Download fra windows update
Fra : Kent Friis

Dato : 24-08-03 18:39

Hej

Min mor kører windows 98, og er for nylig kommet på nettet med et 56k
modem, og derfor ønsker jeg nu at opdatere hendes maskine med alt
hvad der ligger på windows update. Men hvis det skal gøres over en
56k linie, så kommer det til at tage mere tid end jeg vil ofre på det,
og koste flere penge på telefonregningen end hun vil ofre... Jeg har
været igang en gang, men opgav efter den havde brugt en halv time på
at downloade den første update (ud af mange) Derfor vil jeg gerne
download'e samtlige updates vha. min egen ADSL, og så har jeg en
transportabel harddisk.

Men hvordan pokker download'er man samtlige updates til windows 98 via
windows update? Normalt checker den jo selv hvilke updates der mangler,
og installerer dem på den lokale maskine.

Hvis det bliver nødvendigt, kan jeg download'e dem fra win2000 nede på
arbejdet, men det nemmeste ville være hvis det er muligt at hente dem
ned herhjemme fra Linux'en.

Mvh
Kent
--
Journalist: En der har forstand på at skrive artikler, men typisk
ikke på det artiklerne handler om.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 24-08-03 18:45

Kent Friis wrote:

> Men hvordan pokker download'er man samtlige updates til windows 98 via
> windows update? Normalt checker den jo selv hvilke updates der mangler,
> og installerer dem på den lokale maskine.

Jeg sidder faktisk selv med et lignende problem. Borset fra at i mit
tilfælde er det til en Windows XP maskine. (Og det er ikke min mors
maskine, men derimod min brors. Men det gør nok ikke nogen forskel.)

Jeg har bladret lidt rundt på windowsupdate.microsoft.com og sågar
skrevet til Microsoft og spurgt uden at få noget ud af det.

Their business was zero and it was shrinking.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 24-08-03 18:54

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> writes:

>Jeg sidder faktisk selv med et lignende problem. Borset fra at i mit
>tilfælde er det til en Windows XP maskine. (Og det er ikke min mors
>maskine, men derimod min brors. Men det gør nok ikke nogen forskel.)

De findes på http://www.microsoft.com/security/ allesammen. Man
burde vel også kunne søge i downloads på Windows XP og "security
patch" eller noget.

Windows 98 er ikke supported længere (den er i Extended Support
Phase nu), så det er ikke sikkert, det samme gælder den.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Kent Friis

Dato : 24-08-03 19:25

Den Sun, 24 Aug 2003 17:54:28 +0000 (UTC) skrev Klaus Ellegaard:

> [...]
>
>Windows 98 er ikke supported længere (den er i Extended Support
>Phase nu), så det er ikke sikkert, det samme gælder den.

Hvad gør man så? Lader være med at opdatere den...

Det tog adskillige år før det lykkedes at overtale hende til at prøve
noget der var nyere end windows 3.11, så et nyt OS er ikke en option.

Mvh
Kent
--
IE is the only thing capable of making Netscape look good
- D. Spider in comp.os.linux.advocacy

Fra : Kasper Dupont

Dato : 24-08-03 20:04

Klaus Ellegaard wrote:

> De findes på http://www.microsoft.com/security/ allesammen.

Jeg kan stadig ikke finde de opdateringer, jeg skal downloade.

Their business was zero and it was shrinking.

Fra : Mads Bahrt

Dato : 24-08-03 18:56

Kasper Dupont wrote:

> [...]
>
> Jeg har bladret lidt rundt på windowsupdate.microsoft.com og sågar
> skrevet til Microsoft og spurgt uden at få noget ud af det.

Nyeste service pack kan hentes som offline installationsprogram, og den
indeholder en stor del af de patches du eller skulle hente over
windowsupdate.

MVH
Mads

Fra : Anders Lund

Dato : 24-08-03 20:12

Mads Bahrt wrote:
> Nyeste service pack kan hentes som offline installationsprogram, og
> den indeholder en stor del af de patches du eller skulle hente over
> windowsupdate.

SP1 til Windows XP er ved at være ret gammel. Fx vil Blaster kunne sprede
sig, hvis man kun har SP1 på maskinen. Lige nu har jeg SP1 samt 26 hotfixes
installeret.

