Virusskjold på server??
Fra : rtfurt rturu

Dato : 25-08-03 10:03

Hey
Vi har en diskussion på arbejdet om hvorvidt man skal installere
virusskjold på alle server på et netværk. Jeg mener der skal skjold på
alle server der er på et netværk samt workgroups, selv server som ikke
har delte drev. Hvor de andre siger at det er ikke nødvendigt at ha
skjold på, hvis man ikke har delte drev på serveren. Er der nogle der
har nogle gode for og imod argumenter.

--
mv. webuser

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 25-08-03 14:11

rtfurt rturu wrote:
> [...]
> har delte drev. Hvor de andre siger at det er ikke nødvendigt at ha
> skjold på, hvis man ikke har delte drev på serveren. Er der nogle der

Maaske i dk.edb.sikkerhed.virus?

--
Ole Michaelsen, Darmstadt, Germany
http://www.fys.ku.dk/~omic

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 25-08-03 18:57

In article <10618023000.624414542970541@dtext.news.tele.dk>, rtfurt rturu wrote:
> har delte drev. Hvor de andre siger at det er ikke nødvendigt at ha
> skjold på, hvis man ikke har delte drev på serveren. Er der nogle der
> har nogle gode for og imod argumenter.

Hvis jeg koder en ny virus, der bliver kørt af en domaine administrator.

(Ovennævte har jeg set et eksempel på...chefen kommer ind med sin
PC..han kan ikke logge på, det kører langsomt...supporteren prøver med
sit eget password, det kører også langsomt...logger derefter ind som
domaine administrator...og virusen spreder sig til alle netværks shares)

Nu går virusen ind via "remote registry" (eller hvad den nu hedder), og
fjerne virusscannerne fra service listen. Hvis den er rigtig "sjov" sletter
den tilfælde entries i de forskellige maskines registeringsbase.
Herefter kan man gå i gang med at reetablere alle sine maskine
fra backupen.

Er det ikke mere nødvendigt at hardne sit setup?