Sidehenvisning i "MS Word".
Fra : Dan

Dato : 28-08-03 15:10

Hejsa,

Jeg benytter en dansk udgave af Word XP (2002).

Jeg er ved at skrive en større manual, og har ofte brug for henvisning til
andre sider, i retning af:

"som du læste i afsnittet på side xx...."

Nu er det sådan, at jeg løbende indsætter nye afsnit, nye sider,
tilretter, afkorter o.s.v.

Så, sidetallene ændrer sig undervejs, og mine henvisninger passer
pludselig ikke længere.

Kan man ikke indsætte sine side-henvisninger således, at de automatisk
ændrer sig, når sidetallet ændrer sig?

Ellers er det lidt af en opgave at skulle løbe ca. 80 sider igennem, hver
gang!

TIA,
Dan

Fra : Lars Klintholm

Dato : 28-08-03 16:28

Den 28 aug 2003 skrev Dan i dk.edb.programpakker.ms-office:

> [...]
> henvisning til
> andre sider, i retning af:
>
> "som du læste i afsnittet på side xx...."

På den side, der refereres til, indsætter du et bogmærke:
Indsæt > Bogmærke

På den side der refereres fra vælger du
Indsæt > Reference > Krydshenvisning
Type: Bogmærke
Indsæt henvisning til: Sidetal

Hvis du refererer til en overskrift, hvor du har brugt
Overskriftstypografi kan du undlade at lave et bogmærke, og referere
direkte til overskriften

LarsK

Fra : Dan

Dato : 28-08-03 17:15

SÅDAN
Tusind tak skal du have...

mvh.,
Dan

Fra : Lars Klintholm

Dato : 28-08-03 17:23

Den 28 aug 2003 skrev Dan i dk.edb.programpakker.ms-office:

> SÅDAN
> Tusind tak skal du have...

Velbekomme, Dan

LarsK

Fra : pre

Dato : 28-08-03 16:33

Din Word har en fortrinlig funktion: Krydshenvisninger. Der er
standardmulighed for SideNr og for faste tekster. Er du kreativ er der
masser af muligheder for billeder, tekster, tabeller mm. Og de opdateres.
pre