--
Anders Lund
spam2003@andersonline.dk

Fra : Mads Bahrt

Dato : 25-08-03 01:49

Anders Lund wrote:

> SP1 til Windows XP er ved at være ret gammel. Fx vil Blaster kunne sprede
> sig, hvis man kun har SP1 på maskinen. Lige nu har jeg SP1 samt 26 hotfixes
> installeret.

Enig. SP1 er absolut ikke nok. Men hvis problemstillingen er den
oprindelige med et 56 k modem sparer du mange timers download ved at
hente SP1 på en anden forbindelse og installere denne først.

MVH
Mads

Fra : Kasper Dupont

Dato : 24-08-03 20:15

Mads Bahrt wrote:

> Nyeste service pack kan hentes som offline installationsprogram, og den
> indeholder en stor del af de patches du eller skulle hente over
> windowsupdate.

Ud fra det jeg har kunnet læse skal jeg have fat i "Service Pack 1",
som ikke mere er tilgængelig for download. Forresten kan jeg heller
ikke gennemskue, hvordan jeg checker autenciteten, hvis jeg endelig
finder filen.

Their business was zero and it was shrinking.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 24-08-03 20:18

> [...]

>som ikke mere er tilgængelig for download. Forresten kan jeg heller
>ikke gennemskue, hvordan jeg checker autenciteten, hvis jeg endelig

SP1a er din ven. Den findes som full download under "Downloads" i
hovedmenuen på http://www.microsoft.com/ (man skal bare søge efter
den).

Hvis du gerne vil have authenticity check, er du nok nødt til at
bruge windowsupdate (der er det jo en indbygget service) eller bruge
express setup (hvor man downloader en installer, der downloader
resten).

Du bruger jo windowsupdate på en måde, der ikke helt er "supported",
så det er klart, der er visse mangler ved den.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 24-08-03 20:33

Klaus Ellegaard wrote:

> SP1a er din ven.

Så vidt jeg har forstået er den væsentligste forskel, at SP1a fjerner
noget af funktionaliteten. Hvis det er rigtigt forstået er den ikke
min ven.

> [...]
>
> Du bruger jo windowsupdate på en måde, der ikke helt er "supported",
> så det er klart, der er visse mangler ved den.

Jeg ville være tilfreds med https, men det ser ikke ud til at
Microsoft har nogen https server. I hvert fald ikke en, der fungerer.

Men allerhelst så jeg, er der var et program på XP maskinen, jeg
kunne bruge til at checke filerne, når de er blevet overført.
Altså noget i retning af "rpm -K".

Their business was zero and it was shrinking.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 24-08-03 20:37

>Så vidt jeg har forstået er den væsentligste forskel, at SP1a fjerner
>noget af funktionaliteten. Hvis det er rigtigt forstået er den ikke
>min ven.

XP bliver shippet uden Microsofts JVM. Den blev så medleveret i
SP1, men i SP1a er den fjernet igen. Altsammen (mellem)resultater
af Microsofts tvist med Sun.

Personligt har jeg smidt Suns JVM på mine XP'er, og den fungerer
aldeles glimrende.

>Men allerhelst så jeg, er der var et program på XP maskinen, jeg
>kunne bruge til at checke filerne, når de er blevet overført.
>Altså noget i retning af "rpm -K".

Det er det, windowsupdate gør, når den installerer ting og sager.
Men man kan godtnok ikke gøre det bagefter.

Dog har XP et indbygget tjek af dens egne systemfiler. Hvis du
overskriver sådan en, brokker den sig straks og beder om at få
sin cd, så den kan smide en frisk kopi ind igen.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Allan Olesen

Dato : 24-08-03 20:51

Klaus Ellegaard <klausellegaard@msn.com> wrote:

>XP bliver shippet uden Microsofts JVM. Den blev så medleveret i
>SP1, men i SP1a er den fjernet igen. Altsammen (mellem)resultater
>af Microsofts tvist med Sun.

Kan man mon kalde Microsofts (J?)VM piratsoftware?

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Kent Friis

Dato : 24-08-03 21:21

Den Sun, 24 Aug 2003 21:51:04 +0200 skrev Allan Olesen:

>Kan man mon kalde Microsofts (J?)VM piratsoftware?

Lige så godt som man kan kalde al anden ikke-helt-efter-bogen software
der intet har med sørøvere at gøre for piratsoftware.

