Firewire hub
Fra : Lasse Leegaard

Dato : 27-08-03 17:48

Hello!

Følgende lange forklaring munder ud i et spørgsmål om firewire hubs og
strømforsyning... :)

Jeg er i den situation at der bliver flere og flere firewire enheder på
mit bord (pt. kun en iPod, men indenfor kort tid kommer der en ekstern
2,5" firewire harddisk og måske et iSight) Jeg har en Titanium Powerbook
og jeg syns det er lidt træls at skifte fw kabler hele tiden (især med
disken og kameraet...)

De firewire hubs jeg har kunnet finde på nettet (hos computerstore) har
alle ekstern strømforsyning (og det syns jeg er direkte usmart når jeg
nu veeed der er strøm i sårn et firewirekabel - ihvertfald nok til at
lade min iPod op) Kan det virkeligt have sin rigtighed at man ikke kan
få en der ikke skal fødes med strøm via ENDNU en transformer???

Er det fordi alle enheder der skal have strøm skal have den direkte fra
den enhed de er koblet til???

--
-Lasse-

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 27-08-03 21:19

Lasse Leegaard <Lasse@b.r.a.n.d.b.i.l.dk> wrote:

> [...]
> få en der ikke skal fødes med strøm via ENDNU en transformer???
>
> Er det fordi alle enheder der skal have strøm skal have den direkte fra

Du skal på INGEN måde vælge en FireWire hub UDEN strømforsyning, da det
næsten med garanti vil riste din FireWire port.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-08-03 21:52

> Du skal på INGEN måde vælge en FireWire hub UDEN strømforsyning, da det
> næsten med garanti vil riste din FireWire port.

Ja. Det er et spørgsmål om, at computerens Firewire-port ikke kan levere
strøm nok til måske fire eller flere enheder. Selv mit USB-hub er med
strømforsyning. Men det er da bøvlet med alle de ledninger, når man
f.eks. køber en iMac eller en bærbar for at slippe for alle ledningerne.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 27-08-03 22:41

> [...]
> strømforsyning. Men det er da bøvlet med alle de ledninger, når man
> f.eks. køber en iMac eller en bærbar for at slippe for alle ledningerne.

OK... Så blev jeg så meget klogere...
Tak skal i ha' :)

Så må jeg jo bare lære at leve med en strømforsyning *mere* *suk*

--
-Lasse-

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 27-08-03 22:51

> OK... Så blev jeg så meget klogere...
> Tak skal i ha' :)

No problem.

> Så må jeg jo bare lære at leve med en strømforsyning *mere* *suk*

Sådan er det.

Så mangler vi bare dit screenname til iChat ??!

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 30-08-03 00:21

> Så mangler vi bare dit screenname til iChat ??!

Det er LasseLeegaard - såvidt jeg husker :)

--
Lasse
Mangler dog stadig sit iSight...

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 30-08-03 07:44

Lasse Leegaard <Lasse@b.r.a.n.d.b.i.l.dk> wrote:

> Det er LasseLeegaard - såvidt jeg husker :)

OK, nu har jeg oprettet dig i min Buddy List, så mangler vi bare at du
tænde for iChat !?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/