Certifikat
Fra : Michael Ottesen

Dato : 27-08-03 20:10

Jeg har taget et speciality i det dykkercenter jeg plejer at dykke med, det
var i marts måned, der er bare det lille problem at de ikke kan tage sig
sammen til at få mit certificat hjem, kan det virkelig passe at det tager så
lang tid???

Jeg har på fornemmelsen at at det er dykkercentret der ikke har styr på
tingende, og at det ikke er Padi det er galt med, for man høre jo alle andre
steder at det normalt ikke tager andet end et par uger.

Hvad er mine muligheder for at selv at henvende mig til Padi, jeg har mit
midlertidige certifikat, men det er jo ikke det jeg har betalt for.

Michael

Fra : Peter Kjær

Dato : 27-08-03 20:27

> Hvad er mine muligheder for at selv at henvende mig til Padi, jeg har mit
> midlertidige certifikat, men det er jo ikke det jeg har betalt for.

Hej Michael,

Det er der ingen problemer i. Det er PADI i Norge der står for det hvis du
har taget dit certifikat i Danmark, desværre kommer det nok til at koste dig
ca. 200,-

Ærgelige penge når du allerede har betalt for det!

Jeg tror mange herinde vil være intresseret i at høre hvor du har taget det,
så andre ikke kommer ud for det samme som dig.

--
Ses,
Peter

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 30-08-03 14:27

Hej Michael
På selve formularen skal man angive om det er dig selv som er afsender og
modtager at det nye certificat eller om det skal ekspederes til
dykkercentret.
D.v.s. at hvis dykkercentret stadig ligger inde med det, kan du bede om at
få det udleveret, og så selv sende det.
Jeg har for kort tid siden selv taget certificat i Mexico, og fik det hele
med hjem. Afsendte det så fra Danmark til PADI USA, og ca. 14 dage efter lå
de udstedte certificater i posten, så det må bestemt være dit center der
smøler.
Mvh Niels Hejnfelt

Fra : Tonny/Carina

Dato : 31-08-03 18:46

Hej Michael

Jeg tog mit certifikat sidste år i september og har først fået det for 3
uger siden, man skal åbenbart råbe højt for at få sine bevis. Det er ikke
padi med der er langsomme med derimod dykkercentretnen.
Dine muligheder ligger i at du evt., kontakte et andet center og får dem til
at hjælpe dig.

Carina

Fra : Per Sørensen

Dato : 31-08-03 19:21

Hej Gruppe,

I følge PADI's standarder:
As the certifying instructor, submit a PIC (Positive Identification Card)

envelope or leadership level application to the appropriate PADI Office

within seven days of the student completing all course certification

requirements. The only exception is if the delay is caused by the student

(i.e. the student does not submit a photograph, etc.)

Dvs din instruktør skal sende det ind, med mindre du klokker i det (ikke
betaler eller glemmer foto osv)

Mvh
Per Sørensen PADI-instruktør air365
http://www.air365.dk

Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 01-09-03 14:55

Jeg tænker, at de certificerede dykkercentre betaler et eller andet til
PADI-organisationen, og man kunne forestille sig at centret var bagude med
betalingerne, og derfor ikke lige er i stand til at sende nye certificater
afsted til godkendelse :-|
(dette blot for at tirre det smøl af en dykkerinstruktør ! Se så at få det
bragt i orden !!!!!)
Mvh Niels