Dankost
Fra : Rasmussen

Dato : 06-04-01 16:33

Hej Gruppe
Jeg så lige et slankeprogram, som hedder Dankost. Er der nogen af jer der
har prøvet det?
Hilsen birgit R

Fra : Bettina Madsen

Dato : 07-04-01 14:37

> Jeg så lige et slankeprogram, som hedder Dankost.
> Er der nogen af jer der har prøvet det?

Det er et kostberegningsprogram. Jeg har brugt det til at
beregne diæter af forskellig slags. Der er kommet en version
der hedder Dankost2000, som skulle være godt. Det er dog et dos-
program, som ikke kan køre i Windows 2000.
Det er lidt omstændigt at bruge, men beregningerne
skulle være mere troværdige end den foregående version.
Man kan ligge opskrifter ind i programmet.

Hvor så du programmet henne. Jeg leder nemlig selv efter det,
da jeg har fået slettet mit. Kan det downloades gratis??

mvh. Bettina

Fra : L. Clausen

Dato : 08-04-01 12:12

Prøv programmet fatlow, der kan findes på www.fatlow.dk, hvor man kan
downloade en demoversion. Et udmærket program, hvor man også kan gemme
opskrifter, vægtdagbog m.v.

Fra : Rasmussen

Dato : 08-04-01 19:20

"Bettina Madsen" <bettina@cyberdude.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor så du programmet henne. Jeg leder nemlig selv efter det,
> da jeg har fået slettet mit. Kan det downloades gratis??
>
> mvh. Bettina

Jeg så det hos Bog og Ide, det koster 499,- så jeg synes det er lidt
dyrt.... Det der hedder fat-low, er det også på dansk...
Hilsen birgit

Fra : L. Clausen

Dato : 09-04-01 07:27

Ja, og det kan downloades fra nettet.

Jeg kan ikke lige huske, hvad det koster 2-300 kr., tror jeg.

+ man får løbende besked om opdateringer. Hvis der er problemer, skriver man
bare til ham, der har lavet programmet. Og han hjælper en ret hurtigt. Alt
er på dansk, det er let at bruge -men prøv selv at gå ind på www.fatlow.dk;
der kan du læse mere om programmet.

+ Du kan jo downloade den der demo-version, der kan bruges 10 gange eller
lignende. Der kan man få en udmærket fornemmelse af programmet, før man
køber.

Fra : Lars Klingenberg

Dato : 09-04-01 13:04

Det er ikke et slankeprogram, men som Bettina skriver et
registreringsprogram.

Jeps! Der findes en version der hedder Dankost Sport, som er til at betale.
Vi bruger det til kost- og aktivitetsregistrering på Institut for Idræt.
Programmet er pålideligt hvad angår kostregistrering (dog ikke beregninger
af vitaminer og mineraler - der er der ingen kostregistreringsprogrammer der
kan gøre. Aktivitetsregistreringen bygger naturligvis på tilnærmelser, men
det er i høj grad anvendeligt.

> [...]
> der hedder Dankost2000, som skulle være godt. Det er dog et dos-
> program, som ikke kan køre i Windows 2000.
Dankost Sport er ikke et Dos-program og kan køre på Win2000

> Hvor så du programmet henne. Jeg leder nemlig selv efter det,
> da jeg har fået slettet mit. Kan det downloades gratis??
Dankost Sport koster en 500-600 kr. Selve Dankost 2000 koster en bondegård.
Du kan finde det på www.dankost.dk

Lars Klingenberg
[lklingenberg@ifi.ku.dk]