Fletning i word med udgangspunkt i Excel?
Fra : SFDGASG

Dato : 27-08-03 09:35

Er der nogen der kan forklare mig hvordan man lader et excel regneark styre
fletningen i word.
Jeg har brug for at lave en fletning hvor der skrives forskllige tekster
baseret på en værdi fra regnearket - noget med if-then osv.

På forhånd tak for hjælpen
Karl Sverrisson
IT-medarbejder
Nørre Alslev Kommune

Fra : Leo Heuser

Dato : 27-08-03 17:52

Karl

Kan du ikke forklare mere detaljeret,
hvad det er, der skal ske, så vil jeg
godt give en hånd med

Leo Heuser
MVP Excel

Followup to newsgroup only please.

Fra : Mugge

Dato : 09-10-03 17:18

"Leo Heuser" <leo.heuser@adslhome.dk> skrev i en meddelelse news:biinjr$9rdgh$1@ID-168125.news.uni-berlin.de...
> Karl
>
> Kan du ikke forklare mere detaljeret,
> hvad det er, der skal ske, så vil jeg
> godt give en hånd med

Hej
Jeg tror godt jeg ved hvad han mener, da jeg selv har brug for det samme :

Jeg har et Excel regneark hvor jeg har lavet 4 kolonner for
hhv. profession, navn, adresse, by. På en masse linier har
jeg derefter udfyldt med data, med henblik på at trække disse
over i Word ( eller Excel ) for at bruge dem til udsendelse af det
samme dokument til de oprettede personer. Det vil jo spare
mig for en masse skrivearbejde
Håber du forstår.

Fra : Leo Heuser

Dato : 12-10-03 10:43

Hej "Mugge"

Det du skal bruge er "Brevfletning".
I Word laver du dit hoveddokument (Funktioner > Brevfletning)
og du vælger dit Excel-område som datakilde.
Sidstnævnte gør du således:

1. I "Flethjælperen" vælges "Datakilde", "Hent data"
og "Åbn datakilde"
2. I boksen "Åbn datakilde" sættes boksen "Filtype" til
"Microsoft Excel regneark"
3. Sæt hak i feltet "Vælg metode" (nederst i boksen)
4. Find den excelmappe, det drejer sig om, klik på den og klik "Åbn"
5. Vælg "Microsoft Excel regneark via konverteringsprogram". OK.
6. Vælg det ark, det drejer sig om i "Åbn dokument i projektmappe"
7. Indtast området, fx D2:G100, i "Navn eller celleområde". OK.
8. Indsæt fletfelter, gem dit hoveddokument og start fletningen,

Leo Heuser

Fra : Mugge

Dato : 12-10-03 19:54

"Leo Heuser" <leo.heuser@adslhome.dk> skrev i en meddelelse news:bmb7n8$kcro9$1@ID-168125.news.uni-berlin.de...
> [...]
> og du vælger dit Excel-område som datakilde.
> Sidstnævnte gør du således:
>
> 1. I "Flethjælperen" vælges "Datakilde", "Hent data"
SNIP

Tusind tak fordi du gad hjælpe Leo, det skal jeg prøve en af de nærmeste dage
når jeg får tid.

Fra : Leo Heuser

Dato : 12-10-03 19:58

Velbekomme, "Mugge".

Mvh
LeoH

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-10-03 20:30

> [...]
> 7. Indtast området, fx D2:G100, i "Navn eller celleområde". OK.
> 8. Indsæt fletfelter, gem dit hoveddokument og start fletningen,

Hej Leo

Jeg må altså lige vide noget
Hvorfor skal der i det aktuelle tilfælde bruges punkterne 3-8 i stedet for
direkte at åbne excelfilen og gå til fletningen?
Umiddelbart ville jeg sige at 3 var
Find dit excelark og dobbeltklik på det. Så kommer du tilbage til dit
dokument og værktøjslinien brevfletning er aktiv og lige til at gå i gang
med fletningen.
Jeg ved, at du har et godt svar, jeg kan bare ikke lige se, hvad det vil gå
ud på.

Kurt

Fra : Leo Heuser

Dato : 12-10-03 21:56

"Kurt B. Andersen" <kurtnospam@portalen.no> skrev i en meddelelse

> [...]
> med fletningen.
> Jeg ved, at du har et godt svar, jeg kan bare ikke lige se, hvad det vil

Hej Kurt

Med den metode, jeg har vist kan dataområdet ligge i et vilkårligt ark i
Excel-mappen og være navngivet eller ej. Hvis man gør, som du foreslår,
*skal* dataområdet ligge i det første ark i mappen, hvis det ikke er
navngivet.

Mvh
LeoH

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 12-10-03 23:48

> [...]
> Excel-mappen og være navngivet eller ej. Hvis man gør, som du foreslår,
> *skal* dataområdet ligge i det første ark i mappen, hvis det ikke er

Nå ja, det har du vist i øvrigt forklaret før - til en anden

Kurt