Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billede fra Mossø, dec. 2001
Fra : Mikkel B. S.

Dato : 25-08-03 18:04

Hej alle sammen

Jeg har lige uploaded nogle frosne siv som jeg håber I vil kigge lidt på og
måske komme med en kommentar eller to.

Jeg er selv godt tilfreds med billedet, men derfor kan det jo godt være
lærerigt,
at lade andre se på det..

Her er linket: http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=39833

--
Mvh. Mikkel B. Siebken
(Slet "SLETDETTE" i min e-mail, for at skrive til mig direkte.)

Fra : Mikkel B. S.

Dato : 26-08-03 15:33

"Mikkel B. S." <siebken@mail.dkSLETDETTE> skrev i en meddelelse
> [...]
> måske komme med en kommentar eller to.
>
> Jeg er selv godt tilfreds med billedet, men derfor kan det jo godt være

Ja det billede var der jo ikke mange som havde en mening om... elle hva'.
Er det bare helt ved siden af..?

Fra : Ole Larsen

Dato : 26-08-03 16:08

> Ja det billede var der jo ikke mange som havde en mening om... elle hva'.
> Er det bare helt ved siden af..?

Slet ikke, det er IMHO bedre end mange af mainstream-udsigt-kær
mis-solnedgang- blomst -osv.
Dit billedsyn er - og tak for det - blot ikke med på ugens eller årets top
ti.
Men hvorfor er du egentlig i tvivl ? Kan du lide det, så blæs da på John
Mogensen-stilen.
Billeder af typen, du viser, lever i høj grad af komposition og teknisk
kvalitet, og dit er ikke ringe på
nogen af områderne. Desværre mangler der lidt i begge ender af skalaen
(skygger og højlys) og i
skarphed. Men det er vel typisk for digi til under en formue ?

--
Mvh, Ole.
Gør det lettere for alle : Slet det du ikke kommenterer og skriv under det

Fra : Mikkel B. S.

Dato : 26-08-03 23:28

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> "Mikkel B. S." <siebken@mail.dkSLETDETTE> skrev i en meddelelse

Hej Ole
Tak for dit svar.

> Slet ikke, det er IMHO bedre end mange af mainstream-udsigt-kær
> mis-solnedgang- blomst -osv

Jeg er jo stadig lidt ny her i gruppen, så hvad betyder "IMHO" ?

> Dit billedsyn er - og tak for det - blot ikke med på ugens eller årets top
> ti.

Ja det har jeg haft på fornemmelsen. Derfor er det jo netop godt at få et
svar
som dit, for det sætter en del ting på plads.

> Men hvorfor er du egentlig i tvivl ? Kan du lide det, så blæs da på John
> Mogensen-stilen.

Nej, jeg er ikke i tvivl, men jeg er altid åben over for andres meninger. På
den måde
lære jeg mere om den måde jeg tager billeder på, end hvis jeg selv sad og så
på dem.
Det er vel dybest set derfor jeg er med her i gruppen.

> [...]
> kvalitet, og dit er ikke ringe på
> nogen af områderne. Desværre mangler der lidt i begge ender af skalaen

Se nu din kritik af mit billede, det er jo noget jeg kan bruge til noget,
specielt det som du
mener billedet mangler. Skygger og højlys er ting, som jeg ikke har tænkt så
meget over, netop
derfor er det godt at du skriver det.
Skarphed, ja det er lidt et problem. Det har jeg tænkt over mht. nogle af
mine dias (nå ja, jeg har ikke digital kamera, men et eos 1n.),
de er ikke helt så skarpe som jeg gerne ville have dem. Glasset i mit
objektiv kan kunne helt sikkert være bedre, men
komprimeringen spiller sikkert også lidt ind. Billedet er scannet ind med en
flatbed-scanner (det
står der ikke, har glemt at skrive det.) så det spiller muligvis også lidt
ind.

Endnu engang tak for svaret. Det er rart at se nogen gider kommer med kritik
af et foto, som ikke er helt mainstream