Mvh
Kent
--
"Intelligence is the ability to avoid doing work, yet get the work done"
- Linus Torvalds

Fra : Anders Lund

Dato : 24-08-03 20:38

Kasper Dupont wrote:

> Så vidt jeg har forstået er den væsentligste forskel, at SP1a fjerner
> noget af funktionaliteten. Hvis det er rigtigt forstået er den ikke
> min ven.

Er det ikke Java (Virtual Machine), som er fjernet?

--
Anders Lund
spam2003@andersonline.dk

Fra : Allan Olesen

Dato : 27-08-03 22:14

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> wrote:

>Men allerhelst så jeg, er der var et program på XP maskinen, jeg
>kunne bruge til at checke filerne, når de er blevet overført.
>Altså noget i retning af "rpm -K".

Har du kigget paa MS SUS-server? Det er en slags mirror af
Windows-update, som du kan saette op inde paa et lokalnet,
hvorefter du kan lade W2K- og XP-klienter opdatere derfra via
Automatiske Opdateringer. Det lyder som noget, man kunne smide
paa en baerbar og tage med.

Jeg gaetter paa, at du dermed faar Automatiske Opdateringer til
at foretage signatur-kontrollen paa pakkerne.

Samtidigt undgaar du alt boevlet med at undgaa, at opdateringerne
kommer til at overskrive hinandens filer med aeldre versioner -
hvilket vistnok skulle vaere den reelle grund til, at maskinen
helst skal genstartes mellem opdateringer. Samme problem kan dog
ogsaa loeses med vaerktoejet qchain.exe fra MS, men det
forekommer som en lidt kluntet loesning, som burde kunne have
vaeret implementeret paa en maade, der var transparent for
brugeren.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 01-09-03 21:05

Allan Olesen wrote:

> [...]
> hvorefter du kan lade W2K- og XP-klienter opdatere derfra via
> Automatiske Opdateringer. Det lyder som noget, man kunne smide

Det skal lige siges, at den bærbare jeg vil tage med mig kører
Red Hat Linux 7.3. Den skal bare bruges til at downloade de
nødvendige filer, så kan jeg kopiere dem over på Windows XP
maskinen med et almindelig ethernet kabel.

Their business was zero and it was shrinking.

Fra : Allan Olesen

Dato : 02-09-03 00:59

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> wrote:

>Det skal lige siges, at den bærbare jeg vil tage med mig kører
>Red Hat Linux 7.3.

Hm. Vi ville nok have hoert om det, hvis SUS-server var kommet i
en version til Linux.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 02-09-03 06:17

Allan Olesen wrote:

> Hm. Vi ville nok have hoert om det, hvis SUS-server var kommet i
> en version til Linux.

Det var nu heller aldrig hvad jeg efterlyste. Blot en mulighed
for at downloade med f.eks. http og efterfølgende checke dem
på en Windows XP maskine uden netforbindelse.

Their business was zero and it was shrinking.

Fra : Allan Olesen

Dato : 02-09-03 07:03

Kasper Dupont <kasperd@daimi.au.dk> wrote:

>Det var nu heller aldrig hvad jeg efterlyste.

Jeg var bare lidt selvironisk. Jeg burde have taenkt over, at du
ikke koerer Windows.

Og du har da fuldstaendigt ret. Man skulle tro, at det ville
vaere muligt at lave et mirror paa en medbragt http-server,
medmindre der er noget specielt certifikatvaerk indblandet.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 24-08-03 20:45

"Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> heller
> ikke gennemskue, hvordan jeg checker autenciteten, hvis jeg

Jeg er glad for denne side, som har de "store pakker":
http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84
Og ser ingen grund til at tvivle på "personerne" bag (Sysdansk Universitet)

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Kasper Dupont

Dato : 24-08-03 23:19

Soeren Nielsen wrote:

> Jeg er glad for denne side, som har de "store pakker":
> http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84

Tak, det ser faktisk ud til, at de har service pack 1 der.

Nu spekulerer jeg bare på, om slut resultatet vil være
forskelligt alt efter om man installere SP1 eller SP1a,
hvis man derefter bruger den indbyggede opdateringsfunktion
til at hente resten.

> Og ser ingen grund til at tvivle på "personerne" bag (Sysdansk Universitet)

Det er ikke nok at stole på serveren, man skal også kunne
stole på hele netværksforbindelsen dertil.

