Læs URL
Fra : Holger Danske

Dato : 25-08-03 17:41

Hejsa. Jeg har skrevet nedenstående i NetBeans (ikke at det bør betyde
det store). Når jeg afvikler nedenstående får jeg følgende exception:
java.security.AccessControlException: access denied. Jeg har åbenbart
ikke rettigheder til at læse den angivne URL. Som det kan ses, er det en
lokalt beliggende URL, så jeg bør da kunne læse den(?).

package Test001;

import java.applet.*;
import java.awt.*;
import java.io.*;
import java.net.*;

public class Test001 extends Applet {

public void init() {
try {
URL url = new URL("http://localhost/test/test001/test.asp");

BufferedReader in = new BufferedReader(
new InputStreamReader(
url.openStream()));

String inputLine;

while ((inputLine = in.readLine()) != null)
System.out.println(inputLine);

in.close();

} catch (Exception e) {
System.out.println(e);
}
}
}

Fra : Holger Danske

Dato : 25-08-03 18:53

In article <MPG.19b45a9156d71bf198969b@news.inet.tele.dk>, no@mail.thx
says...
> [...]
> ikke rettigheder til at læse den angivne URL. Som det kan ses, er det en
> lokalt beliggende URL, så jeg bør da kunne læse den(?).

Problemet er løst. Appletten var placeret i et bibliotek hvor den
(åbenbart) ikke havde rettigheder.

Et nyt problem er opstået. Test.asp indeholder blot følgende:

<%
Response.Write("Dette er en test")
%>

Appletten udskriver alle tre linier i Java Console. Ønsket var blot at
den skulle udskrive "Dette er en test". Nogen der kan forklare hvorfor
den udskriver filen?

Fra : Per Thomsen

Dato : 25-08-03 19:04

Holger Danske wrote:
> In article <MPG.19b45a9156d71bf198969b@news.inet.tele.dk>, no@mail.thx
> says...
[snip]

> [...]
>
> Appletten udskriver alle tre linier i Java Console. Ønsket var blot at
> den skulle udskrive "Dette er en test". Nogen der kan forklare hvorfor

Hvad sker, hvis du skriver URL'en i din browser:
   http://localhost/test/test001/test.asp

Jeg har fornemmelsen at den blot skriver linjerne ud,
og det kan de sikkert hjælpe dig med at løse i

Hvis ASP fortolkeren faktisk bliver startet, når du tilgår siden,
gennem din browser - så ved jeg ikke hvad der er galt.

MVH Per Thomsen,
http://www.pert.dk/

Fra : Holger Danske

Dato : 25-08-03 19:06