Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalt kamera
Fra : Jeppe Vesterbaek

Dato : 26-08-03 08:51

Hej

Ja, det er sikkert et spørgsmål, som har været stillet mange gange i
gruppen. Jeg drister mig dog alligevel, og fyrer det af igen... (-:

Jeg skal have fat i et digitalt kamera. Mine umiddelbare tanker om det er,
at
- vi skal holde os under de 4000kr (og gerne længere ned hvis muligt,
naturligvis).
- kameraet skal ikke være "ret stort" -- det skal jo let kunne medbringes
- det behøver ikke at "æde" batterierne
- gode skarpe billeder

Jeg har kigget lidt på et Kanon Ixus 400, som jeg umiddelbart synes ser godt
ud, men jeg har absolut ingen forstand på kameraer :).

Så, skyd fra hoften...

/Jeppe

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-08-03 09:14

Jeppe Vesterbaek <mailNOSPANHEREPLEASE@jhv.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har kigget lidt på et Kanon Ixus 400, som jeg umiddelbart synes ser godt
> ud, men jeg har absolut ingen forstand på kameraer :).

Jamen det er skam også et af de allerbedste køb. Hvis vi holder os til
prisklassen og kravet om, at det skal være kompakt, så har jeg svært ved
at komme i tanker om bedre kameraer. Der er bl.a. Sony P92, der lige er
kommet ned på 3.500,- kr. i Merlin og som har 5 megapixel, eller de
andre Sony-modeller som f.eks. P8, 9 eller 10. Olympus laver My 3-400,
og C-50. Så er der også Pentax Optio 550 eller Optio S. Der er faktisk
mange at vælge mellem.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jeppe Vesterbaek

Dato : 26-08-03 09:59

Jeg har lige været en tur i Japan photo. Sælgeren her anbefalede et minolta
Dimage F200. Hans primære grunde var, at de havde dårlige erfaringer med
holdbarheden af ixus'en. Desuden mente han, at det var bedre med et kamera
der bruger SD-kort frem for flash, da dette både er mindre og hurtigere....

Nogle kommentarer?

/Jeppe

Fra : Bested

Dato : 26-08-03 17:08

Jeg har haft en ældre version af ixus (v'eren) i et par år efterhånden, jeg
kan ikke forstå hvorfor han siger at holdbarheden er dårlig. Det er i hvert
fald ikke min erfaring. Ellers kender jeg et par andre som også har ixus
(400 og v3), de er begge tilfredse.

Fra : Ragna

Dato : 26-08-03 12:03

> Jeg har kigget lidt på et Kanon Ixus 400, som jeg umiddelbart synes ser
godt
> ud, men jeg har absolut ingen forstand på kameraer :).

Det kan jeg roligt anbefale dig. Jeg har haft mit i et par måneder nu, og
det har ikke skuffet mig endnu.
Det er let at bruge og giver flotte billeder med point-and-shoot-funktionen.
En ting, der har overrasket mig i positiv retning, er hvor længe kameraet
kan køre på en batteriopladning.
Min opfattelse er, at mange brugere af AAA-batterier ærgrer sig over hvor
hurtigt strømmen bruges og har svært ved at finde opladelige batterier, der
kan køre blot tilnærmelsesvis så længe som et lithium-ion-batteri.

--
Venlig hilsen, Ragna