Their business was zero and it was shrinking.

Fra : Friberg

Dato : 24-08-03 20:21

SP1 til XP kan installeres fra alverdens reklame cd-er, men der er så
immervæk 30 MB tilbage til det gamle modem. Klog af samme skade tror jeg, at
der spares tid og penge ved at lægge netkort i dyret og slæbe den et
smartere sted hen

Søren F.

Fra : Kent Friis

Dato : 24-08-03 20:25

Den Sun, 24 Aug 2003 21:20:51 +0200 skrev Friberg:
> [...]
>immervæk 30 MB tilbage til det gamle modem. Klog af samme skade tror jeg, at
>der spares tid og penge ved at lægge netkort i dyret og slæbe den et

Ikke i mit tilfælde, med mit (manglende) windows-kendskab, ville jeg
ende med at skulle geninstallere maskinen for at få den til at
bruge modem'et igen.

Mvh
Kent
--
F0 0F C7 C8 - Intel Pentium bug

Fra : Kasper Dupont

Dato : 24-08-03 20:49

Friberg wrote:

> [...]
> immervæk 30 MB tilbage til det gamle modem. Klog af samme skade tror jeg, at
> der spares tid og penge ved at lægge netkort i dyret og slæbe den et

Det ender jeg nok med at gøre, jeg har i hvert fald ikke set nogen bedre
forslag. (Hvorfor skal det være så besværligt? Det havde da været meget
nemmere, hvis jeg kunne downloade dem til min bærbare og så bare tage
den med mig.) Der er i øvrigt allerede netkort i maskinen, så den del
behøves jeg i det mindste ikke at gøre noget ved.

Their business was zero and it was shrinking.

Fra : Friberg

Dato : 24-08-03 21:32

Det ser altså ud til at:

http://www.microsoft.com/WindowsXP/pro/downloads/servicepacks/sp1/default.asp

indeholder alt det nyeste, indpakket i SP 1A. Her kan vælges
netværksinstallation, hvilket indebærer at hele stadset kan lægges på en
bærbar eller en flash. Har ikke prøvet det.

Søren

Fra : Anders Lund

Dato : 24-08-03 22:49

Friberg wrote:

> [...]
> netværksinstallation, hvilket indebærer at hele stadset kan lægges på
> en bærbar eller en flash. Har ikke prøvet det.

Det virker fint. Men at kalde det "alt det nyeste" er vist en overdrivelse.
Klikker man op "Network installation" kommer man til en side hvor der bl.a.
står "Updated: February 3, 2003". Det er vist ikke helt så nyt.

--
Anders Lund
spam2003@andersonline.dk

Fra : Kasper Dupont

Dato : 24-08-03 23:15

Friberg wrote:

> Det ser altså ud til at:
>
> http://www.microsoft.com/WindowsXP/pro/downloads/servicepacks/sp1/default.asp

Tak, det ser ud til, at den side besvarer nogle af mine spørgsmål.
Jeg vil læse den en dag, hvor jeg har bedre tid.

Their business was zero and it was shrinking.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 25-08-03 00:17

Kasper Dupont skrev:

> (Hvorfor skal det være så besværligt? Det havde da været meget
> nemmere, hvis jeg kunne downloade dem til min bærbare og så bare tage
> den med mig.)

Det kan du også. Som skrevet et andet sted i tråden så kan du gå
ind på Windows Update og slå Windows Update-kataloget til. Så har du
adgang til langt størsteparten af sikkerhedsopdateringerne inklusive
SP1. <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/update_katalog_sp1.png>,
men efter SP1 er der jo kommet et hav af andre sikkerhedsopdateringer
som også bør hentes og installeres. (Der er kommet 42 vigtige og 19
anbefalede opdateringer siden WinXP SP1 DK ifølge Update-kataloget).

Madsen.

Fra : Kasper Dupont

Dato : 25-08-03 01:44

Thomas Madsen wrote:

> Det kan du også. Som skrevet et andet sted i tråden så kan du gå
> ind på Windows Update og slå Windows Update-kataloget til.

Hvordan gør jeg det?

