Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
foto og teknik
Fra : Bested

Dato : 26-08-03 11:03

Hej.
Jeg kunne godt tænke mig at lære lidt mere om (digital)kameraer. Jeg hører
tit ord som: brændvidde, iso-tal, vid-vinkel, shutter-lag, diverse filtre
osv osv - uden at vide hvad det betyder. Er der nogle gode sider på nettet
hvor man kan læse om dette? for at forstå de forskellige kameraers
specifikationer bedre fx.

Morten

Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 26-08-03 11:46

Bested wrote:

> [...]
> osv osv - uden at vide hvad det betyder. Er der nogle gode sider på nettet
> hvor man kan læse om dette? for at forstå de forskellige kameraers

Der er lidt her :

http://cf.olympus-europa.com/consumer/digimg/knowledge/library/download/DigitalLibrary_Vol4.pdf

/klaus

Fra : postbakken

Dato : 26-08-03 11:59

hejsa jeg har lige været på bibloteket og lånt politikkens bog om
digitalfoto og de har flere foto bøger der også starter fra BEGYNDELSEN. og
har et godt opslagsværk!! og ind i mellem er det jo rart med en helt
almindelig bog. istædet for at side foran skermen og læse... (det syntes jeg
i hvert fald).
Venligst
Maiken

Fra : Ole Larsen

Dato : 26-08-03 12:11

> [...]
> osv osv - uden at vide hvad det betyder. Er der nogle gode sider på nettet
> hvor man kan læse om dette? for at forstå de forskellige kameraers

Der er oceaner, men prøv at starte her:

http://www.photographing.dk/

--
Mvh, Ole.
Gør det lettere for alle : Slet det du ikke kommenterer og skriv under det

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-03 14:01

> [...]
> osv - uden at vide hvad det betyder. Er der nogle
> gode sider på nettet hvor man kan læse om dette?

www.akam.no har en ordbok hvor de aller fleste begreper
står godt forklart.

Fra : Bested

Dato : 26-08-03 14:59

Mange tak!

Fra : Børge Larsen

Dato : 26-08-03 15:59

Hvis det må være engelsk så er her alle tiders ABC
http://cf.olympus-europa.com/consumer/digimg/knowledge/library/abc.cfm