CAV

Jeg har været i phototeam, og det var en lidt underlig oplevelse :-/ I
butikken havde de Hama og Manfrotto. Jeg skal bare have et rimeligt billigt
men dog stadig stabilt stativ, da jeg ikke bruger det ret meget, men det jeg
har nu er for dinglet. Desuden har jeg et par krav til funktionaliteten. Jeg
kiggede først på Hama's da jeg regnede med at de fint kunne opfylde mine
krav, men de var utroelige dinglet. Jeg stod og leget lidt med dem, men
sagde så til ekspedienten at det var alt for dinglet. "Jamen vi har også
Manfrotto, som klart er noget bedre". Ok, tænkte jeg, jeg ville da godt
spytte lidt mere i kassen, hvis jeg så fik et ordenligt stativ. Så jeg
kiggede på en af Manfrottos mellemmodeller (kan ikke huske hvad den hed), og
det var da et lækkert stativ. Dog ville jeg helst ikke have vingeskruer på
benene, da jeg ikke synes at det er særligt praktisk, og ekspedienten sagde:
"jamen Manfrotto kan kun fåes med skruer. Det er vist noget med, at det
andet ikke holder særligt godt". Nå tænkte jeg og kiggede over på deres lidt
dyere Manfrotto, og det havde sørme klikslåse Nå men jeg legede lidt
vidre, og kunne ikke lige finde ud af at vippe hovedet op til vertikalt. Jeg
spurgte ekspedienten og han så meget forundrende ud, hvorefter det gik op
for mig at han var ved at sælge mig et stativ med videohoved, hmmm... Jeg
synes ikke lige at ville bruge 2000,- (som det dyere Manfrotto med
kamerahoved kostede), så jeg gik tilbage til Hama's og efter at have leget 2
min med det, gik det op for mig, at grunden til at det havde virket så ustab
ilt, var fordi at midterpinden ikke var spændt fast, noget som eksedienten
måske skulle have vist mig, da jeg jo tidligere havde stået og vist ham hvor
ustabilt det var, tsk tsk....

Nå sikke en lang smøre jeg fik skrevet her, men jeg var bare lidt forundret
over den vejledning, eller mangel på samme, som jeg fik, og det var derfor
at jeg spurgte her efter nogle lidt butikker at købe stativ i.

mvh Frank

Fra : Tholo - www.tholofot~

Dato : 29-08-03 21:03

> [...]
> måske skulle have vist mig, da jeg jo tidligere havde stået og vist ham

Desværre er det jo sådan at man tit selv skal være ret meget inde i en vare
FØR man køber den, forstået på den måde, at man sælgere ikke altid ved ret
meget om den vare de forsøger at sælge.

Har også selv været ude for en sælger i en fotohandel, der mente at man ikke
kunne købe infrarøde film, for sådan fandtes vist ikke, indtil jeg kunne
henvise ham til den sort/røde film pakke på hylden bag ham *S*

Mente bare at Phtotteam har forskellige muligheder at vælge imellem når vi
snakker stativer, den butik på hjørnet af Frederiksgade og Jægergaardsgade
er den hvor de ved mest efter min mening, men noget tid siden jeg sidste har
været der, så måske de har byttet sælgere....*S*

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 29-08-03 23:17

"Tholo - www.tholofoto.dk" <Tholo@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
vare
> FØR man køber den, forstået på den måde, at man sælgere ikke altid ved ret

Jeps

> [...]
> kunne købe infrarøde film, for sådan fandtes vist ikke, indtil jeg kunne
> henvise ham til den sort/røde film pakke på hylden bag ham *S*

Hehe

> [...]
har
> været der, så måske de har byttet sælgere....*S*

De to Phototeam jeg har været i, har haft et par Hama og et par Manfrotto,
men jeg tror bare, at jeg tager hele turen i gennem byen her en dag Jeg
havde faktisk slet ikke tænkt på de butikker uden for strøjet, så det var
fedt lige at blive mindet om dem, tak.

mvh Frank

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 28-08-03 08:38

On Wed, 27 Aug 2003 21:40:06 +0200, "Frank K. Jensen"
<fkj@ifa.au.dk> wrote:

> [...]
>stativer jeg sidder og bliver varme på (så de ikke er helt hen i vejret
>. Desuden søger jeg også en eller flere butikker i Århus-området, som

www.photoshop.dk

jeg købte et HAMA profil 74 til 360 kr + fragt 65 kr
står til 648 kr på Hama's hjemmeside
mvh Ebbe

Fra : Niels E.

Dato : 28-08-03 09:55

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> www.photoshop.dk
>
> jeg købte et HAMA profil 74 til 360 kr + fragt 65 kr
> står til 648 kr på Hama's hjemmeside
> mvh Ebbe

Tak for tippet. Det har jeg været på jagt efter et stykke tid.

Hilsen Niels

Fra : Frank K. Jensen

Dato : 29-08-03 07:57

"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> www.photoshop.dk
>
> jeg købte et HAMA profil 74 til 360 kr + fragt 65 kr
> står til 648 kr på Hama's hjemmeside

Ja det er rimeligt billigt. Er du glad for dit? Hvad bruger du det til, og
hvor meget?

mvh Frank

Fra : Ebbe Hansen

Dato : 29-08-03 10:55

On Fri, 29 Aug 2003 08:56:44 +0200, "Frank K. Jensen"
<fkj@ifa.au.dk> wrote:

>"Ebbe Hansen" <ebbeh@mail1.stofanet.dk> wrote in message

>Ja det er rimeligt billigt. Er du glad for dit? Hvad bruger du det til, og
>hvor meget?
>
>mvh Frank

Jeg har lige fået det, så jeg er ikke i stand til at bedømme det
endnu, men det ser da stabilt ud, og en god højde 161 cm
ikke at forglemme.
mvh Ebbe