Radeon drivere..GR
Fra : Drazen Horvat

Dato : 06-04-01 16:44

Hej .

Jeg har nu prøvet alle tænkelige kombinationer af at af-installere og
gen-installere
ATI drivere til mit Raden SDR/TV-out.

Det eneste der virker er den CD jeg fik med kortet hvor jeg så kører "ATI
Let installation".
Den går så ind og installerer både drivere (jeg sørger for at beholde nyere
GART driver) og hele
software pakken fra ATI. Mediacenter osv.

Hvorom alt er : den er en v. 4.12.3063 og en rigtig rigtig gammel svend.

De nye versioner genkender overhovedet ikke mit Radeon. Og jeg bliver så
glad.......
Nul Radeon siger de. Nop. Niks. Nada.
Og det er f.eks. version 4.13.7075 og 4.13.7097

Hvem henvender man sig til for et ordentligt og hurtigt svar ?? Jeg har hørt
at ATI er uduelige i
deres support funktion.

Og er der andre der har samme problem med SDR Radeon ??

Mvh. Drazen

**********************************
Drazen Horvat
ASIC Design engineer

Mobile: +45 40 62 03 75
Office: +45 39 17 83 57
Fax: +45 702 15 701

GSXR750 og TDR250

--
Posted from parcorp167.symbion.dk [192.38.9.167] (may be forged)

Fra : Thomas A. Frederikse~

Dato : 06-04-01 17:06

On Fredag 6. April 2001 17:44 Drazen Horvat decided to write:

<snip>
> [...]
> hørt at ATI er uduelige i
> deres support funktion.
>
> Og er der andre der har samme problem med SDR Radeon ??

<snip>

dk.edb.hardware.grafikkort er et godt bud, men prøv ellers en af
comp.*-grupperne (kan ikke lige huske hvilken...). ATI's support har jeg nu
ellers kun gode erfaringer med, om end de godt kan bruge et par dage på at
tygge på en mail

Nej, siden din sidste tråd har jeg ellers fået købt et, og det virker
upåklageligt med 4.13.7097 + alt muligt andet...

MVH

Thomas A. Frederiksen

Fra : Lars Krag

Dato : 06-04-01 19:07

"Thomas A. Frederiksen" <thomasaf@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> On Fredag 6. April 2001 17:44 Drazen Horvat decided to write:
[SNIP]

Nope, havde et par spil der ikke ville køre med vsynch off/hyperZ on (bl.a.
NFS Porsche) men alt andet kører perfekt uanset hvad. Prøv at installere en
standard vga driver, (ryd evt. op i regedit), reboot og installér så de nye
drivere. Jeg bruger slet ikke cd´en, bare de nyeste drivere fra ATI´s
hjemmeside. Men mon ikke du kan installere Media centeret mm. manuelt efter
du har fået de nyeste drivere ind? Det der med "easy setup" eller lignende
ender altid med at blive et mareridt. Jeg kan trods alt bedre at installere
alting manuelt, så ved man hvad der sker.

[Mere SNIP]
> Nej, siden din sidste tråd har jeg ellers fået købt et, og det virker
> upåklageligt med 4.13.7097 + alt muligt andet...

Også mig . Jeg ville have prøvet et Kyro II, men gad ikke vente længere.
Jeg arbejder af og til ved min sekundære pc, og det gamle TNT kort kunne
være lettere trættende at kigge på i længere tid ad gangen, når man sidder
med et Geforce 2 til daglig. Købte et Radeon SDR i Computer City til 799,-
og er ret imponeret, trods alt. Har prøvet 20+ spil, og alle kører fint i
1024x768x32 med alt på max. Ikke nær så hurtigt som et GF2 Ultra, men meget
imponerende til under 800,- kr. Kan absolut anbefales. 2D er meget fin, selv
på en gammel IBM 17". Jeg må prøve det på min Sony i weekenden

Lars

Fra : Leif Chr. Andresen

Dato : 06-04-01 22:55

Drazen Horvat skriver:

> [...]
>
> Hvorom alt er : den er en v. 4.12.3063 og en rigtig rigtig gammel svend.
>
> De nye versioner genkender overhovedet ikke mit Radeon. Og jeg bliver så

Jeg købte et Radeon 32MB SDR, installerede drivere og andet software fra
den medfølgende CD (ATI let installation). Jeg har bagefter opgraderet
til version 4.13.7075.

Hvis man vil installere denne driver skal man huske 2 ting: Den kræver
DirectX 8 og man skal afinstallere den gamle driver og køre standard VGA
før man installerer den nye.

Kig evt. på http://driver.ati.com/drivers/wme_radeon_4_13_7075.html

Jeg kører forresten W98 hvis det har interesse.

--
Leif Chr. Andresen
http://home13.inet.tele.dk/andresen