Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Videokamera, er det her ?
Fra : Kim

Dato : 26-08-03 09:37

Jeg har fået et par gode tilbud på Camcordere, men kan ikke finde ud af,
hvilket jeg skal vælge:

Valget står mellem et Sony PC115E og et TRV50.
Begge er 1.5Mpix modeller.
Prisen er ca. den samme.
Gode råd ?

Mvh, Kim

Fra : D. Schneider

Dato : 26-08-03 18:28

"Kim" <No@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvilket jeg skal vælge:
>
> Valget står mellem et Sony PC115E og et TRV50.

Ryster du på hånden? Så skal du nok holde dig fra PC115 med dens vertikale
design. Til sammenligning er TRV50 lidt mere robust i hånden, idet den har
et klassisk camcorder-design. Hvis du til gengæld skal rejse meget med
kamerae, vil du nok være glad for PC115's kompakte størrelse. Kameraerne har
omtrent samme specs. TRV50 kan dog prale med en 3.5" LCD-skærm mod PC115's
2.5" - bestemt værd at tage med.

Hvis du kan opdrive det tyske blad Videokamera Objektiv, kan du formentlig
få en meget kvalificeret bedømmelse af kameraernes ydeevne, herunder den
reelle horisontale opløsning (de praler begge af 530 linjer). Dette blad har
tidligere haft en lille købsguide vedlagt, hvor der er uddrag af tests af
ældre modeller. De har ganske givet anmeldt både PC115 og TRV50 på et eller
andet tidspunkt.

Fra : Kim

Dato : 26-08-03 22:31

Tak for info.