nystart af web-side
Fra : pepss

Dato : 27-08-03 18:49

hejsa NG
jeg har lavet en side på nette jeg håber jeg kan komme til at tjene nogen
penge på (medlemskaber + reklamer).
mit spørgsmål er så hvis jeg vil ta betaling på min side er jeg så nød til
at havde et firma?
hvilken for for firma skal det være (jeg arbejder ved siden af)?
hvordan griber man det bedst and?

--
pepss
den ordblinde der prøver at blive web-designer

Fra : Jimmy

Dato : 27-08-03 19:43

"pepss" <olefriis@privat.dk> wrote in message
> [...]
> penge på (medlemskaber + reklamer).
> mit spørgsmål er så hvis jeg vil ta betaling på min side er jeg så nød til

Nej ikke i starten.
Grænsen for hvornår man skal lade sig momsregistrere går ved 50.000.

Der er dog mange fordele ved at lade sig momsregistrere før det alligevel,
men naturligvis også ulemper og omkostninger.

> hvilken for for firma skal det være (jeg arbejder ved siden af)?

Det spiller ingen rolle at du arbejder ved siden af.
Jeg kan ikke huske hvad min virksomhed er registreret under (jeg laver det
samme som du vil) men det er noget med "udvikling af programmel".

> hvordan griber man det bedst and?

Du kan jo starte med at lave hjemmesiden og først senere begynde at opkræve
penge.
Det er super surt at bruge meget tid på en side blot for at finde ud af at
man blev udkonkurreret eller at den ikke blev den forventede success.

> den ordblinde der prøver at blive web-designer

Al respekt til det - fedt.
Dog vil jeg foreslå at du får en ikke-ordblind til at læse korrektur på al
tekst på hjemmesiden, da mange ikke er trygge ved at betale over nettet,
hvis der er en del stave/tastefejl.

Mvh
Jimmy

Fra : pepss

Dato : 27-08-03 20:13

"Jimmy" skrev >
> [...]
>
> Der er dog mange fordele ved at lade sig momsregistrere før det alligevel,
> men naturligvis også ulemper og omkostninger.

skal det så bare skrives som b-indkomsts eller hvordan?
hvad koster det at blive momsregistrere?

> Du kan jo starte med at lave hjemmesiden og først senere begynde at
opkræve
> penge.

det er også min plan! men det er jo altid rat at være lidt forand men hvad
man skal gøre!

> Det er super surt at bruge meget tid på en side blot for at finde ud af at
> man blev udkonkurreret eller at den ikke blev den forventede success.

jamen jeg vil da udkonkurrer de andre

> Al respekt til det - fedt.

tak skal du ha!

> Dog vil jeg foreslå at du får en ikke-ordblind til at læse korrektur på al
> tekst på hjemmesiden, da mange ikke er trygge ved at betale over nettet,
> hvis der er en del stave/tastefejl.

ja det kan der være noget om! men det var nu også min plan hen af vejen!

du skal ha rigtig mange tak for dit svar!

Fra : Jimmy

Dato : 27-08-03 21:17

> skal det så bare skrives som b-indkomsts eller hvordan?

Det er ikke mit bord - der må andre træde til.

> hvad koster det at blive momsregistrere?

Ingenting.
Men det forpligter.

Du skal aflevere årsregnskab, kapitalforklaring, udvidet selvangivelse, fire
momsangivelser om året mm.

Kort sagt - du vil være bedst tjent med en revisor og det kan - måske -
gøres for 5000 ex. moms om året, hvis du laver en del selv og dine bilag er
få.

Mvh
Jimmy

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 27-08-03 21:44

"Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> wrote in message

> Du skal aflevere årsregnskab, kapitalforklaring, udvidet
selvangivelse, fire
> momsangivelser om året mm.

Årsregnskab: Ja
Kapitalforklaring: Er snart på vej ud (håber vi)
Udvidet selvangivelse: Er ikke så svært endda
Momsangivelser: Du kan nøjes med halvårligt efter et års tid med mindre
du omsætter for store beløb.

Fra : pepss

Dato : 27-08-03 22:20

"Uffe Kousgaard" skrev
> [...]
> Udvidet selvangivelse: Er ikke så svært endda
> Momsangivelser: Du kan nøjes med halvårligt efter et års tid med mindre

er det noget man sådan ri,lig selv vil kunde klare at lave?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 28-08-03 06:28

> er det noget man sådan ri,lig selv vil kunde klare at lave?

Jeg har i alle fald klaret det hele selv indtil videre. Om alle kan det
eller om det er lige smart for alle typer virksomheder er en anden sag.
Udenlandsk moms (køb og/eller salg) er én ting, der gør det mere
kompliceret. Ansatte ligeså.

Hilsen
Uffe

Fra : pepss

Dato : 28-08-03 06:49

"Uffe Kousgaard" skrev
> [...]
> eller om det er lige smart for alle typer virksomheder er en anden sag.
> Udenlandsk moms (køb og/eller salg) er én ting, der gør det mere

i skal ha rigtig mange tak begge 2! nu har jeg noget at arbejde vider med!

Fra : Jimmy

Dato : 28-08-03 12:02

> i skal ha rigtig mange tak begge 2! nu har jeg noget at arbejde vider med!

Helt fint - det er jo dét nyhedsgrupperne er til for
Sig til, hvis der er mere.

Mvh
Jimmy

Fra : pepss

Dato : 28-08-03 12:28

"Jimmy" skrev >
> "pepss"

> Helt fint - det er jo dét nyhedsgrupperne er til for
> Sig til, hvis der er mere.

det skal der nok komme!