database recordset
Fra : helle

Dato : 27-08-03 21:20

hejsa jeg er gået lidt i stå og ville blive meget taknemelig for lidt hjælp.
jeg har lavet et lille program der oprette og slette nye medlemmer i et
kartotek , jeg har så lavet en søgning hvor resultatet ender i en listbox
derfra ville leg så gerne kunne klikke på et af navnene og få hele
recordsettet frem i nogle textfeltet jeg har lavet ...........kan dette lade
sig gører uden sql koder ?

Fra : Krabsen

Dato : 27-08-03 21:29

Muligvis, men hvorfor?

Hvis du skal ret meget længere ind i at programmere op mod en database, så
slipper du ikke for SQL, så du kan lige så godt lære det fra starten

Et lille hint til at lære SQL er at opbygge sin forespørgsel 'visuelt' i
Access, og så klippe SQL-teksten over i VB-programmet - så er syntaksen i
alt fald rigtig, og så kan man altid brygge videre på den; udskifte
søgekriterier med variabler m.v.

mvh
Krabsen

Fra : Kasper Bo Larsen

Dato : 29-08-03 17:30

"Krabsen" <news@krabsen.dk> wrote in message news:<bij49p$jsg$1@sunsite.dk>...
> [...]
> Access, og så klippe SQL-teksten over i VB-programmet - så er syntaksen i
> alt fald rigtig, og så kan man altid brygge videre på den; udskifte

Her er et link til en tutorial om sql :

http://www.w3schools.com/sql/default.asp

mvh

Kasper

Fra : helle

Dato : 30-08-03 07:36

ja jeg har også været nede at hente en bog om sql , problemet er bare at jeg
er total nybegynder også på vb