> Så har du
> adgang til langt størsteparten af sikkerhedsopdateringerne inklusive
> SP1. <http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/update_katalog_sp1.png>,

Den side ser altså helt anderledes ud, når jeg kigger på den:
http://www.daimi.au.dk/~kasperd/windowsupdate.png

Fra : Morten Isaksen

Dato : 25-08-03 09:16

"Kasper Dupont" <kasperd@daimi.au.dk> wrote in message

> Den side ser altså helt anderledes ud, når jeg kigger på den:
> http://www.daimi.au.dk/~kasperd/windowsupdate.png

Prøv igen. Sådan så den også ud for mig i går, men nu virker den som
normalt...

/Morten

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 25-08-03 09:45

"Morten Isaksen" <misak@aub.dk> writes:

>Prøv igen. Sådan så den også ud for mig i går, men nu virker den som
>normalt...

En ven fik at vide af den i går, at hans XP ikke var en XP

Mvh.
   Klaus.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 25-08-03 17:33

On Mon, 25 Aug 2003 08:45:16 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard
<klausellegaard@msn.com> wrote:

>En ven fik at vide af den i går, at hans XP ikke var en XP

Min Win98-maskine havde en periode, hvor WindowsUpdate til tider
mente, at det var en 64-bit udgave af WindowsXP. Lidt senere mente
den, at den var en 2003-server.

Sådan er der jo så meget...

--
- Peter Brodersen

Ugens sprogtip: mayonnaise (og ikke mayonaise)

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 25-08-03 18:48

In article <bicias$4f8$1@katie.ellegaard.dk>, Klaus Ellegaard wrote:
> En ven fik at vide af den i går, at hans XP ikke var en XP

Min siger blot,
Windows Update søger efter tilgængelige opdateringer... 0% færdig
på begge maskiner..

Fra : Thomas Madsen

Dato : 25-08-03 12:12

Kasper Dupont skrev:

> Den side ser altså helt anderledes ud, når jeg kigger på den:
> http://www.daimi.au.dk/~kasperd/windowsupdate.png

Nå ok. Jeg gættede på at du selv kørte WinXP på den blærbare.
Det var et dårligt gæt, tyder det på.

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 24-08-03 19:07

Kent Friis skrev:

> Men hvordan pokker download'er man samtlige updates til windows 98
> via windows update?

Du har mulighed for at slå 'Windows Update-katalog' til inde på
Windows Update hvis du klikker på "Gør Windows-update personlig".
Med Windows Update-katalog kan du hente de fleste opdateringer
til senere installation og Win98 er stadig på listen.

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/tilpas_windows_update.png>

Madsen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 24-08-03 22:06

Kent Friis skrev:

>Min mor kører windows 98, og er for nylig kommet på nettet med et 56k
>modem, og derfor ønsker jeg nu at opdatere hendes maskine med alt
>hvad der ligger på windows update.

Min 98 er ikke opdateret overhovedet, men jeg bruger selvfølgelig
hverken OE eller IE. Kan du snakke hende fra at benytte de to
programmer? Eller kan de evt. sættes ordentligt op?

Min computer er sat op til ikke at dele drev (hverken LAN eller
internet), og så har jeg lukket for alle nettjenster.

--
Bertel

Fra : Kent Friis

Dato : 25-08-03 18:34

Den Sun, 24 Aug 2003 23:05:42 +0200 skrev Bertel Lund Hansen:

>Min 98 er ikke opdateret overhovedet, men jeg bruger selvfølgelig
>hverken OE eller IE. Kan du snakke hende fra at benytte de to
>programmer? Eller kan de evt. sættes ordentligt op?

IE tror jeg ikke umiddelbart. Hun skal bruge det til noget online
jobsøgning ved AF, og kender jeg det offentlige ret, så er IE det
eneste der duer.

>Min computer er sat op til ikke at dele drev (hverken LAN eller
>internet), og så har jeg lukket for alle nettjenster.

Det skal jeg også have gennemgået næste gang jeg kommer forbi.

Jeg fandt update-catatlog på windows-update, og har downloadet
98,6 MB patches. Så mangler jeg bare nyeste version af IE, den
kan jeg ikke finde en download til.

Alle links fører bare til en IE6SETUP.EXE, og jeg nægter at tro
på at Internet Explorer 6.0 kun fylder 470 KB.

