Mine hyperlinks/mail-adresser i et dokumen~
Fra : Carsten

Dato : 28-08-03 09:58

Hej!

Håber nogen kan hjælpe mig !!!!

Jeg bruger Word 2000 DK!

Jeg er lidt i tvivl om dette skal postes i
dk.edb.programpakker.ms-office
eller
dk.edb.tekst.ms-word
derfor har jeg postet i begge grupper... håber det er ok?

I et Word-dokument vil jeg gerne kunne klikke på en mail-adresse og Outlook
Express skal automatisk starte op - og mail-
adressen skal stå i To-feltet.
Jeg gør dette ved at "male" mail-adressen
men jeg kan ikke lide at der står "mailto:" foran mail-adresserne, så derfor
højreklikker jeg - går ned i hyperlinks - rediger og går ind i "tekst der
skal vises"

Ovenstående er en meget besværlig måde at gøre det på....
Derfor 2 spørgsmål:

1) Kan man få Word til at genkende en mail-adresse og automatisk lave det
til et hyperlink til e-mail ?

2) Kan man få Word til automatisk at fjerne teksten "mailto:"

Og så har jeg lige et tillægsspørgsmål:

3)
Når jeg skal lave hyperlink, kan jeg som sagt højreklikke - vælge
hyperlink - gå ned på e-mail-adresse osv.
Men der er også et ikon. Når jeg opretter med ikonet i øverste bjælke og
bagefter trykker på mailadressen skirver den: Kan ikke åbne den angivne fil!
Så højreklikker jeg og går ned på hyperlink - rediger - går ned på
e-mailadresse - i feltet e-mail-adresse står der ikke "mailto" foran
mail-adressen! så det skriver jeg så.
Det er jo også besværligt: Kan man ikke få ikonet til at virke på
mail-adresser som det virker på http:-adresser ????

Håber nogen kan hjælpe mig !!!!

Hilsen
Carsten
carthoms(fjern_dette_i_parantes)@hotmail.com

Fra : Mads Leth

Dato : 28-08-03 12:43

Hvis jeg skirver en mail adresse i word virker det fint. Jeg skriver
selv adressen ind, ikke noget med at "male".......

"Carsten" <carthoms(fjern_dette_i_parantes)@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:bikitj$aeh69$1@ID-139211.news.uni-berlin.de...

Fra : pre

Dato : 28-08-03 16:06

Mon ikke Carsten "bare" har glemt at kontrollere indstillingerne, f. eks.
AutoKorrektur: Erstat Internet adresser....
pre

Fra : Carsten

Dato : 29-08-03 21:28

Jo, sørme så... tak for hjælpen!