BitGuard???
Fra : Michael Jensen

Dato : 26-08-03 11:32

Hejsa

Jeg ville egentlig lige høre om der var nogen der havde erfaringer med
BitGuard (se: http://www.tryus.dk/bitguard.asp)

Deres egne beskrivelser af programmet ser meget lovende ud, men hvor meget
skal man lægge i det???

Michael Jensen
Michael[SNABEL]ogj[PRIK].DK

Fra : Thor Larholm

Dato : 26-08-03 12:18

"Michael Jensen" <michael@ogjFJERN.dk> wrote in message
> [...]
> BitGuard (se: http://www.tryus.dk/bitguard.asp)
>
> Deres egne beskrivelser af programmet ser meget lovende ud, men hvor

Det lyder da ikke værst, men jeg ville prøve at finde et uafhængigt
review. I sidste ende afhænger det hele jo af hvad dine behov er.

TryUs reklamerer også for PcFinder ( http://www.tryus.dk/pcfinder.asp )
så i første omgang ville jeg da se om man kan købe BitGuard andre
steder.

--
Thor Larholm

Fra : Kent Friis

Dato : 26-08-03 17:46

Den Tue, 26 Aug 2003 12:31:30 +0200 skrev Michael Jensen:
> [...]
>BitGuard (se: http://www.tryus.dk/bitguard.asp)
>
>Deres egne beskrivelser af programmet ser meget lovende ud, men hvor meget

"mest effektive"
"højere sikkerhed end tidligere firewall teknologi"
"helt nye principper"
"da man aldrig vil kunne slå den fra dynamisk"
"Kan ikke slettes"
"ingen exe-fil eller trojaner kan starte"
"Intet behov for konstante opdateringer"
"Ingen mulighed for at snyde systemet"

Min snakeoil-detector står helt ovre i det mørkerøde felt.

Derudover bemærkede jeg følgende:

Firewallen består af en kerne omkring driveren, der er programmeret i
maskinkoder, så den bliver meget kompakt.

Hvis folk mener at C er for risiko-fyld i forbindelse med netværks-
software, fordi man selv skal holde styr på alting, så må maskinkode
(nok nærmere assembler) da være helt håbløst.

Mvh
Kent
--
F0 0F C7 C8 - Intel Pentium bug

Fra : karsten

Dato : 26-08-03 19:08

On Tue, 26 Aug 2003 12:31:30 +0200, Michael Jensen wrote:
> [...]
> BitGuard (se: http://www.tryus.dk/bitguard.asp)
>
> Deres egne beskrivelser af programmet ser meget lovende ud, men hvor meget

Kender ikke programmet overhovedet, men lige et par løse betragtninger:

1) Google "BitGuard review", giver ikke noget brugbart. Hvilket
selvfølgelig ikke siger noget som produktet - på den anden side kan man
vel konkludere at programmet er nyt og mere eller mindre utestet.

2) På hjemmesiden står der: "monitors all processes being executed on
the computer. If a process does not have permission to run it will be
closed down. It's as simple as that." Hvilket betyder formentlig betyder
at du skal konfigurer firewall'en hver eneste gang du vil køre et program
og formentlig også hvis den spawner en ny childprocess.

3) "BitGuard Personal Firewall cannot be closed down." Lyder som noget af
en påstand - og selv om det på en eller anden magisk måde passer, er
jeg langtfra sikker på at det er en ønskværdig egenskab.

Der er mange udemærkede firewall produkter på markedet - ofte som
freeware/opensource. Jeg tror jeg ville vælge en af dem.

/Karsten