Mvh
Kent
--
Hvis man ikke kan lide klassisk musik, er det sandsynligvis fordi
lydkvaliteten er for dårlig. Klassisk musik kræver et godt anlæg.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 25-08-03 18:45

"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> skrev i en meddelelse
> Så mangler jeg bare nyeste version af IE, den
> kan jeg ikke finde en download til.
>
> Alle links fører bare til en IE6SETUP.EXE, og jeg nægter at tro
> på at Internet Explorer 6.0 kun fylder 470 KB.

Snup den her:

Fra : Kent Friis

Dato : 25-08-03 19:12

Den Mon, 25 Aug 2003 19:44:48 +0200 skrev Soeren Nielsen:
>"Kent Friis" <leeloo@phreaker.net> skrev i en meddelelse

>Snup den her:
>http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84

Ahh, tænkte ikke lige på IE første gang jeg kiggede, så bare at
win98 ikke var imellem.

Mvh
Kent

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 25-08-03 20:50

Kent Friis skrev:

>IE tror jeg ikke umiddelbart. Hun skal bruge det til noget online
>jobsøgning ved AF, og kender jeg det offentlige ret, så er IE det
>eneste der duer.

Så sæt den AF-side som startside og fortæl, at den ikke må bruges til
andet. Smid OE på møddingen. Det har virket her i huset.

En dansk gennemgang af Hamsterens opsætning:
http://www.kajsvenningsen.dk/opsat/ham-01.shtml

Fra : Kaare Fiedler Christ~

Dato : 25-08-03 21:05

leeloo@phreaker.net (Kent Friis) writes:

<snip>

> IE tror jeg ikke umiddelbart. Hun skal bruge det til noget online
> jobsøgning ved AF, og kender jeg det offentlige ret, så er IE det
> eneste der duer.

Det ser faktisk ud til at AF virker fint i Mozilla under linux
(hvilket er det jeg bruger her). Jeg har brugt lidt tid på at teste,
og har ikke fundet noget der ser mærkeligt ud eller ikke virker.

Der skal også være plads til at blive positivt overrasket

Hilsen
Kåre

--
Kaare Fiedler Christiansen fiedler@daimi.au.dk

2b|~2b == -1

Fra : Kent Friis

Dato : 25-08-03 22:11

Den Mon, 25 Aug 2003 22:04:59 +0200 skrev Kaare Fiedler Christiansen:
> [...]
>(hvilket er det jeg bruger her). Jeg har brugt lidt tid på at teste,
>og har ikke fundet noget der ser mærkeligt ud eller ikke virker.

Så skal hun bare overbevises... Efter at hun holdt fast i 3.11 indtil
for et par år siden, tror jeg godt det kan blive svært.

Mvh
Kent
--
You haven't seen _multitasking_ until you've seen Doom and
Quake run side by side

Fra : Hans

Dato : 25-08-03 01:52

Kent Friis wrote:

> Hvis det bliver nødvendigt, kan jeg download'e dem fra win2000 nede på
> arbejdet, men det nemmeste ville være hvis det er muligt at hente dem
> ned herhjemme fra Linux'en.

Lån hendes maskine med hjem, sæt et lankort i og download på egen
forbindelse via update. Det er langt det letteste.

/ Hans

Fra : Kent Friis

Dato : 25-08-03 18:36

Den Mon, 25 Aug 2003 02:51:41 +0200 skrev Hans:

>Lån hendes maskine med hjem, sæt et lankort i og download på egen
>forbindelse via update. Det er langt det letteste.

Som skrevet andetsteds, ville det med mine manglende evner indenfor
windows[1] sandsynligvis resultere i en geninstallation for at få
den til at glemme netkortet igen. Og så er man jo ligevidt.

Mvh
Kent

[1] Jeg kører rent faktisk Linux fordi det *for mig* er meget mere
brugervenligt end windows.

Fra : Kaj Svenningsen

Dato : 25-08-03 20:51

Kent Friis skrev:

>[1] Jeg kører rent faktisk Linux fordi det *for mig* er meget mere
>brugervenligt end windows.

Lær mig det.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-08-03 21:11

Kent Friis skrev:

>Som skrevet andetsteds, ville det med mine manglende evner indenfor
>windows[1] sandsynligvis resultere i en geninstallation for at få
>den til at glemme netkortet igen.

Det er ikke svært, og du kan godt få hjælp til at hitte ud af det
- blot du indstiller dig på at du skal genstarte af og til (dog
kun én gang hvis man husker det hele).

--
Bertel